Toon posts:

scandisk bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe braaf ik mijn pc ook afsluit hij start elke keer op met scandisk. Verder heeft'ie al een keer mijn HD uit de Bios gegooid, istie soms mijn grafische kaart kwijt, klooit'ie met mijn autoexec.bat en doet'ie wel meer rare dingen. De virusscanner vond niks. Ik heb sinds kort nieuwe onderdelen en sinds die tijd doet'ie dit. Ik heb al de cdrom-spelers en de diskdrive losgehaald maar dit maakt niks uit.
Nieuw: MSI K7T266 Pro, Seagate 30GB HD, 52x Asus Cd-rom, AMD thunderbird 1GB proc., 256 DRram, 56K e-tech modem.
Verder heb ik:SB live, Voodoo 3,Philips 3610 brander.
Wie weet raad?

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 10:59
Je kun msdos.sys in de root editten en daar AutoScan=0 neer zetten :)

Verwijderd

heb je je bios al geupdate?
geen idee of dat zal helpen, maar mijn puter werd behoorlijk instabiel toen ik een aantla nieuwe artikelen erin had gepleurd. Ook dit soort aspecifieke shit (soms wel, soms geen problemen etc.)
Na de flash waren alle problemen verholpen.

Verwijderd

Topicstarter
heb bios geupdate, helaas nog steeds scandisk bij opstarten. Dat kan ik dan wel uitzetten, maar nu kan ik tenminste nog zien dat er wat mis is. Of er andere problemen (blijven) terugkomen is maar weer afwachten.

• sporthaas
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-06-2012
Kijk is op microsoft.com en zoek onder scandisk.
Er worden diverse problemen en oplossinegn gegeven!
Je hebt je OS niet vermeld dus kijk zelf ff of jou probleem er tussen zit!

Succes

Verwijderd

euhh, dit ga je niet geloven, maar goed ik heb dergelijke problemen wel eens struktureel bij een serie pc's meegemaakt, het bleek na een lang en uitgebreid onderzoek aan de voeding te liggen.

ik hoop dat je hier wat aan hebt, daar jouw problemen na de upgrade lijken te zijn gekomen.

RGZ

MASH

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
een bekende vraag/antwoord ;)
zijn de via drivers geinstaleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt opgelost! Heb de Bios geupdate, de nieuwste VIA-drivers plus IDE miniportdriver geinstalleerd. Thnx voor de tips!
Pagina: 1