Toon posts:

adsl + winxp + counterstrike = fluctuerende ping

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maar een nieuwe topic gemaakt aangezien de andere te rommelig werden)
Dit gaat over ADSL met zijn slechte ping in cs. dus kom niet als de zoveelste met mijn kabel verbnding heeft slechts 50 ping (dat weten we inmiddels al)

Is er al iemand die met adsl een normale ping te voorschijn heeft getoverd?

Zo ja, hoe en welke provider hebben jullie?

Verwijderd

Topicstarter
zelf heb ik mxstream basic bij planet
en ik draai win xp CE

compatability modus veranderd (werk niet)
Ik heb bij run as het vinkje weggehaald bij opstarten (werkt niet)
Ik heb de nieuwe instellingen voor modem bij mxstream.nl gedownload (werkt niet)
Ik heb geprobeerd te tweaken maar dat wil ook niet (als ik de instellingen weghaal wil hij mijn eerste verbinding niet weghalen (bij 10.0.0.138 bij pptp )

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
--> SP

Verwijderd

Moet je dat niet in de CS console regelen (bitstrings instellen.) vraag me niet hoe maar als je een regeltje intypt is je ping vet goed.

correct me if i am wrong.

Verwijderd

wat heeft dit met windows operating systems te maken?...

ping heeft hier dus helemaal niks mee te maken alleen je netwerk (adsl). je zal dus je kontrakt met je provider ff moeten lezen. als deze een bepaalde ping garandeert (wat me overigens sterk lijkt of alleen tot hun apparatuur) kan je er misschien iets aan doen. anders hebbie gewoon vette pech

hmm te laat

Verwijderd

Topicstarter
buzzman:
sorry wat betekend sp?

djohen:
ja idd was ik vergeten er bij te zetten "Commando rate ook al geprobeerd"

Verwijderd

Hi,

Ik ben een trotse bezitter van een eigen CS server en speel CS nu ook al een tijdje.
In het begin ben ik begonnen met een 56K modem met een ping van rond de 100.
Later overgestapt op ISDN met een ping van rond de 50.
Aangezien wij hier in Nieuwegein geen kabel of andere breedband verbinding hadden, ben ik overgestapt naar ADSL van KPN.
Ik moet zeggen dat ik nu continu een ping heb van onder de 30.
Maakt niet uit op welke server ik speel, demon, gamepoint, etc etc, de pings liggen altijd rond de 30.
Op mijn CS server haal ik nu een ping van rond de 25, en die server staat op de TU delft ( 130.161.36.97:27035 ).
Ik ben dan ook zeer tevreden over mijn ADSL connectie via Euronet Fast ADSL.
Is wel iets duurder dan de rest, maar draai nu al 3 maanden achter elkaar zonder maar 1 keer de verbinding te hebben verbroken.
De snelheid is erg goed en stabiel.

Grtz,

Jackie

P.s. Ik heb ADSL aan een Win2k server hangen die de verbinding weer doorgeeft aan een netwerk thuis met 6 computers.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:09 schreef infested het volgende:
buzzman:
sorry wat betekend sp?
SP = spielerij, waar dit topic terecht heen is gemoved.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dit probleem komt naar mijn weten bij veel mensen voor en alleen met windows XP

Verwijderd

Ik heb btw ook van meerdere spelers van CS gehoort dat Planet niet echt de beste provider is voor CS.
Mijn vriendin heeft bijv ook ADSL, maar dan van Planet, zelfde verbinding, zelfde server en config, en die heeft op dezelfde server altijd een ping van rond de 100-150, terwijl ik vrolijk met mijn ping zit te spelen onder de 30.

Jackie

Verwijderd

Topicstarter
maar met win 98 zat ik op nederlandse servers ook rond ping 50

Verwijderd

Hoi,

Er is nog steeds geen oplossing gevonden. Ik heb zelf ook XP en ADSL (xs4all). De ping tijdens CS is niet om aan te zien, het fluctueert van 50 naar 500+. Dit heeft duidelijk wel met het OS te maken en niet met de provider want deze problemen had ik niet toen ik nog ME draaide.
Volgens sommigen heeft het met je videokaart te maken (ik heb trouwens een Matrox G450 met de nieuwste XP drivers), sommigen beweren dat de problemen komen door de VPN.

Ik blijf hopen op een goede oplossing...

Mvg
Foesj

Verwijderd

Topicstarter
hmmmmmm ik heb een matrox g400
nog meer mensen met een matrox die problemen ?

dus dan is het de combi

cs + winxp + adsl + matrox (andere spellen lopen wel goed)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb zelf Windows XP build 2600 en ADSL-basic via Planet. Onder Windows Me had ik met CS een ping van 40-60. Maar onder XP mag je daar gerust een nulletje achter plakken. Ik heb in de search gezocht, maar alles geprobeerd en niets werkt. Zijn er dan echt geen mensen met ADSL en Win XP en een goede ping onder CS?

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 12:08

t3q

Say yes to teq

Bullshit dus weer.

Ik heb ook windows xp professional en adsl fast van xs4all en mijn ping is altijd rond de 60 op servers in NL.

Op servers buiten NL misschien een verhoging va 15 dus 75 ms maar echt niet meer.

Aan je OS ligt het zeker niet.

Aangezien dat je cs speelt moet je dit eens proberen.

open je config en zoek :

cl_updaterate deze staat als het goed is op 30 zet deze op 50.

zoek cl_cmdrate en zet die ook op 50.

ook je rate kan je changen.

Das weer verschillend want als ik me rate op 15000 zet is me ping hoger dan als ie op 9999 staat ik denk dat dat je dl speed is.

Life goes as it goes.

Verwijderd

Dus wel operating system denk ik, en zeker niet de video kaart. Zodra ik onder XP ct in combinatie met ADSL speel heb ik een ping van 200-t/m 1500, maar zodra ik dus onder XP ct in combinatie met isdn speel heb ik weer een strakke ping van < 50.. ra ra ra

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 08:49 schreef KAR het volgende:
Dus wel operating system denk ik, en zeker niet de video kaart. Zodra ik onder XP ct in combinatie met ADSL speel heb ik een ping van 200-t/m 1500, maar zodra ik dus onder XP ct in combinatie met isdn speel heb ik weer een strakke ping van < 50.. ra ra ra
o ja Brilson666 hoe zit jou modem aangesloten via een router toevallig of VPN??? Probleem komt namelijk alleen met VPN voor....

Verwijderd

Topicstarter
het is al opgelost in een ander topic

zet in game bij je settings eax support aan bij audioconfig

heeel vreemd maar het werkt bij mij en bij een ander

Verwijderd

Topicstarter
[topic=302924/2]

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-01 12:08

t3q

Say yes to teq

Op vrijdag 09 november 2001 08:56 schreef KAR het volgende:

[..]

o ja Brilson666 hoe zit jou modem aangesloten via een router toevallig of VPN??? Probleem komt namelijk alleen met VPN voor....
VPN heb ik

Life goes as it goes.

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:20

inXs

known as inXs

is het met 1.4 opgelost denken jullie?

superB

• 7ouis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:06
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:33 schreef foesj het volgende:
Hoi,

Er is nog steeds geen oplossing gevonden. Ik heb zelf ook XP en ADSL (xs4all). De ping tijdens CS is niet om aan te zien, het fluctueert van 50 naar 500+. Dit heeft duidelijk wel met het OS te maken en niet met de provider want deze problemen had ik niet toen ik nog ME draaide.
Volgens sommigen heeft het met je videokaart te maken (ik heb trouwens een Matrox G450 met de nieuwste XP drivers), sommigen beweren dat de problemen komen door de VPN.

Ik blijf hopen op een goede oplossing...

Mvg
Foesj
Het kan ook aan programma's liggen op je pc.
Ik heb zelf ook xp en had eerst oook het probleem dat ie van 50 van 500 ging bij spelen van cs ik heb ff al me programma's gechecked en jahoor progie genaamd refresh lock
gaf mij 85fps in cs in plaats van 60 maar wel een ontiegelijk onstabiele ping. Dus kan veel meer oorzaken hebben dan alleen de Os :)

Verwijderd

ik heb ook win xp+planet adsl+cs gewoon ff bij sound de eerste 2 en de laatse aan vinken klaar

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
simpelweg je eax bij sound aanzetten

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11-2025
Ik had eerst een hoge ping met win xp pro met adsl planet, maar me vriend met exact dezelfde middelen had dat niet, wat bleek er nou mis te zijn: Ik had mijn eax ni aangevinkt. Dus mijn ping ging van 115 ---> 20/30. Tenminste als je geluidskaart wel eax ondersteunt.... 8)7

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:29
Weet je wel dat dit topic meer dan een jaar oud is? :P
Dit probleem is al heel lang bekend en er zijn ook al heel veel oplossingen voor gevonden, meestal ligt het niet aan je EAX hoor :)
Hoe zou je geluidskaart eigenlijk je ping kunnen beïnvloeden?

The devil is in the details.

• NvE
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

NvE

kijkt

Ik heb adsl (HCCnet) met XP en altijd ping rond 30.....LOL

Ja doe maar.

Verwijderd

goed geweest ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.