Toon posts:

foutmeldingen win98 sinds deskstar 60gxp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik een deskstar 60 gxp heb krijg ik vage foutmeldingen van registrychecker dat ik een probleem heb en dat er een oud register wordt teruggezet, games zeggen na 2 dagen dat ze niet meer kunnen initialiseren of dat ze niet juist zijn geinstaleerd, en opnieuw geinstaleerd dienen te worden.(en natuurlijk een wereldrecord vastlopers)
Ik heb nu al 6 keer een schone installatie uitgevoerd (win 98 se, win me) de problemen komen steeds terug.
Als ik scandisk erop los laat, dan gaat het 2 dagen goed en dan begint het gedonder weer.
Weet iemand wat er hier aan de hand is???????
(hij maakt oviregens totaal geen enkel geluid zoals tikken e.d.)

Verwijderd

Probeer eens de ibm drive fitness test. Deze kun je downloaden op www.ibm.com.

En hoe warm is je case temp en gebruik je ook een harddiskkoeler. Het kan zijn dat deze schijf te warm word.

Zog er dus voor dat er om de schijf heen wat ruimte zit zodat de schijf voldoende warmte kan kwijtraken

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de drivetest geprobeerd, maar die zegt dat alles ok is, mijn harddisk zit vrij en ik heb een extra systeemkoeler waardoor de temperatuur nauwelijks oploopt (47 graden is toch niet te veel?)

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 00:20 schreef basshead het volgende:
Ik heb de drivetest geprobeerd, maar die zegt dat alles ok is, mijn harddisk zit vrij en ik heb een extra systeemkoeler waardoor de temperatuur nauwelijks oploopt (47 graden is toch niet te veel?)
Wat word er 47 graden?

Verwijderd

Topicstarter
De harddisk zelf wordt 47 graden, de cpu blijft hangen op 52 en mijn werkgeheugen op 49 graden.

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 00:28 schreef basshead het volgende:
De harddisk zelf wordt 47 graden, de cpu blijft hangen op 52 en mijn werkgeheugen op 49 graden.
Dat is dus het probleem 47 graden. Veel te warm.
Die van mij wordt maar 24 graden stressed.

Tip hang boven de schijf een 80mm fan en laat deze koude lucht op de bovenkant blazen. Heb ik ook :)
Wat is je case temp? Die zal wel behoorlijk hoog moeten liggen

Verwijderd

Topicstarter
Hoe is die te meten? (case temperatuur)

Verwijderd

Ik heb een msi mobo en die geeft 2 temps aan. proc en case temp. Probeer mb monitor 5 eens die staat in de driver en bios updates v 5.11.
:)

Verwijderd

Topicstarter
ZAl ik doen, je hoort nog, thanks.
(nu begint internet explorer ook al vaag te doen, dus ik zal maar weer snel scandisken)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
die schijf als master :?
staat windows erop
wat van systeem heb je mischien heb je wel de via drivers vergeten te instaleten ( moet je natuurlijk wel een via bord hebben )

47 graden is niet zo veel voor een HD mijne wordt veel warmer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een asus p5a, en daar zijn geen case-temperaturen te meten, ik heb ff een oude ghost teruggezet en nu draait het tijdelijk weer.
Voor de gein heb ik een win me-update over de 98 installatie gegooid en heb aan alle kanten gebenchmarkt, minder points als ooit maar scandisk vond eindelijk geen fouten (meestal pas na een start of 2/3 dus ff afwachten wat hij doet).
Pagina: 1