Ik heb nog een oud beesie staan een p133 ik wil een beetje met waterkoeling gaan experimenteren, en op dat op mn huidige systeem te gaan proberen vind ik een beetje zonde. Uiteraard is die 133 naar 233 overclockt zondat ie wel warm word want stanadaard is het echt niet zodig. Maar ik moet wat software hebben om de temperatuur te kunne uitlezen. Heeft iemand hier wat software voor. Volgens mij is het een abit bord maar ik weet het dus niet zeker. En het is al ouwe zooi. Kan iemand me vertellen vanaf waneer er eigenlijk een temp sensor op mb zit. Want misschien heeft ie dat niet eens. Ik heb geen lipje gezien onder de cpu op het bord. Maar dit hoeft naar mijn idee niet altijd zo te zijn. Kan iemand me helpen.
Een 133 naar 233?? Is wel heel veel ?
qua software...Motherboard Monitor? Geen idee of 'ie dat bordje ondersteunt. Moet n.l. temp sensor opzitten...
qua software...Motherboard Monitor? Geen idee of 'ie dat bordje ondersteunt. Moet n.l. temp sensor opzitten...
Life is pleasant. Death is peaceful. It's the transition that's troublesome.
p133 naar 233 
laat ik nou ook net een p133 hebben staan
hoe klok je die zover over?
ik heb t wel eens met de fsb geprobeert maar dat had alleen een verlagend effect en helaas niet verhogend (ja wel de fsb omhoog gedaan
)
laat ik nou ook net een p133 hebben staan
hoe klok je die zover over?
ik heb t wel eens met de fsb geprobeert maar dat had alleen een verlagend effect en helaas niet verhogend (ja wel de fsb omhoog gedaan
| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |
Fbs op 83 en ff met je multiply spelen.
Maar is het niet zo er al wat van een temp sensor in de cpu zit. Dat ie uitgaat bij een bepaalde temp?
Maar is het niet zo er al wat van een temp sensor in de cpu zit. Dat ie uitgaat bij een bepaalde temp?
Verwijderd
Nee, dit is niet het geval bij jouw verouderde CPU, alleen nieuwe CPU's zoals de Athlon XP hebben een ingebouwde temp sensor..Op dinsdag 30 oktober 2001 13:18 schreef Creator102 het volgende:
Oke bedankt, dan g aik zelf wel ff een temp sensor maken. Tis toch expres een oud ding als het mis gaat maakt het niet zoveel uit. Ik heb nog 3 van die cpu's liggen. Maar als mn p4 aan gort draait ben ik verder van huis. Maar bedankt voor de reactie in ieder geval. Ik zou ook nog graag wille weten waar ik ergen een plaatje koper kan krijgen van 60x60x15. Ongeving dordrecht.
alvast bedankt.
Multiplier van 2,8??? zal wel ja... 3*83 = 250, 2,5*83=200Op dinsdag 30 oktober 2001 13:18 schreef Creator102 het volgende:
Pagina: 1