Toon posts:

samba & XP, XP en samba

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn samba pdc draait als een treintje voor win2k clients maar zoals de titel al doet vermoeden niet voor XP (b2505)

met de zoek al een heleboel kandidaat oplossingen gevonden maar het wil nog niet werken

xp zit nu in workgroup workgroup en zou ik graag in mijn domein willen hebben

aanmelden lijkt goed te gaan (in ieder geval geen meldingen, begalve dan het beruchte "welcome in..")

maar na de reboot zit het systeem nog netjes in workgroup workgroup

ben nu zelfs effe kwijt waar ik het zoeken moet

Verwijderd

Topicstarter
schup

Verwijderd

Welke versie?
Zo kan niemand je echt helpen.

• bastichelaar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:14
Start --> Control Panel --> Administrative Tools --> Local Security Policy --> Local Policies --> Security Options --> Digitally Encrypt .... uitzetten (weet niet welke, heb zelf alledrie maar uitgezet).

Dan:

Rechtermuisknop My Computer --> Properties --> Computer Name --> Change --> follow the wizard

Rebooten, en dan moetie OK zijn.

Verwijderd

Topicstarter
sorrie

mij versies

suse 7.2 kernel 2.4.12

met samba 2.2.1a als PDC

werkt goed met win2k b2195 SP1

werkt niet met winXP b2505 (RC1 dacht ik)

• bastichelaar
je moet idd de 2.2.2 stable versie hebben...

Verwijderd

Topicstarter
2.2.1a zou toch ook met win2k sp2 en winxp moeten werken dacht ik

Verwijderd

Hoi,

Samba 2.2.1a werkt niet lekker met PDC met Windows 2000 SP2 en Windows XP. Een simpele share gaat wel goed, maar PDC niet. Dit moet in 2.2.2 wel (?) gaan werken.

Heb je 2.2.2 al geinstalleerd? Laat het even weten of het werkt ajb!

Sterkte! :+

• frosty1878
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 11:33
smb 2.2.2 (pdc) en XP werkt bij mij niet.. heb trouwens nooit problemen gehad met smb 2.2.1a (pdc) en w2k(sp2)..

-- keep it clean

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij ook om winXp

niemand?

• bastichelaar
Ik heb verschillende problemen gehad met 2.2.1a, zelfs met de allerlaatste cvs-jes (2.2.2-pre2), dus ik ben overgegaan op 2.2.2 stable, en nu draaitie perfect.
Gewoon doen dus!

Verwijderd

Waar heb je dit vandaan/gelezen? Ben erg benieuwd, want ik krijg winXP en samba2.2.1 _niet_ werkend met domein (samba als PDC). Alle howto's hebben niet geholpen...
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:58 schreef The Spider het volgende:
Start --> Control Panel --> Administrative Tools --> Local Security Policy --> Local Policies --> Security Options --> Digitally Encrypt .... uitzetten (weet niet welke, heb zelf alledrie maar uitgezet).

Dan:

Rechtermuisknop My Computer --> Properties --> Computer Name --> Change --> follow the wizard

Rebooten, en dan moetie OK zijn.

• bastichelaar
Waarom zit iedereen te "zeuren" over 2.2.1a? Je kunt toch gewoon de 2.2.2 stable downloaden :? http://www.samba.org!
Pagina: 1