@HOME + DNS-suffix in WinXP delen

Pagina: 1
Acties:

• bydvh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 14:20
Ik heb thuis een UTP-netwerk van 5 pc's (WinXP,Win2K,WinME en Win98). Al meer dan een jaar heb ik gebruik gemaakt van de mogelijk in Win2k om internet te delen via een tweede netwerkkaart en dit heeft altijd perfect gewerkt. Nu heb ik echter WinXP op die computer gezet en weer het internet gedeeld via de extra netwerkkaart, en dat werkt allemaal prima. Probleem is nu echter dat je bij @home een DNS-suffix krijgt (in mij geval: tilbu1.nb.nl.home.com). Win2k stuurde dit DNS-suffix netjes door naar de andere computers in het netwerk. WinXP verandert de DNS-suffix in MSHOME.NET. Opzich maakt dat allemaal niets uit maar voor de mailserver controleert @home aan de hand van je DNS-suffix of je toegang hebt tot de mailserver (@home heeft als mailserver gewoon MAIL en dat wordt dynamisch aangepast). Nu heb ik als noodoplossing voor iedere pc afzonderlijk ingesteld dat het DNS-suffix tilbu1.nb.nl.home.com is maar dat is niet zo'n nette oplossing natuurlijk. Heeft iemand enig idee hoe ik in winXP kan instellen dat ie weer de juiste DNS-suffix doorgeeft aan de anders pc's.

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Hmm mijn DHCP servertje gewoon ingesteld om de dns naam door te geven. Daardoor kan ik via de clients gewoon op wwww en mail komen. Ik gebruik trouwens geen ICS.