Gamepad & joystick op 1 aansluiting?

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pduh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
Dag lui,
Ik speel zelf nauwelijks spelletjes maar nu is mij gevraagd (je weet wel, via via) of ik bij hun iets kon aanpassen op de comp. Twee jochies willen tegen elkaar spelen met bv fifa. Ze hebben een joystick(die is normaal aangesloten0 en een gamepad en nu willen ze die allebei bebruiken (diegene die anders het toetsenbord heeft, verliest altijd).
is het mogelijk om dan ook die gamepad aan te sluiten?
Er is alleen nog een USB aansluiting vrij. is er een verloopstekker (of zoiets) van de gamepad stekker naar USB en werkt dit dan? Of kun je een "splitter" aansluiten op de gameport (ik denk het wel maar dan kun je niet samen spelen toch?)
Als iemand dit weet, alvast bedankt.
Als dit naar HA of SA moet dan graag moven daarheen.

P.Duh! lekker puh!

• MarcoM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 08:27
Met de komst van DX is het allemaal wat gemakkelijker geworden voor wat betreft joysticks. Je kunt in principe het maximale aantal usb apparaten gebruiken (= 256 geloof ik).

Zelf heb ik 2 MS freestyle pro's aangesloten op USB. Dit werkt prima. Ik kan ze in games beiden zien.

Vroeger had ik een originele MS gamepad. Dat ding had zelf een doorlus mogelijkheid (ie: stekker in de joystickpoort van PC andere joystick in de eerste joystick steken). Dit kon maximaal 4x. Nu met Usb joysticks is dat allmaal anders. Er kan veel meer.

Een oplossing voor jouw situatie is om naast de bestaande gamepad nog een usb gamepad te kopen. Dan kunnen ze beide onder Wintendo gebruikt worden.

succes ermee

marco

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Ten eerste snap ik niet dat degene met keyboard verliest? Ik kick iedereens aars met mijn goeie ouwe ramplank :9
Met een joystick FIFA spelen? :? Nou ja goed, als het moet, dan moet het.

Als ik het goed begrijp hebben beide devices een aansluiting voor op de gameport. Tenzij je twee gameports hebt, is het niet mogelijk om deze tegelijk te gebruiken (want een gameportstekker -> USB mogelijkheid bestaat bij mijn weten niet).

Maar zit op 1 van beide devices niet een doorloskabeltje ofzo? Op mijn Gravis Gamepad Pro zit een stekker, waar je weer een stekker in kunt douwen. Op die manier kun je twee Gamepads aansluiten, maar ik geloof dat van beide dan slechts een beperkt aantal knopppen beschikbaar is. Dit zou dan de enige oplossing zijn.

Verder heb ikzelf altijd conflicten tussen mijn stuur (Ferrari FFB) en gamepad, als ik controls in wil stellen in spellen flipt de boel en moet ik gassen met stuur en sturen met gamepad :?

Moraal: gamepad + keyboard is de beste oplossing. Die jochies zullen nooit twiekers worden als ze niet met een keyboard FIFA kunnen spelen hoor :o

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• pduh
Allereerst,
MarcoM bedankt, ik zal het ze doorgeven.
Maar wat is nou precies DX? Volgens mij zijn joystick, gamepad en stuur niet USB.
Op dinsdag 30 oktober 2001 13:05 schreef Captain Pervert het volgende:
Ten eerste snap ik niet dat degene met keyboard verliest? Ik kick iedereens aars met mijn goeie ouwe ramplank :9
Met een joystick FIFA spelen? :? Nou ja goed, als het moet, dan moet het.

Ik denk dat die andere dan met de gameport speelt, ik weet het ook niet hoor, dit was wat ik te horen kreeg. Ik denk dat het een voorbeeld was

Als ik het goed begrijp hebben beide devices een aansluiting voor op de gameport. Tenzij je twee gameports hebt, is het niet mogelijk om deze tegelijk te gebruiken (want een gameportstekker -> USB mogelijkheid bestaat bij mijn weten niet).

Weet ik dat ook weer, bedankt

Maar zit op 1 van beide devices niet een doorloskabeltje ofzo? Op mijn Gravis Gamepad Pro zit een stekker, waar je weer een stekker in kunt douwen. Op die manier kun je twee Gamepads aansluiten, maar ik geloof dat van beide dan slechts een beperkt aantal knopppen beschikbaar is. Dit zou dan de enige oplossing zijn.

Zou een oplossing kunnen zijn! Zal ik dit weekend wel even nagaan.

Verder heb ikzelf altijd conflicten tussen mijn stuur (Ferrari FFB) en gamepad, als ik controls in wil stellen in spellen flipt de boel en moet ik gassen met stuur en sturen met gamepad :?

Een stuurtje hebben ze ook nog maar die is nog nooit werkzaam geweest. Ik weet trouwens ook niet hoe die aangesloten moet worden maar ook dat zal ik dit weekend dan wel even checken.

Moraal: gamepad + keyboard is de beste oplossing. Die jochies zullen nooit twiekers worden als ze niet met een keyboard FIFA kunnen spelen hoor :o

tweaken hoeven ze ook niet te kunnen, dat doe ik dan wel voor hun. Als ik ze leer tweaken en het gaat fout, dan mag ik het weer op gaan lossen.
Iemand anders nog goeie suggesties?

P.Duh! lekker puh!

• ND863
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

he wacht. je hebt dus 2 Gamepoort Gamepads. Je kan er toch een op de gamepoort aansluiten en een op je USB. Je kunt toch van die verloopstekkers kopen van USB naar gamepoort(vobis heb ik ze gezien)

succes!

ps is er geen mogelijkheid om van gamepoort naar USB te gaan. Heb namelijk geen USB poort.

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

• MarcoM
Met DX bedoel ik Microsoft DirectX.

Als je geen USB hebt, kun je het beste een pci usb kaartje kopen. Dan heb je 2 usb stekkers.

marco

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Fuelke

Forza Ferrari

Volgens mij kan je perfect twee gamepads of joysticks of whatever aansluiten op dezelfde gamepoort, ga maar eens naar een PC-shop en vraag er naar een Y-connector (op z'n Engels uitgesproken).

Dat stekkertje op die ene gamepad waarop je dan een andere kan aansluiten is volgens mij enkel voor aanvullende controls. Heb zo ooit eens een stuur gehad met een dergelijk stekkertje, waarop je dan de pedalen moest aansluiten.

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ND863

ND863

ja maar das anders, in die bedalen zitten geen elktronica en in het stuurtje wel, die pedalen worden aangesloten op het stuur en niet op de gamepoort, is bij mij ook het geval

• MarcoM
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:40 schreef Fuelke het volgende:
Volgens mij kan je perfect twee gamepads of joysticks of whatever aansluiten op dezelfde gamepoort, ga maar eens naar een PC-shop en vraag er naar een Y-connector (op z'n Engels uitgesproken).

Dat stekkertje op die ene gamepad waarop je dan een andere kan aansluiten is volgens mij enkel voor aanvullende controls. Heb zo ooit eens een stuur gehad met een dergelijk stekkertje, waarop je dan de pedalen moest aansluiten.
Een Y kabel is zeker niet aan te raden. Je hebt dan nog slechts beschikking over de standaard vuurknoppen 1 en 2 op beide sticks.

USB pci kaartje met 2 Microsoft basic gamepads is volgens mij een goede (relatief dan) en goedkope oplossing om te gamen.

marco

• pduh
Dus als ik het goed berijp is er een verloop(plug, stekker)van USB naar gameport? Dit zou dan wel de oplossing zijn want zoals ik hierboven al eens zei, ze hebben nog 1 usb over (eigenlijk wel 2 want die andere wordt gebruikt voor een portable mp3 speler die ze dus nooit gebruiken, die kan er dus wel uit).

Zo'n Y geval (is dat niet gewoon een splitter?) is niet aan te raden dus? Had ik ook wel gedacht maar je weet het maar nooit met computers.

Even resumeren (wat een taalgebruik!)
Er is 1 gameport en er zijn 2 USB.
Ze hebben een joystick, een gamepad en een stuurtje.
Als ze dus 2 verloopdingetjes halen van gameport->USB dan kunnen ze alledrie aangesloten worden en dan kun je altijd nog kiezen welke je gebruikt (of kan dat niet)

Ik zal eens even zoeken naar zo'n verloopding of als iemand anders zo een adresje weet.....

thanks

P.Duh! lekker puh!

• MarcoM
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:15 schreef pduh het volgende:
Dus als ik het goed berijp is er een verloop(plug, stekker)van USB naar gameport? Dit zou dan wel de oplossing zijn want zoals ik hierboven al eens zei, ze hebben nog 1 usb over (eigenlijk wel 2 want die andere wordt gebruikt voor een portable mp3 speler die ze dus nooit gebruiken, die kan er dus wel uit).

Zo'n Y geval (is dat niet gewoon een splitter?) is niet aan te raden dus? Had ik ook wel gedacht maar je weet het maar nooit met computers.

Even resumeren (wat een taalgebruik!)
Er is 1 gameport en er zijn 2 USB.
Ze hebben een joystick, een gamepad en een stuurtje.
Als ze dus 2 verloopdingetjes halen van gameport->USB dan kunnen ze alledrie aangesloten worden en dan kun je altijd nog kiezen welke je gebruikt (of kan dat niet)

Ik zal eens even zoeken naar zo'n verloopding of als iemand anders zo een adresje weet.....

thanks
Met verloopstekkers van USB naar Gameport weet je niet altijd wat er gebeurt. Het kan heel goed zijn dat zo'n joystick of gamepad gewoon niet wil werken.

Je onderzoek is toch vooral bedoeld voor fifa gaming en dus gamepads. Ze hebben al een gamepad op de gamport of usb aangesloten. Koop dan gewoon een andere gamepad (usb of gameport) bij. Dan ben je toch klaar. Of niet?

marco

• pduh
Marco,

Je hebt gelijk maar ze spelen niet alleen fifa, dat was maar een voorbeeld. Bovendien staat er bij hun al een joystick, gamepad en stuurwiel. Om dan nog eens wat nieuws te gaan kopen vind ik een beetje te, maar dat vind ik en het gaat niet om mij. Zo'n gameport->USB geval kost zo'n 35 piek en dan kun je ook zo nog wisselen van apparaat zonder de comp uit te doen.

Hier staat dat Gameport -->USB geval wel

Dit lijkt me ideaal voor hun maar dat moeten ze zelf maar weten, mijn werk zit erop denk ik. Ik beslis het niet, ik draag (samen met jullie trouwens!! slijm slijm) een oplossing aan.

/edit/
Ze hebben dus 1 gameport en daar zit nu de joystick aan.
Bovendien nog sowiezo 1USB vrij
/edit/

P.Duh! lekker puh!

• Fuelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:36

Fuelke

Forza Ferrari

Weet wel dat het omgekeerde bestaat, van Gameport naar USB; m'n Wingman Extreme werd daar standaard mee geleverd, zo heb je de keuze

La Ferrari più bella è quella che dobbiamo ancore fare: La Prossima

• ND863

ND863

die link, linkt dus zoals ik al zei naar een adapter van USB naar Gamepoort. en NIET andersom.

Kan je die gamepoort naar USB die bij je wingeman Extreme zat ook kopen in de winkel?

• MarcoM
Op dinsdag 30 oktober 2001 18:44 schreef ND het volgende:
die link, linkt dus zoals ik al zei naar een adapter van USB naar Gamepoort. en NIET andersom.

Kan je die gamepoort naar USB die bij je wingeman Extreme zat ook kopen in de winkel?
misschien wel of niet. Maar dat is niet aan te raden om uit te proberen. Bij mij MS freestyle zit ook zo'n kabeltje. Het wordt sterk afgeraden om die dingen alleen te bebruiken bij het apparaat waar je het bij kreeg.

Er hoeft maar een verbindinkje verkeerd te zijn en Pats je hebt kortsluiting en een kapot stickje.

marco

• pduh
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:30 schreef MarcoM het volgende:
Het wordt sterk afgeraden om die dingen alleen te bebruiken bij het apparaat waar je het bij kreeg.
marco
Begrijp ik hieruit dat je die dingen niet alleen te gebruiken bij het apparaat waarbij je het kreeg of is hier sprake van een taalfoutje?
Ik denk dat laatste toch??

/edit/
Is dat apparaatje in mijn link nu wel of niet aan te raden
/edit/

P.Duh! lekker puh!

• ND863

ND863

das een goeie vraag, er word hier steeds afgeraden want je weet niet zeker of ie het goed doet, trouwens dat ding kost 35 gulden. Je kan voor f39,95 een gamepad halen van Trustmaster geloofik met USB. ik zou kiezen voor de laatste.

• MarcoM
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:15 schreef pduh het volgende:

[..]

Begrijp ik hieruit dat je die dingen niet alleen te gebruiken bij het apparaat waarbij je het kreeg of is hier sprake van een taalfoutje?
Ik denk dat laatste toch??

/edit/
Is dat apparaatje in mijn link nu wel of niet aan te raden
/edit/
idd taalfoutje.

edit: dat ding van sitecom ziet er wel OK uit. Sitecom is meestal wel goed spul.

marco

• pduh
OK, dan zal ik ze wel gewoon zeggen dat ze zo'n ding moeten kopen. Dan ga ik er wel mee aan de gang om alles aan te sluiten en/of te installeren.

Bedankt jongens

P.Duh! lekker puh!

• ND863

ND863

no problemo!

Pagina: 1