klote, die site set de verkeerde MIME-types, danwel mac/msie5 struikeld over de MIME (een eigenschap die msie5/mac al wel vaker heeft) het lukt me dus niet om eentje ervan te zien, jammer, moet straks maar kijken met netscape
.. kheb liever iets straks en snels ..
echt?
als je daarmee die 'pixel' designs of die 3D vlakmanie
nee die vind ik erg vaak niet mooi.
natuurlijk zitten er gewoon talentvolle designers tussen, die uitstekend werk maken, maar een overvloed aan deat soort werk bevalt me niet echt.
eerlijk gezegd is dat werk een stuk clichematiger dan die 30-jaren posters, al snel kun je zien waar die of gene zn pixeltjes vanaf heeft gekeken.
en hoeveel verschillende pixel-fonts zijn er eigenlijk mogelijk, 4-5?
het heerlijke van die jaren dertig designs is juist het technische aspect, de 'preserve material'-poster is volgens mij een steendruk en binnen het ontwerp is uitstekend gebruik gemaakt van de technische eigenschappen hiervan.
juist dat bijna fysieke technische aspect, alhoewel de boodschap je niks meer zegt, maakt het genietbaar.
zou hem zo boven mn bureau hebben willen hangen
de HAL posters (dacht van een frans bureau, geloof dat boymans een grote collectie daarvan heeft, echt topwerk) blinken uit in fantastische vormgeilheid (enorme gekrulde boegen van oceaanstomers)
als je eenmaal ervaring hebt met drukgangen en papiersoorten moet je toch erkennen dat de digitale wereld leidt onder zware verschraling (toch ozboz?)
bv de introductie van suikertaart XP is de grootste introductie op digitaal gebied van dit jaar, wie was de designer? Frank Govers? macOSX is dan wel beter maar die lelijk infantiele dock met ditto icoontjes doet daar ook weer afbreuk aan.
ach ja, vroeger, toen vormgevers nog echte mannen waren en Piet Zwart heten...
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen