Computer stuk, hangt tijdens booten.

Pagina: 1
Acties:

• MindWarp
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-08 11:10
Toen ik gisteravond mn computer aan wilde zetten, vertikte hij het om op te starten. Aangezien ik wel eens vaker zoiets gehad heb, was ik niet echt bezorgd. Het vreemde is alleen dat ie nooit 2x op hetzelfde moment blijft hangen. :(
De ene keer krijg ik zelfs geen beeld, de andere keer hangt ie na het detecteren van mn hdd. (en dus voor het detecteren van de cdrom's) en nog een andere keer boot ie helemaal door tot op het moment dat ie van de harddisk wil booten. Hij is volgens mn D-Led nu wel zo'n beetje bij elke stap een keer blijven hangen. En hij wilde zelfs 1 keer 'normaal' opstarten.

Misschien een wat lang verhaal, maar is er iemand die mij kan helpen? O ja.. de computer hangt gewoon. de ene keer werkt Ctrl-Alt-Del wel en de andere keer niet...

If it ain't broke, you're not trying! - Red Green

Verwijderd

Mmm, raar....

Laatste tijd nog nieuwe hardware gekocht ofzo die misschien hapert???
verder zou ik eens proberen er om ste beurten een stukkie hardware uit te halen en kijken of t dan beter gaat...

misschien nog iets meer uitleg...
(owh ja, en lang leve de duidelijke topic titels :D)

Verwijderd

begin maar eens alle kaarten iot je Mobo te halen.
dus een kale Mobo met alleen geheugen, CPU en videokaart.
dus ook geen hdd en floppy.

als dat werkt zet je je bios meer eerst terug in default stand, daarna je kaarten stuk voor stuk er weer in drukken.

suc6..

• MindWarp
De laatste hardware-update is alweer meer dan een maand geleden (nieuwe hdd). De computer heeft daarna gewoon stabiel gedraaid. Ik heb in het verleden wel eens eerder problemen met mn processor gehad. Zou het daar aan kunnen liggen?
Over het hardware eruit halen.. Zou een kapot onderdeel (of een met een slecht contact) de computer op een bijna random moment bij het opstarten kunnen laten crashen?
Ik zit nu op de uni, dus direct proberen kan ik nu niets, maar als ik vanmiddag naar huis ga, zal ik het even proberen. Andere suggesties?

Verwijderd

Ik heb diezelfde symptomen een keer meegemaakt met de nieuwe PC van mijn broer. Toen was het moederbord de oorzaak.

• MindWarp
Ok, ik weet ondertussen wat meer:
als ik mn BIOS in kan komen en ik kijk naar de IDE-devices zie ik:

Primary master: User 40 gieg blabla klopt wel.
Primary Slave : CDROM
Secondary Master: Not installed
Secondary slave : Not Installed

Dat terwijl ik 2 CDROM's in mn puter heb hangen. Bij een autodetect vindt ie mn brander weer als secondary master, maar als ik save, reboot en gelijk weer mn BIOS inga, dan staat het weer zoals hierboven.
Het leuke is nu, dat als ik de eerste drie op auto zet, vervolgens save, reboot en gelijk weer de BIOS in, dan zie ik dit:

Primary master: auto
Primary Slave : auto
Secondary Master: Not installed
Secondary slave : Not Installed

Hij wil dus niets weten van die Secondary master, ook al save ik de instelling keurig. (batterij lijkt me dus niet leeg, omdat ie wel de nieuwe instellingen voor mn primaire IDE-controller onthoudt). Loshalen van de 2e IDE kable biedt geen uitkomst..

HELP!! :'(

• MindWarp
niemand? loshalen van alle hardware helpt ook niet...

Verwijderd

Kan ook dat je intern geheugen defect is!!
Niet echt waarschijnlijk maar ja!!\

Succes
Pagina: 1