Toon posts:

tcp/ip probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 windows me machines die elkaar zien via tcp/ip
nu heb ik er een windows98 se machine bijgeplaatst om via te printen maar deze word niet gezien in het netwerk en hij ziet de andere 2 ook niet.
Alles goed ingesteld ip adres subnets workgroups sharing etc etc.
netbui geinstalleerd en dan zien ze elkaar weer wel maar het is de bedoeling dat het via tcp/ip gaat.
Nog een vreemd verschijnsel de win98 machine ziet zichzelf niet in netwerk omgeving maar als je eerst naar dos-prompt gaat en ping tikt en terug gaat naar netwerkomgeving vind tie zichzelf wel.
heeft iemand een idee wat hier aan de hand kan zijn?

Verwijderd

het duurt ff voor ze elkaar zien... (max 15 mins)

edit>>> typo

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 16:37

Zjemm

...

mja dat soort dingen heb ik ook vaak gehad... en ik begrijp er nog steeds nix van, vooral als ie het na wat gepiel het inene doet en je dan eigelijk niet weet wat je gedaan heb.

:)

opensecure.nl

Verwijderd

Eindigd jouw ip.nummer misschien op een 0..? (dus bv 192.100.10.0)
Heb ik ook eens gehad met mijn p2p netwerkje en dan zijn de pc's elkaar niet maar zichzelf wel...!

Succes...!

Verwijderd

Topicstarter
nop hebben 169.254.14.(1,2,3) als ip adressen en uiteraard 255.255.255.0 als subnet.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Waarom een 169.154 adres? Deze behoren tot de gereserveerde ACIPA-range en horen een subnet 255.255.0.0 te hebben.

Beter is het om de range 10.0.0.x of 192.168.0.x te gebruiken.

ACIPA wordt namelijk ook automatisch geresveerd door Win98 en nieuwer gebruikt indien ze geen dhcp-adres toegewezen krijgen.

• jvdmeer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:17
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:41 schreef Zjemm het volgende:
mja dat soort dingen heb ik ook vaak gehad... en ik begrijp er nog steeds nix van, vooral als ie het na wat gepiel het inene doet en je dan eigelijk niet weet wat je gedaan heb.
Voor uitleg over de Browsemaster
Pagina: 1