Toon posts:

Probleem met iso!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ergens een iso gedownload. Maar WinCrap is weer toepasselijk even voor het einde gecrasht.
Dus was ik bij scandisk ongeveer 300megs kwijt. Omdat ik DAP gebruikte kon ik resumen en nu is het file complete. Maar ik wil toch ff checken of die iso ok is.
Is daar geen verifier voor?

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:48
ik denk het niet, ik weet wel dat als je een Linux .ISO downed er een progsel is om er een checksum uit te trekken ;)

Verwijderd

Topicstarter
En hoe haal je dat eruit?

• Tonnes746
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01-2022
Op www.linuxiso.org kan je dos en windows tools vinden om iso's te checken.

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• EgoH
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-04 08:11
Je hebt ook zoiets als cd-RW

• Tonnes746
Helaas zijn er branders die in staat zijn een cdrw'tje onbruikbaar te maken (niet meer te formatteren) dus een iso checken is wat handiger en vaak een kleine moeite. Je moet dan natuurlijk wel beschikken over de correcte md5sum en da's in het bovenstaande geval denk ik niet zo..

Verwijderd

jou zou em met Nero of EasyCD op Test kunnen branden...dan weet je het....

• Tonnes746
Heb geen ervaring met corrupte iso's, maar bestaat er dan geen kans dat ie zich toch laat branden en je er dus later achter komt?

Verwijderd

van EasyCD weet ik (na eigen ervaring) dat ie een melding geeft dat de file niet in orde is.

maar dat hoeft natuurlijk niet bij elke iso te zijn

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

die resumefunctie van DAP werkt bij mij altijd perfect dus ik denk dat er nix mee aan ut handje is :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Je kan het met ISOBuster controleren gewoon op je HDD flikkeren, dan hoef je niet te gaan branden... Visit http//:www.isobuster.com voor de laatste release.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem gewoon gefikt.
Isobuster gaf geen problemen en Nero ook niet alleen heeft Nero the End-Track verneukt dus moet ik nog gaan kijken of de iso wel werkt.
Pagina: 1