Tubes....It's what make music music!
en nog beter, het wordt geleverd met delphi source!Op dinsdag 30 oktober 2001 09:14 schreef silitek het volgende:
he
Was al tijden op zoek naar prog voor m'n crystalfrontz lcd dat goed werkt onder XP.
Zie hier een uitstekend prog, wat echt werkt......
http://www.ocmojo.com/crystalline/tree.asp
Cogito Ergo Credo
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:18 schreef jopiek het volgende:
[..]
en nog beter, het wordt geleverd met delphi source!
Anyways.. Mocht iemand met een CrystalFonz of Matrix Orbital in de buurt van het Westland wonen en ondersteuning in LCDInf willen hebben, kom ff bij mij langs, bouw ik de ondersteuning ff in.. klaar terwijl u wacht
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Verwijderd
Of zie ik dus nu Helemaal verkeerd?
da's juist en ik kan ook echt wat met de Delphi source maar ben te lui om zelf een te schrijven (of liever gezegd ik heb er geen genoeg tijd voor), ik heb wil graag zelf zien hoe 't werkt en de source kunnen aanpassen...Op dinsdag 30 oktober 2001 09:27 schreef Creepy het volgende:
Waarom geilt iedereen hiero toch op sources?Als je ECHT wat met de source KUNT, kan je zelf ook een proggie schrijven dat een LCD aanstuurt zonder die source, maar gewoon door het lezen van de specs. Zeker die seriele displays zijn een eitje om aan te sturen.
En dacht je echt dat het aansturen van de serieele poort een eitje was onder XP??? Mooi niet he, je moet wel door de security layer heen met een drivertje...
Uiteraard kan ik er wel een van sratch schrijven en weet ik ook wel hoe je drivers maakt, maar source downloaden is makkelijker. Op m'n opleiding Software Engineering leerde ik altijd dat het dom was om het wiel opnieuw uit te willen vinden...
Dus geen domme reacties please, als wij op source geilen is dat niet jou probleem lijkt me... Meneer de betwerter heeft zeker genoeg vrije tijd...
Cogito Ergo Credo
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:27 schreef Creepy het volgende:
Waarom geilt iedereen hiero toch op sources?Als je ECHT wat met de source KUNT, kan je zelf ook een proggie schrijven dat een LCD aanstuurt zonder die source, maar gewoon door het lezen van de specs. Zeker die seriele displays zijn een eitje om aan te sturen.
Anyways.. Mocht iemand met een CrystalFonz of Matrix Orbital in de buurt van het Westland wonen en ondersteuning in LCDInf willen hebben, kom ff bij mij langs, bouw ik de ondersteuning ff in.. klaar terwijl u wacht
hij zal het nog druk krijgenOp dinsdag 30 oktober 2001 09:36 schreef silitek het volgende:
ja creep, weet dat het voor jou een eitje is..maar ja, niet iedereen kan zomaar ff een prog schrijven ( zoals ik )...en dan is dit toch maar o zo handig...toch bedankt voor je uitnodiging jongen,..erg behulpzaam van je...
[..]
Nu nog ff z'n openingstijden vragen
Cogito Ergo Credo
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:42 schreef jopiek het volgende:
[..]
hij zal het nog druk krijgenik kom wel ff langs hoor... ondertussen studeer ik wel in de trein...
Nu nog ff z'n openingstijden vragen
Verwijderd
Ehh ja?Op dinsdag 30 oktober 2001 09:35 schreef jopiek het volgende:
En dacht je echt dat het aansturen van de serieele poort een eitje was onder XP???
Ehh das parralel, serieel kan je gewoon met een OpenFile openen. En dan kan je gewoon met WriteFile en ReadFile er heen schrijven/lezen. (je hebt nog wel wat apicalls voor instellen baudrate etc, maar eigen driver schrijven is echt niet nodig hoor..Mooi niet he, je moet wel door de security layer heen met een drivertje...
is dat zo??? ik dacht toch echt dat we 3 jaar terug op school onder NT 4 geen serieele poort konden benaderen?!Op dinsdag 30 oktober 2001 09:54 schreef Yarvieh het volgende:
[..]
Ehh ja?
[..]
Ehh das parralel, serieel kan je gewoon met een OpenFile openen. En dan kan je gewoon met WriteFile en ReadFile er heen schrijven/lezen. (je hebt nog wel wat apicalls voor instellen baudrate etc, maar eigen driver schrijven is echt niet nodig hoor..
Zou mooi zijn, ga ik weer eens knoeien met de poort...
Cogito Ergo Credo
Verwijderd
Je mag 'm niet direct benaderen zoals je in dos deed door op allerlei io porten data te zetten, maar gewoon seriele communicatie (en dat is wat je wil in dit geval) is geen enkel punt hoor.Op dinsdag 30 oktober 2001 10:33 schreef jopiek het volgende:
is dat zo??? ik dacht toch echt dat we 3 jaar terug op school onder NT 4 geen serieele poort konden benaderen?!
Wat optioneel leesvoer op MSDN
[edit]
En als je VB ofzo gebruikt is het helemaal dood simpel, kwestie van een component op je form sleuren en klaar.
Verwijderd
hoezo dat alles werkt prima onder winxp met me crystalfontz display hier hoorOp dinsdag 30 oktober 2001 09:14 schreef silitek het volgende:
he
Was al tijden op zoek naar prog voor m'n crystalfrontz lcd dat goed werkt onder XP.
Zie hier een uitstekend prog, wat echt werkt......
http://www.ocmojo.com/crystalline/tree.asp
Openingstijden... interresant
En over dat aanpassen van de code... heb al vaker eens wat source-code weggegeven.. en dan zie je ineens dat figuur aan wie je de source code gaf lopen patsen met "kijk eens wat IK gemaakt heb".. terwijl ie alleen jou source code heeft aangepast.. 1 van de redenen dat ik de (Delphi) code van LCDinf niet zo snel weggeef aan onbekenden. Mijn code gebruiken is best.. maar geef wel credits he..
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Ff terug flamen..Op dinsdag 30 oktober 2001 09:35 schreef jopiek het volgende:
[..]
da's juist en ik kan ook echt wat met de Delphi source maar ben te lui om zelf een te schrijven (of liever gezegd ik heb er geen genoeg tijd voor), ik heb wil graag zelf zien hoe 't werkt en de source kunnen aanpassen...
En dacht je echt dat het aansturen van de serieele poort een eitje was onder XP??? Mooi niet he, je moet wel door de security layer heen met een drivertje...
Uiteraard kan ik er wel een van sratch schrijven en weet ik ook wel hoe je drivers maakt, maar source downloaden is makkelijker. Op m'n opleiding Software Engineering leerde ik altijd dat het dom was om het wiel opnieuw uit te willen vinden...
Dus geen domme reacties please, als wij op source geilen is dat niet jou probleem lijkt me... Meneer de betwerter heeft zeker genoeg vrije tijd...
Ga AUB niet beginnen over Informatica opleiding dit, Software engineer opleiding dat... plz... staat zo zielig.. (nee echt... dat soort geneuzel ken ik nu wel...ga eerst maar eens kijken hoe het er in het echte leven aan toe gaat.)
Het wiel opnieuw uitvinden hoeft niet.. (zoals hierboven gezegd.. lang leve readfile en writefile). Heb voor aansturing van de par. poort onder XP/NT een device driver gebruikt die ik niet zelf gemaakt heb. De aansturing van de LCD heb ik wel helemaal zelf gedaan.. was er al, weet ik.. maar ik vond dat leuk om zelf te doen..
Das dus ook de ENIGE reden dat LCDInf bestaat.. omdat ik het leuk vind om te doen.. het zal mij een worst wezen of iemand em gebruikt.... zo ja.. leuk.. zo niet.. nou.. dan niet..
Teveel vrije tijd? I Wish