Toon posts:

Asus P2B-F... maximum CPU?

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

stomme vraag misschien, maar ik zou graag willen weten wat het maximum Hz is voor mijn Asus P2B-F Slot 1 modderbordje.
http://www.asus.com/Products/Motherboard/Pentiumpro/P2b-f/spec.html
Ik heb thans een Celeron 466 erin zitten met een convertertje, en ik zou die graag upgraden naar een 800 MHz of liefst iets hoger (zo mijn bank dat toelaat ;) ).

Omdat het een nogal oud bordje is staat nergens vermeld hoeveel MHz CPU er op past. Gezien mijn beperkte financiele middelen wil ik eigenlijk geen nieuwe kast en moederbord kopen, maar alleen de CPU.

Bij voorbaat dank.

Ow ja, ik heb de nieuwste BIOS voor dat mobo: 113a.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Als het bord de voltage voor een P3 kan leveren, kan je de snelst verkrijgbare P3 Coppermine er op jassen. Multipliers worden toch gekozen door de CPU intern en niet door het moederbord. Die max grens door Asus aangegeven, moet je dan ook niet serieus nemen.

Zoek je revisienummer op en eventueel je PCB nummer. Bij Asus staat uitstekend gedocumenteerd, wat nog op wat kan draaien.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:17
Zie bovenstaande reply.. Houd er echter rekening mee dat jouw BX-chipset gemaakt is om maximaal 100MHz te draaien.. In praktijk kan vaak de 133 ook nog wel gehaald worden, maar dat is geen garantie... En daarbij worden dan de AGP en PCI bus behoorlijk overgeclocked wat ook problemen kan geven..

Dus een PIII-1GHz, of de 1.1GHz met 100MHz FSB, of een celly 1100 bijvoorbeeld..

En zoek verder effe in de search.. Daar zijn al een aantal topics over mensen die succesvol hun P2B met een PIII-coppermine uitgerust hebben.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ja das leuk, hier info waar je WEL wat aan hebt denk ik:

www.ctechnet.com/hardware/asus.htm

Hier liep een p3 1ghz eb prima, ook een p3 850, alsmede een celly 900.. enne als je board maar 1,8 volt kan leveren, en dat is best mogelijk, neem je dus een slotket met voltage en stel hem in op 1,8volt, kan die zat hebben

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr, kijk eens een topic of 15 omlaag: Snelste CPU voor mijn P2B mobo

Search is niet altijd even verhelderend, maar in dit geval heb je imho gewoon niet gekeken. Er loopt dus al een week of 2 hier een topic over. Ga die maar eens nalezen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

hier is genoeg over te vinden met de search en met google denk ik. Dit is een zeer bekend plankje en zal vast en zeker fanclubs ofzo ergens hebben :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.