P3 Tualatin, of toch de Celeron Tualatin?

Pagina: 1
Acties:

• Skef
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:17

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik ben in het bezit van een Supermicro P3TDLE plankje, een dual Tualatin dus...

Nu moet ik er nog procs bij halen, en ik ben toch zwaar aan het twijfelen...

Ik wil wel graag de Tualatin core, maar ik vind de P3 echt te duur... Ik draai nu een Abit BP6 met 2 celly 400's @ 500, en ik vroeg me af of de nieuwe celly 1200 net zo goed presteert...

Ik moet nl. ook nog wat andere hardware kopen, en het budget is niet echt groot (meer)...

Wat zouden jullie doen?

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De Tualeron, Celatin, hoe je het ook wil noemen ;) , ondersteunt geen SMP. Dus weeg dit enorme nadeel ook even af voor je tot aankoop gaat..

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
Is dat zo?

K*t.... Dat wordt dus diep in de buidel tasten... (had ik vantevoren efkes niet bij nagedacht...)

"Computer games don’t affect kids: I mean if Pac-Man affected us as kids, we’d all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, als je dat zelfs niet wist, let hier ook op: alleen de P3 Tualatin Server versies (512K cache) ondersteunen SMP, terwijl de P3 Tualatin Desktop versies (256K cache) dat niet doen.. Ja, het is zeer :'( ik weet het..

Je zou op het moment ook gewoon één P3 Tualatin (de server versie uiteraard) aanschaffen en dan in de toekomst nog eentje erbij nemen, als de prijzen aan het dalen zijn of als je een lotto wint enzo :+

• Skef

Skef

Ik scheer.me

Topicstarter
idd...

dat wordt er denk ik gewoon eentje dan...

ik was sowieso al van plan om de 512kb versie te nemen (als ik er een zou nemen), omdat het maar een paar piek meer is (150 ofzo)...

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is het wel waard, de 512K Tualatins schijnen clock-to-clock sneller te zijn dan de P4. Ook zijn het lekkere overklokdingen.. Ter vervanging van mijn BP6 in de toekomst heb ik zelf ook Dual Tualatin in mijn hoofd, hoogstwaarschijnlijk in combinatie met de Iwill DVD266u-RN.

Verwijderd

Het is het wel waard, de 512K Tualatins schijnen clock-to-clock sneller te zijn dan de P4
Alle p3's zijn clock-to-clock veel sneller als een p4. De 512k 1.266Ghz Tualatin gaat nog een stapje verder idd., als je die overklokt tot 1500-1600Mhz, wat makkelijk schijnt te kunnen, zo las ik in andere test is het veruit de snelste 6x86 cpu verkrijgbaar momenteel!

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/images/image010.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.tomshardware.com/cpu/01q3/010919/images/image006.gif

:o

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Nee, nee, je kunt geen plaatjes van THG doorlinken.. :o

Verwijderd

Er ging toch het gerucht dat die Celly1200's wel SMP ondersteunden :? (http://www.tweakers.net/nieuws/18711) Ik zou zeggen koop er twee, werkt het niet, breng ze terug... >:)
Pagina: 1