Toon posts:

Probleem met HP ScanJet 4200c

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een groot probleem met een scanner. Als ik probeer te scannen met de HP software krijg ik de melding: "Cannot find you're scanner". Ik heb gecontrolleerd of de USB kabel en voedingskabel er wel goed in zitten, maar die zitten er goed in. Op de site van HP staat het probleem ook onder de FAQ + de oplossing. Ik alle stappen gevolgd die erin staan, maar het probleem is er nog steeds. Ook heb ik in de registery in HKEY_LOCAL_MACHINE\Enum\USB de sleutel VID_0423&PID_000A verwijderd (staat ook op de HP site), de scanner uit Apparaatbeheer gehaald en de kabels er uitgehaald. Daarna de computer opnieuw opgestart en de kabels er weer ingedaan. Windows vindt de scanner weer en installeert de drivers. Ik heb ook een patch gedownload voor de lamp :? maar dat hielp niks :( Er zitten 3 knoppen op de scanner, als je op een knop drukt zou die de software voor de scanner moeten opstarten, maar dat doet ie dus niet :(
Heb ook al nieuwe software/drivers geprobeerd maar dat hielp ook niet.

Ik heb het wel es een keer voor elkaar gekregen, toen deed de scanner het 2 dagen en daarna niet meer.

Zou iemand misschien een oplossing hebben of heeft iemand anders hetzelfde probleem?

Alvast bedankt!

OS is btw Windows 98

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 08:32

StratoFarmer

Anke :*

Die knoppen hebben bij mij nooit echt goed gewerkt, de ene keer doen ze het wel, maar soms ook weer niet.

Ik heb mijn scanner tot nu toe altijd prima aan de praat gekregen, misschien moet je eens hierheen gaan en de nieuwste software downloaden.

(Vroeger zat hier een mooie gratis url bij...)

WindowsXP heeft trouwens native support voor deze scanner...dus dat lost iig je probleem wel op denk ik.

De installatie procedure is trouwens eerst drivers installeren en daarna pas de scanner aansluiten, absoluut niet andersom....misschien helpt dit nog.

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Topicstarter
Zijn dat geen drivers voor Win2k? Ik ben nu op mijn stagebedrijf waar ik dus het probleem heb met de scanner. En daar gebruiken ze Windows 98, dus heb drivers voor Windows 98 nodig.

De scanner heeft eerst altijd goed gewerkt.