Kan iemand mij verder helpen!
Ik ben bezig met een site waarop gebruikers zich eerst moeten aanmelden, met een gebruikers naam en een wachtwoord.
Om te voorkomen dat een gebruikersnaam twee keer geregistreerd wordt, wil ik dat gekeken wordt of een gebruiker, die ongeveer hetzelfde is al bestaat. Daar dacht ik dit script voor te gaan gebruiken.
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>">
Omschijving:
<input type="text" name="omschrijving" size="15" value="">
<input type="Submit" name="submit" value="submit">
</form>
Helaas werkt dit niet.
Volgens mij is er ook zoiets als metaphone en soundex, maar hier ben ik nog niet echt in thuis.
Kan iemand mij verder op weg helpen.
Al vast bedankt, groeten Milagro
Ik ben bezig met een site waarop gebruikers zich eerst moeten aanmelden, met een gebruikers naam en een wachtwoord.
Om te voorkomen dat een gebruikersnaam twee keer geregistreerd wordt, wil ik dat gekeken wordt of een gebruiker, die ongeveer hetzelfde is al bestaat. Daar dacht ik dit script voor te gaan gebruiken.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| <? $result = mysql_query("SELECT * FROM test WHERE omschrijving like $omscrijving",$db); if ($result) { do { echo " Deze gebruikersnaam is al in gebruik \n"; } while ($myrow = mysql_fetch_array($result)); } ?> |
<form method="post" action="<?php echo $PHP_SELF?>">
Omschijving:
<input type="text" name="omschrijving" size="15" value="">
<input type="Submit" name="submit" value="submit">
</form>
Helaas werkt dit niet.
Volgens mij is er ook zoiets als metaphone en soundex, maar hier ben ik nog niet echt in thuis.
Kan iemand mij verder op weg helpen.
Al vast bedankt, groeten Milagro