Vreemd probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:52

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Gister deed mijn PC spontaan niks meer, toen heb ik de CPU eruit gehaald en weer erin gestopt en nu doet hij het weer !?!?! Dit probleem heb ik al eens eerder gehad, iemand verklaring of oplossing??

Mijn specs staan beneden.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Met niks bedoel ik trouwens dat als je hem aan zet, het beeld zwart blijft en er verder ook niks gebeurt.

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 14:30

Greyfox

MSX rulez

Stofje, slecht contactje

MSX 2 rulez more

Verwijderd

Ook gehad met zelfde mb: remedie: clear cmos en daarna enkele keren achter elkaar resetten (tip van asus en pas nog gedemonstreerd door leverancier!)

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-08 20:09
Jah heb ik ook wel eens gehad toen ik aan het tweaken was.
Ik denk dat de CMOS dan gereset wordt o.i.d.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is je PC geaard?

Verwijderd

probleem komt idd weleens voor, duidt op te hoge fsb instelling. wat er nou gebeurd tijdens het POSTen, alle hardware instellingen worden gedaan. bij te hoge fsb heeft systeem iets meer moeite om zijn lock te krijgen op de loop (zoek naar pll circuits als je wil weten waar dit allemaal over gaat :-) bij vroege bios versies bleef het beeld idd zwart, maar met 1005d of de laatste final 1007 (ook voor palomino's geschikt, wieeeeeeej) gaat hij dus fijn al z'n instellingen doen, en mocht je computer nog in staat zijn op te starten, dan doet hij dat. dus gewoon ff geduld hebben, of je computer iets terugklokken zodat hij wel normaal kan werken. gebruik eens prime95 met torture test om te kijken wat je computer nou eigenljik presteerd en of hij het stabiel doet. want volgens mij heb je hem wel leuk geklokt, maar heb je d'r geen ene #$@# aan omdat je proc toch alleen maar foute antwoorden genereerd :)

suc6 ermee iig.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
PC is niet geaard.

En het heeft niks met overklokken te maken, want toen ik dat probleem de eerste keer had, heb ik hem gewoon teruggeklokt naar 650, en na een paar dagen dus toch dat probleem.

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
BTW wel bedankt voor alle reply's!!!

Verwijderd

Da,
potlood streepjes opnieuw zetten en/of VCore hoger zetten.

Allebei zorgen er soms voor dat de CPU koud niet wil starten. :Y)

• MrMartinH
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-07-2024
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:58 schreef Hooi het volgende:

... en/of VCore hoger zetten.
Uhu :)
Dat probleem had ik dus ook. Ff met Vcore gaan knutselen, kan altijd helpen. Oh ja, zet um ook niet te hoog :)

Signature

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Zal ik eens proberen, thanx....

Verwijderd

Sander is ook blij met zijn essential mix van tiesto met een koude start 8-)

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
:)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sluit me aan bij degenen die zeggen dat het niets met FSB te maken heeft.

Vriendin van me heeft een Celly 400 op een Legend/QDI BX mobo. Eens in de 6 a 9 maanden is het weer raak- sys schijnbaar dood, niets werkt... totdat die CPU eruit geweest is, dan wil alles weer.

Verder ook iedere denkbare volgorde van CMOS clears, ATX reset, batterij eruit, resetten etc. gedaan, maar niets helpt totdat die CPU losgetrokken is geweest.

Ook daar is het niet geaard, dus zou het daar wel eens aan kunnen liggen (maar lang niet alle systemen hebben daar zo'n last van- zoiets heb ik nooit op m's eigen systemen gehad ondanks ook hier ontbreken van aarding)

edit:
voor de duidelijkheid, haar Celly is nooit geOCd geweest - ik mocht niet :'(

Oslik blyat! Oslik!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Dus nog iemand met een vreemd probleem, ben ik gelukkig niet de enige.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hoezo vreemd? Als je PC niet geaard is, dan komt de hardware, zoals in dit geval je CPU, op den duur onder (statische) stroom te staan. Dat kan voor de CPU geen kwaad, maar helaas is dat niet zo onschuldig voor de harddisk en geheugenreepjes, dus aard je PC als je leven je lief is!

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Het rare vind ik dan dat ik echt al lang met PC's werk die eigenlijk nooit geaard waren?!?!? en eigenlijk ook nooit (zulke) problemen. :?
In het ergste geval leg ik wel een geaard stopcontact aan, maarja dan moet ik aarde door trekken en daar heb ik eigenlijk niet zo'n zin in :(

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dat komt natuurlijk ook wel voor (mijn PC is ook niet geaard). Het hangt echt af van de situatie. Hoe de luchtvochtigheid is, of de computer op een metalen tafel staat, of de case van plastic/metaal is, hoevaak je de metalen case aanraakt, etc..etc..

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 13:22 schreef BalusC het volgende:
Hoezo vreemd? Als je PC niet geaard is, dan komt de hardware, zoals in dit geval je CPU, op den duur onder (statische) stroom te staan. Dat kan voor de CPU geen kwaad, maar helaas is dat niet zo onschuldig voor de harddisk en geheugenreepjes, dus aard je PC als je leven je lief is!
hmm?? iets kan NIET onder STROOM staan, alleen onder spanning. Ten 2e, als de pc zich idd met statische lading oplaadt, dan staat er een spanning over de helekast waardoor het spanningsVERSCHIL tussen de componenten dus weer 0 is. Dit betekend dus dat aarding of geen aardig geen zier uitmaakt, maar mensen trekken graag die conclusie omdat hij makkelijk is en/of voor de hand ligt. Ook dat je hd en geheugen er wel last van zouden hebben is de grootste crap. wat je wel zo is dat geheugen en/of hd's eerder kapot gaan als je ze aanraakt terwijl de pc niet geaard is. misschien bedoel je dat? komt omdat de lekspanning op de massa van de kast dan via jou naar aarde kan lopen, dit zorgt voor een stroom door de componenten (die veelal tegroot is voor ze ;( en daardoor gelijk overleiden. they may rest in peace.

het aarden van je pc heeft dus kennelijk wel enige zin, minder snel overleiden van componenten, het verlaagde storingsniveau (rfi) op evt. zenders en ontvangers, minder probleem met aansluiten op externe randapparatuur (betere koppeling van de lijn, naar printers scanners en wat dan ook)

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:33

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Heb hetzelfde probleem ook gehad met abit bh6 met celeron 300a@450.

1x per 3 maanden moest processor eruit en er weer in.

megavaag.

heb het trouwens nog niet gehad met mijn celeron 566@850 en (sinds gisteren) celeron 900@1008 :)

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Pagina: 1