Gezeik met LICQ

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:10
Hallo allemaal,

Sinds een paar weekjes draai ik alleen Linux, op zich werkt dat allemaal prima.

Maar: ik gebruik ICQ vrij veel, onder Linux gebruikte ik tot nu toe Licq.

Dat was geen goed plan.

Ik heb de nieuwste stabiele versie te pakken, dat zou dus wel goed moeten zijn (dacht ik).

Niet dus.

Een paar problemen:

- berichten verdwijnen soms in het niets.
- berichten mogen soms ineens niet groter zijn dan 450 tekens. Dit is iets wat in sommige heeeeeele oude ICQ-clients zo was, maar ik heb het dus ook als ik naar nieuwe stuur. Soms. Even later werkt het dan wel weer gewoon :?
Dacht eerst dat het aan N/A-mode lag maar ook dat blijkt niet zo te zijn.

Dit was al irritant genoeg, maar nu als klap op de vuurpijl:

- Licq verwisselt usernames- en nummers! Ik gebruik de 'Thread Group View'-optie, misschien ligt het daaraan. Op een gegeven moment kreeg ik berichten van iemand, die gekoppeld werd aan een andere nickname (beide stonden wel in mijn lijst hoor...). Ik denk al wat vaag....hoe weet die gast daar nou van.

Dus ik later kijken in netwerk-window omdat ik op een gegeven moment doorhad dat ik de verkeerde voor had, blijkt dat daarin dezelfde nickname voorkwam met meerdere ICQ-nummers!

Met andere woorden interne fuck-up van LICQ want de nummers waren wel correct |:( |:(

Nou ging het gelukkig niet over boeiende dingen, maar je snapt dat ik natuurlijk niet op dit soort grappen zit te wachten! Straks probeer ik iets te ICQen en komt het bij heel iemand anders terecht! Of ik krijg een ICQ van iemand maar stuur iets terug naar een hele andere user (dat had ik nu dus, gelukkig valt dat vrij snel op omdat de ander dan ook zoiets heeft van 'wat lul jij nou vaag :?' ).

Dus mijn vragen:
- Wie herkent deze problemen?
- Hebben ze te maken met Licq of ligt het probleem ergens anders?

- Wat is een betere ICQ-client (bij voorkeur in Linux)?

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Gabber?

lICQ deed het bij mij overigens prima, dit heb ik nog nooit meegemaakt.

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:42

Yucko

One clown to rule them all !

CenterICQ ... All You Need :)

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" 16GB/512GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 20:19
Dat van die 450 tekens komt omdat je het dan via een server stuurt ipv rechtstreeks. Hoe op te lossen? kweenie, kleinere (meer) berichten sturen of 'send through server' uitviken.

• Wilke
Hmm.....voor Gabber moet je half Gnome installeren en CenterICQ is wel weer een HEEL erg overdreven brakke tekst-mode interface.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:49 schreef balk het volgende:
Dat van die 450 tekens komt omdat je het dan via een server stuurt ipv rechtstreeks. Hoe op te lossen? kweenie, kleinere (meer) berichten sturen of 'send through server' uitviken.
Licq splitst ze dan automatisch op in meerdere berichtjes.

Ik heb die problemen nog nooit meegemaakt, terwijl de kans daarop bij mij toch groter aanwezig zou moeten zijn, dan op een normale installatie (m'n historie en users staan op een nfs-share voor al mijn clients >:) ).

Heb je al een keer geprobeerd opnieuw te compileren en installeren?

Verwijderd

mmm imho is LICQ zo i zo al nix.
elk stukje text weer in een nieuwe window is zwaar irri.

geef mij maar MICQ :)

• balk
  • Laatst online: 18-08 20:19
Welke versie draai je overigens? 1.0.3 is de laatste stabiele versie.

Neem eens een kijkje op www.licq.org

• Wilke
Ja, ik heb dus al 1.0.3

En opnieuw compileren...ik heb hem al zelf gecompileerd, en daarna is niks boeiends meer gewijzigd. Het is natuurlijk geen Windows waar problemen verdwijnen door te rebooten ofzo >:)

maar goed ik concludeer dus dat er gewoon geen goede Linux ICQ-clients zijn.

Liefhebbers om er een te maken? Ik baal hier al een tijdje van dus zou me haast eens gaan verdiepen in die protocollen enzo...

Wat ik wil:

- Een betrouwbare client.
- Geen reclame-shit zoals in windows
- Een begrijpelijke UI waarover is NAGEDACHT (2000b, Bye bye!)
- Geen memory footprint van 15 MB zoals in Windows met een beetje history in je ICQ...
- De chat-achtige mode van 2000b (erg fijn!!)
- Verdeling in groepen mogelijk (ja, ik heb te veel ICQ contacts, je bent ten slotte nerd of je bent het niet)- Wat mij betreft gebaseerd op KDE/QT. Makkelijker ontwikkelen.

Wie weet, als ik me nog eens een jaar verveel...kleine kans dus.

Weet iemand of ergens de nieuwste protocollen (V7 of V8 geloof ik) al reverse engineered zijn?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Geen idee, ik mag hopen dat dat iig gebeurt... en dan laten implementeren in Licq, want van dit gebroddel met al die ICQ clones die op het ICQ99 protocol hangen, ga je 7 kleuren schijten.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• imdos
  • Laatst online: 05-08 12:09

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

En gnomeicu is geen alternatief zeker :? Die gebruik ik nl. en die werkt erg fijn. Ik weet alleen niet of die groepen ondersteund maar voor de rest ben ik nog geen problemen tegen gekomen

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ik weet het verder niet (gebruik niet echt GNOME lately), maar ook Opera's messaging service (in de windows versie) doet het nog maar half... en die zit _ook_ op het icq99 protocol :(

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik ben al meer dan een jaar ofzo een min of meer tevreden gebruiker van GnomeICU... er zijn wel wat probleempjes, maar volgens mij heeft dat te maken met dat ik mijn router/firewall bak niet goed geconfigureerd heb...

Kan messages alleen maar zenden via de server, en elke keer als ik inlog krijg ik een stel oude icq messages die ik allang gehad heb :(
Vooral dat tweede is erg irritant, en dat probleem heb ik pas sinds een tijdje, terwijl er niets veranderd hier is bij mij!

Please do not contact me telepathically.

• ajvdvegt
  • Laatst online: 15-08 12:40
Het nieuwe ICQ protocol (dat ICQ2000 gebruikt) is het protocol van AOL Instant Messaging. Met Gaim (een AIM client die het AIM-protocol dus perfect ondersteunt) kan je je dan met je ICQ nummer aanmelden bij de AIM server, en opeens ben je online via ICQ (en niet via AIM). Klinkt een beetje vreemd misschien, maar het werkt wel. (Als ik online ben ICQ is het op deze manier)
Heb je meteen geen last meer van achter een firewall zitten enzo, dat gaat allemaal perfect.

Tevens ondersteund GAIM handige plugins en nog vele andere protocollen (ICQ99, MSN, Yahoo, Jabber, etc.)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

• GeniusDex
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22-06 13:24

GeniusDex

Thumbs up for insanity!

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:18 schreef StratoS_V2.0 het volgende:
mmm imho is LICQ zo i zo al nix.

geef mij maar MICQ :)
Micq replied soms niet goed. Als me broer (BOOTZ) me msgt en ik doe r hoi of msg BOOTZ/hoi dan doet ie het nie :?

en Jotti: Traag zei dat jij LICQ ook in de console aan de praat kreeg, hoe?

Please guys, I'm trying to troll here.
If I failed to offend you in this post, please leave a message. I will address you in next post.

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

en elke tekst in hetzelfde window vind ik weer bloedirritant ;)

GeniusDex: met de Console Plugin, zit bij de source tarball in :) Werkt best aardig.

• Wilke
Op dinsdag 30 oktober 2001 16:39 schreef Jotti het volgende:
Geen idee, ik mag hopen dat dat iig gebeurt... en dan laten implementeren in Licq, want van dit gebroddel met al die ICQ clones die op het ICQ99 protocol hangen, ga je 7 kleuren schijten.
Je haalt me de woorden uit de mond, die icqlib (last update 30 juli 2000 ofzo, halloooooo mensen) versie: AAAAAAAAARGGGHH. Dat is zo ongeveer mijn enige commentaar.

Maar daar had ik het dus nog niet eens over; licq zelf is ook gewoon brak. Ik wil iets beters. Als het moet maak ik het zelf, alleen heb ik te weinig tijd |:(

• Infern0
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-03 23:51

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

zelf ook veel probs gehad met licq, connectie viel weg namen die zomar veranderen.
Gebruik nu KXicq2 werkt erg lekker zelden meer connectie problemen is alleen nog niet zo super uitgebreid als licq, maar zit er aan te komen.
Verder krjg ik het niet voor me kaar om met gabber in te loggen bij icq, ik gebruik gabber wel voor msn.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Verwijderd

pffffff nou ik heb hier ook wat problemen:

de laatste dagen krijg ik nog wel berichten binnen, maar niemand ontvangt die van mij!

van alles nagelopen maar hij zou het gewoon moeten doen..
heel irri, iemand een oplossing? (natuurlijk kan ik een andere client gaan gebruiken..) :)

• Remenic
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 20:06
Op woensdag 31 oktober 2001 15:00 schreef Mephistopheles het volgende:
pffffff nou ik heb hier ook wat problemen:

de laatste dagen krijg ik nog wel berichten binnen, maar niemand ontvangt die van mij!

van alles nagelopen maar hij zou het gewoon moeten doen..
heel irri, iemand een oplossing? (natuurlijk kan ik een andere client gaan gebruiken..) :)
Dat heb ik nu dus ook. Berichten komen soms gewoon niet aan, echt HEEL irritant. Ben KXicq2 aan 't compileren, maar de screenshots waren echt *zuig* :r :r :r

Misschien dat ik me l337 coding skillz ga gebruiken om de GUI wat aantrekkelijker te maken ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 31 oktober 2001 15:00 schreef Mephistopheles het volgende:
Grrr.. Ik heb hetzelfde :-(
Zometeen licq proberen te compileren met socks5 support, verder weet ik het ook niet meer :-(

GAim ziet er niet uit, ickle en kxicq(o.i.d) ook niet uit :-(

Wanneer gaat die gozer van Licq nou eens een update naar ICQ2000 verzorgen ?

* moto-moi heeft 2 linkerhanden als het op code-tikken aankomt :-(

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

LICQ kreeg ik niet eens aan de gang, volgens LICQ was mijn ww niet correct. Als ik echter micu opstart dan doet hij het wel. Echter ik kan dan geen berichten ontvangen van mensen die niet in mijn lijst staan, hoogst irritant. Toch maar weer een andere proberen binnenkort.
Pagina: 1