Visual J++

Pagina: 1
Acties:

• Scare360
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 09:22
Wat zijn jullie ervaringen hiermee. ik vraag dit om het volgende iedereen heeft het over Java tegenwoordig. zelf heb ik redelijk wat ervaring met C++, Java, Delphi en wil mijn horizon verbreden zoals dat met een mooi woord heet.

Ziet er nu wel of geen toekomst in? Ik heb eens iets gelezen dat men in America massaal overgestapt is op Java. Dan zou ik graag de ins and outs van jullie horen mbt Visual J++.

Verwijderd

Niks van geloven hoor, allemaal hype >:). Gewoon lekker C++ blijven doen ;).

Verwijderd

Als je tijd over hebt, waarom niet? Maar als je C++ kan, dan kan je Java :). 'sniks aan.

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

visual J++ AFBLIJVEN!

dat is geen standaard java implementatie, Visual J++ programma's draaien alleen op Windows :(

Als je dan eens java wilt ontdekken download dan jbuilder 5 van www.borland.com

(of een andere IDE)

Verwijderd

Ik heb wel eens gebruik gemaakt van J++.

Ik sluit me er helemaal bij aan, met je handen vanaf blijven :r

Niet omdat het nou van Microsoft is, maar puur om wat het pakket kan. Het brengt geen meerwaarde met zich mee dan een teksteditor en op de command line compilen. Dat is mijn mening/persoonlijke ervaring.

Jbuilder werkt inderdaad goed. waar ik momenteel zelf op zit te wachten is webgain studio (evaluatie van aangevraagd, cd is nog niet binnen) en daar heb ik zelf hele hoge verwachtingen van

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Visual J++ werkt best wel lekker vind ik zekker door de intelli sense. Als je het wilt gebruiken moet je ieder geval wel zorgen dat j++ compiled met de JDK van sun. Dan werkt het voor de rest ook op andere platformen

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Scare360
Bedankt voor de reply's tja toch nog maar wat dieper in C++. Ik heb voorheen veel met Visual Cafe gewerkt en das dus echt 10x niks, wat een ruk pakket. We wachten gewoon nog even af of Java echt "hype" is of wellicht een blijver.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 16:29 schreef paulgielens het volgende:
Bedankt voor de reply's tja toch nog maar wat dieper in C++. Ik heb voorheen veel met Visual Cafe gewerkt en das dus echt 10x niks, wat een ruk pakket. We wachten gewoon nog even af of Java echt "hype" is of wellicht een blijver.
:?

Java een hype of een blijver :?
Ik denk dat java nu toch onderhand wel bewezen heeft dat het een blijver is |:(

En anders moet je dat maar eens aan mbravenboer vragen >:)

• elnino
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 05:13
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:28 schreef ScitzoFreak het volgende:
* elnino heeft geen zin in deze discussie ;)

(maak ik de javahova's weer onnodig boos >:) )

• mbravenboer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11-2025
ScitzoFreak: Java een hype of een blijver :?
Ik denk dat java nu toch onderhand wel bewezen heeft dat het een blijver is |:(
Door de overleving van de matigheid van de eerste Java releases heeft het Java Platform naar mijn mening in feite al aangegeven dat er een niche voor is. Ondertussen is het Java Platform uitgegroeid tot iets wat totaal onvergelijkbaar is met versie 1.0. Het Java Platform heeft zich perfect weten uit te breiden met api's die aansluiten op (soms nieuwe) ontwikkelingen zoals XML, XSL, reflectie, Corba, SOAP, XML-RPC, Swing enz.

Het grootste compliment wat je kan krijgen is imitatie en dat zien we terug in de .NET CLR en C#. Verder is Java gewoon een OO-taal en er is sowieso geen twijfel over mogelijk dat er een grote behoefte is aan (nette) OO-talen.

Het executie-proces van Java is een punt waar de meningen (begrijpelijk) nogal over verschillen. Maar gelukkig hoeft ook niet iedereen in dezelfde taal te werken :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• mbravenboer
elnino: * elnino heeft geen zin in deze discussie ;)

(maak ik de javahova's weer onnodig boos >:) )
Als jij met goede argumenten kunt komen die kennis van de materie bewijzen dan kijk ik uit naar opmerkingen hoor :) .

Onterechte opmerkingen, die vaak gebaseerd zijn op gebrekkige kennis of vooroordelen, moeten echter wel recht worden gezet :) .

Blog, Stratego/XT: Program Transformation, SDF: Syntax Definition, Nix: Software Deployment

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:02 schreef rwb het volgende:
Visual J++ werkt best wel lekker vind ik zekker door de intelli sense. Als je het wilt gebruiken moet je ieder geval wel zorgen dat j++ compiled met de JDK van sun. Dan werkt het voor de rest ook op andere platformen
ja, dus als je dat nou ook eens deed voor project op school, dan werkte alles tenminste gewoon :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Op woensdag 31 oktober 2001 00:05 schreef OiSyN het volgende:

[..]

ja, dus als je dat nou ook eens deed voor project op school, dan werkte alles tenminste gewoon :)
Ja dat heb ik dus ook gedaan en nou werkt het met precies dezelfde code :)

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 17:28 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

:?

Die zin was sarcastisch, voor de duidelijkheid :P

(anders staan er dalijk 5 javahova's aan de deur hier met knuppels :P >:) )

• Scare360
mmm, daar gaan we weer!

Mijn punt is ik wil graag wat zelfstudie gaan doen en aangezien mijn kennis gezien Java niet verder komt dan Visual Cafe simpele AWT troep knutselen is het misschien wel de investering waard wat bij te leren.

Persoonlijk vind ik Java erg lekker proggen alleen is het voor "applicaties" zo tering traag. Vooral CORBA & JDBC ben ik behoorlijk van onder de indruk in tegenstelling tot de snelheid dus.

Iig toch maar een boekje kopen, misschien dat we er iets van opsteken.

• mbravenboer
paulgielens: Persoonlijk vind ik Java erg lekker proggen alleen is het voor "applicaties" zo tering traag. Vooral CORBA & JDBC ben ik behoorlijk van onder de indruk in tegenstelling tot de snelheid dus.
Mwah, download de laatste JDK (1.3 of 1.4) maar eens en draai daar eens wat programma's op zoals IDEA of Jext. Je zult de 'traagheid' daar niet in terug vinden. Het enige echte punt wat er nog is aan traagheid is naar mijn mening de opstarttijd, die toch vaak te lang is.
Iig toch maar een boekje kopen, misschien dat we er iets van opsteken.
Meestal wordt traagheid veroorzaakt door verkeerd gebruik van de API's. Swing biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om via de componenten de content in te stellen. Als je dit echter gebruikt loop je wel tegen de performance consequenties aan. Als je een custom model implementeert voor onder het component, zal je een enorme snelheidsverbetering zien.

Als je het echt goed wilt doen kan je ook het boek "Java Platform Performance" aanschaffen. Hierin lees je alles over de overwegingen die je moet maken bij de diverse onderdelen van het Java Platform. Zie: http://java.sun.com/docs/books/performance/

• Scare360
We zullen eens een poging wagen!

Leuk linkje trouwens!

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

Op woensdag 31 oktober 2001 06:14 schreef ScitzoFreak het volgende:

[..]

Die zin was sarcastisch, voor de duidelijkheid :P

(anders staan er dalijk 5 javahova's aan de deur hier met knuppels :P >:) )
ach javahova's staan niet bekend om hun gebruik van fysiek geweld ;)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:16
Ik vond J++ echt een geweldige IDE, dat programma's gemaakt met J++ alleen onder Windows draaien hoeft niet zo te zijn (dat ligt er maar aan wat je er allemaal mee doet, als je een beetje uitkijkt draait het gewoon net zo als elk normaal java programma onder 'elk OS').

Maar ik zou het nu toch afraden: J++ is dood, het wordt niet meer doorontwikkeld, 6.0 is de laatste versie.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 23:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op woensdag 31 oktober 2001 17:00 schreef CubicQ het volgende:
Maar ik zou het nu toch afraden: J++ is dood, het wordt niet meer doorontwikkeld, 6.0 is de laatste versie.
tevens de eerste :)

ze hebben het 6.0 genoemd om het bij Visual Studio te laten horen, waar de versies van alle programma's 6.0 zijn (VC++ 6.0, VB 6.0, enz.)

.edit: hmmm nu ik erover nadenk kan er ook wel een eerdere geweest zijn... maar er was iig zo'n ophef over doen microsoft het ineens 6.0 ging noemen terwijl dat nog helemaal niet aan de orde was, want nu leek het alsof het een 'volwassen programma' is wat dus helemaal niet zo was omdat het nog niet zo lang bestond

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
J++ is dood en J# is geboren... hulde aan de onnavolgbare strategie van microsoft :)

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 23:16
Er was ook nog een J++ 1.1 (en misschien/waarschijnlijk 1.0), maar die was niet visual en die voldeed wel compleet aan de java-standaard blabla. Die zal wel compleet door een ander team ofzo gemaakt zijn, want hij zag er echt totaal anders uit dan 6 en maakte volgens mij ook niet deel uit van DevStudio.

Verwijderd

Ik durf het bijna niet meer te zeggen na het afkraken van het visual j++ hier maar ik ben op mijn werk net een maandje begonnen met visual j++ en ik vind het tot dusver een perfect programmeertaal/ide. Java krijg ik op school en vind het een erg mooie/zuivere taal, er zit alleen 1 nadeel aan, de gui. Als ik een pakket zie zoals jbuilder 5 dan zeg ik toch wel een beetje jakkus tegen de interface. Het gaat allemaal net niet zo lekker als in de programma's met een "echte" windows interface. Als iemand een programma weet dat in java gemaakt is en een mooie interface heeft dan wil ik dat wel eens zien, mischien is deze mening gebaseerd op wat te weinig java programma's.

Kvind het het fijnste pakket om mee te werken van het visual studio gebeuren. c++ vind ik te omslachtig (wel mee gewerkt trouwens hoor) en visual basic tja wat moet ik daar van zeggen he :P, leuk voor kleine knip en plak projectjes maar daar houd het mee op. Het fijne van j++ vind ik ook dat ik activex componenten kan gebruiken. Heb ik een keer snelheid nodig dan maak ik gewoon een activex object met vc++ (of whatever)

Eigenlijk moet iedereen gewoon vb weg doen en vj++ ervoor in de plaats doen. Bijna net zo makkelijk maar de taal zit wel een stuk beter in elkaar. Het is een verkrachting van java maar werkt wel erg lekker

ok net ff gekeken naar Jext ennuh het kan dus wel een mooie interface in java.

• mbravenboer
Reneos: Als ik een pakket zie zoals jbuilder 5 dan zeg ik toch wel een beetje jakkus tegen de interface.
JBuilder vind ik persoonlijk ook werkelijk om te kotsen. Die beste mensen kunnen absoluut geen GUIs bouwen in Swing en zeker geen snelle.
Als iemand een programma weet dat in java gemaakt is en een mooie interface heeft dan wil ik dat wel eens zien, mischien is deze mening gebaseerd op wat te weinig java programma's.
M'n eigen programma's vind ik wel mooi 8-) ;) . Jext, IDEA zijn andere leuke voorbeelden. Het stomme van veel Java programma's is dat er gewoon echt te weinig aandacht wordt besteed aan de indeling van de GUI. Vaak komt dit denk ik door gebrekkige kennis van LayoutManagers.

Pagina: 1