• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Ik heb een Nokia 6150 en een laptop, beide met infrarood. Wat ik nu wil is dat ik kan internetten (traag ja) via die Nokia 6150 onder Windows 2000.
Nou heeft Windows 2000 standaard niet de mogelijkheid om een COM poort te mappen aan de IR poort. Maar daarvoor heb ik IRCOMM2k geinstalleerd. Er is nu dus een COM4 poort bijgekomen die naar de IR poort verwijst.

Als ik nu probeer een dialup verbinding te maken met het Nokia GSM Data 3.0 modem (die aan COM4 zit) dan zie ik op de GSM wel dat er geprobeerd wordt verbinding te maken (het infrarood icoontje bovenin stopt met knipperen en blijft tijdje branden) maar daarna gebeurt er niks. Na een verloop van tijd geeft Windows aan dat hij niet kan verbinden vanwegen een hardware fout.

Iemand een idee wat er mis is en hoe ik het kan oplossen.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Bij de 8210 moest ik nog een driver installen, misschien bij jou ook ?

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:38 schreef salT het volgende:
Bij de 8210 moest ik nog een driver installen, misschien bij jou ook ?
Wat voor driver bedoel je precies?
Ik heb wel een Soft Modem moeten installeren. Die zat bij Nokia Data Suite 3.0a (Nokia GSM Data 3.0).

Verwijderd

Ik bedoelde deze.
Maar zo te zien is daar geen variant voor de 6150 :(

Hmm dan zou ik zo ook ff niet weten...

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:54 schreef salT het volgende:
Ik bedoelde deze.
Maar zo te zien is daar geen variant voor de 6150 :(

Hmm dan zou ik zo ook ff niet weten...
Had ik idd ook al gevonden. Volgens mij hebben die GSM's een ingebouwde modem. En dat heeft de 6150 niet. Die heeft een Software Modem nodig.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:09 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Had ik idd ook al gevonden. Volgens mij hebben die GSM's een ingebouwde modem. En dat heeft de 6150 niet. Die heeft een Software Modem nodig.
De driver die je gebruikt komt van de NDS 3a. Deze is alleen geschikt voor de bijgeleverde kabel. Infrarood met een 6xxx telefoon gaat je niet lukken. Stel je tevreden met de kabel; die werkt ook.

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:09 schreef smiley het volgende:

[..]

De driver die je gebruikt komt van de NDS 3a. Deze is alleen geschikt voor de bijgeleverde kabel. Infrarood met een 6xxx telefoon gaat je niet lukken. Stel je tevreden met de kabel; die werkt ook.
Aha, helaas heb ik ook geen kabel :( Daarom wilde ik het dus via IR proberen. Vreemd dat dit niet kan.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 20:09 schreef jelmervos het volgende:

[..]

Aaah...sowwy wist ik niet :+
Pagina: 1