Hallo allemaal,
Sinds een paar weekjes draai ik alleen Linux, op zich werkt dat allemaal prima.
Maar: ik gebruik ICQ vrij veel, onder Linux gebruikte ik tot nu toe Licq.
Dat was geen goed plan.
Ik heb de nieuwste stabiele versie te pakken, dat zou dus wel goed moeten zijn (dacht ik).
Niet dus.
Een paar problemen:
- berichten verdwijnen soms in het niets.
- berichten mogen soms ineens niet groter zijn dan 450 tekens. Dit is iets wat in sommige heeeeeele oude ICQ-clients zo was, maar ik heb het dus ook als ik naar nieuwe stuur. Soms. Even later werkt het dan wel weer gewoon
Dacht eerst dat het aan N/A-mode lag maar ook dat blijkt niet zo te zijn.
Dit was al irritant genoeg, maar nu als klap op de vuurpijl:
- Licq verwisselt usernames- en nummers! Ik gebruik de 'Thread Group View'-optie, misschien ligt het daaraan. Op een gegeven moment kreeg ik berichten van iemand, die gekoppeld werd aan een andere nickname (beide stonden wel in mijn lijst hoor...). Ik denk al wat vaag....hoe weet die gast daar nou van.
Dus ik later kijken in netwerk-window omdat ik op een gegeven moment doorhad dat ik de verkeerde voor had, blijkt dat daarin dezelfde nickname voorkwam met meerdere ICQ-nummers!
Met andere woorden interne fuck-up van LICQ want de nummers waren wel correct

Nou ging het gelukkig niet over boeiende dingen, maar je snapt dat ik natuurlijk niet op dit soort grappen zit te wachten! Straks probeer ik iets te ICQen en komt het bij heel iemand anders terecht! Of ik krijg een ICQ van iemand maar stuur iets terug naar een hele andere user (dat had ik nu dus, gelukkig valt dat vrij snel op omdat de ander dan ook zoiets heeft van 'wat lul jij nou vaag :?' ).
Dus mijn vragen:
- Wie herkent deze problemen?
- Hebben ze te maken met Licq of ligt het probleem ergens anders?
- Wat is een betere ICQ-client (bij voorkeur in Linux)?
Sinds een paar weekjes draai ik alleen Linux, op zich werkt dat allemaal prima.
Maar: ik gebruik ICQ vrij veel, onder Linux gebruikte ik tot nu toe Licq.
Dat was geen goed plan.
Ik heb de nieuwste stabiele versie te pakken, dat zou dus wel goed moeten zijn (dacht ik).
Niet dus.
Een paar problemen:
- berichten verdwijnen soms in het niets.
- berichten mogen soms ineens niet groter zijn dan 450 tekens. Dit is iets wat in sommige heeeeeele oude ICQ-clients zo was, maar ik heb het dus ook als ik naar nieuwe stuur. Soms. Even later werkt het dan wel weer gewoon
Dacht eerst dat het aan N/A-mode lag maar ook dat blijkt niet zo te zijn.
Dit was al irritant genoeg, maar nu als klap op de vuurpijl:
- Licq verwisselt usernames- en nummers! Ik gebruik de 'Thread Group View'-optie, misschien ligt het daaraan. Op een gegeven moment kreeg ik berichten van iemand, die gekoppeld werd aan een andere nickname (beide stonden wel in mijn lijst hoor...). Ik denk al wat vaag....hoe weet die gast daar nou van.
Dus ik later kijken in netwerk-window omdat ik op een gegeven moment doorhad dat ik de verkeerde voor had, blijkt dat daarin dezelfde nickname voorkwam met meerdere ICQ-nummers!
Met andere woorden interne fuck-up van LICQ want de nummers waren wel correct
Nou ging het gelukkig niet over boeiende dingen, maar je snapt dat ik natuurlijk niet op dit soort grappen zit te wachten! Straks probeer ik iets te ICQen en komt het bij heel iemand anders terecht! Of ik krijg een ICQ van iemand maar stuur iets terug naar een hele andere user (dat had ik nu dus, gelukkig valt dat vrij snel op omdat de ander dan ook zoiets heeft van 'wat lul jij nou vaag :?' ).
Dus mijn vragen:
- Wie herkent deze problemen?
- Hebben ze te maken met Licq of ligt het probleem ergens anders?
- Wat is een betere ICQ-client (bij voorkeur in Linux)?