slotjes-gehalte

Pagina: 1
Acties:

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
Oh god, het slotjes gehalte stijgt weer! En dan heb ik het over deze topic: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/303225

Kan een tweaker tegenwoordig al niet eens meer om een bestandje wat bij windows hoort vragen? Zijn we dan meteen illegaal bezig? Sorry hoor maar ik vind deze manier om 'de BSA buiten de duer te houden' wel erg doorgedraaid.

Het zal vast niet 100% legaal zijn maar om om zoiets nou meteen een topic dicht te gooien. Nahja ik zal wel weer de enige zijn die er zo over denkt ;'( Het moest er gewoon even uit :)

Verder blijft got wel mijn startpagina hoor ;x

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-12 14:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

een bestandje dat bij windows hoort pleur je toch zo van je eigen cd af :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• BigB
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds wanneer issut het illegaal als je om een .dll bestand vraagd?

Er word vaak genoeg om een dll gevraagd en dan mag er ook gewoon geantwoord worden :)

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik denk dat dat topic inderdaad wel open had mogen blijven.
Achja, foutjes zijn menselijk.

Maar het topic zal vast niet gereopend worden, vooral niet na de niet al te vriendelijke reactie van de persoon in kwestie (topicstarter):
zie: [topic=303252]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Nah, DLLletjes kun je zo ongeveer overal ophalen.
Maar alles staat gewoon op je WindowsCD, dan kun je het daar van af halen.

Ik vind dan ook niet dat het slotjesgehalte de laatste tijd (te)hoog is.
Wij zijn toch geen database voor bestanden?
Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. ;)

edit:

Als antwoord op jouw vraag heb ik dit:
http://www.google.com/search?q=hal.dll+
Google is een mooie bron van informatie, vind je ook niet?

In het vervolg Google gebruiken als je een DLLletje nodig hebt, ik heb HAL.DLL daar ook gevonden.
Ik ga alleen niet zeggen waar. ;)
Trouwens, dit bestand is wel degelijk copyrighted.
Ga maar eens naar de eigenschappen van het bestand, dan zul je het zelf zien.

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Aphax
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-11 18:21
Wij zijn toch geen database voor bestanden?
Daar is volgens mij dit forum niet voor bedoeld. ;)
Tja je kunt je bij elke post natuurlijk wel afvragen of hij wel op de juiste plaats gepost is of de topicstarter misschien andere middelen had kunnen gebruiken o.i.d., maar dit is een site voor en door tweakers, en die kunnen elkaar misschien zo nu en dan wel helpen lijkt me toch?:>

Ik vind eigenlijk ook niet dat er teveel slotjes ofzo zijn hoor maar soms vind ik gewoon een beetje vergaan en dan kan ik me bek nooit dichthouden :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Er bestaan denk ik wel dll's, waarbij je als je het zou distribueren je ineens 1000 copyrights schendt...

Magoed of wij ons daar druk over moeten maken is altijd een moeilijke afweging.

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Copyright != verbod op vrije verspreiding

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:08 schreef Chaos het volgende:
Interessant... toelichting misschien ?

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:09 schreef Courage het volgende:

[..]

Lees mijn eerdere post maar eens, is trouwens net erbij geplaatst. ;)

Krankzinnige muziek vind je hier.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:08 schreef Chaos het volgende:
Lees dan ook deze opmerking ff:
Hal.dll is freeware en zit in de cabfiles van Windows XP.
Ten eerste is het geen freeware, en ten tweede : dat je dat ding overal op internet kan vinden wil ook niet zeggen dat het mag.

Dan gaat-ie maar zoeken als-ie zo goed weet dat je die .dll toch overal kan vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
dan zoek je even met kazaa en download je m daar :{

maar tis toch logisch, GoT wil vrij blijven van illegale dingen, staat in de FAQ, en jij zegt:
Het zal vast niet 100% legaal zijn
dus, sja lijkt me logisch, toch?
en als je de FAQ niet goed vind moet je gewoon maar ergens anders heen gaan :{

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Dit heb ik in die andere draad neergezet:
Op zondag 28 oktober 2001 03:40 schreef okidokie het volgende:
Deze email heb ik net naar de betreffende moderator gestuurd (Buzzman):
Die heb ik dus niet ontvangen.
Omdat er copyrights rusten op die dll en we dit zodoende niet toestaan om hier naar te vragen op got.
Hal.dll is freeware en zit in de cabfiles van Windows XP. Als de setup van XP daarom vraagt, komt dat omdat XP denkt dat je een dual processor moederbord hebt. Voor NT4 is hij gewoon op het internet te downloaden als freeware.
Tijdens het kopieren van de files naar de HDD ziet XP dit kennelijk niet maar tijdens de installatie van het eigenlijke OS kan hij het niet vinden maar denkt het wel nodig te hebben. Dit los je op door een Bios update voor XP te flashen en een nieuwe setup te draaien.
Mja, ik zie het probleem niet echt :? Als die file toch in de setup zit, waarom moet je daar dan nog om vragen? Die kan je zelf toch extracten uit die cab files?
Dit is dus absoluut niet vragen om illegale handel of bestanden. Ik snap ook niet dat een moderator dergelijke zaken niet eerst checked voordat hij een topic dichtgooit!! Je bent toch geen blondje met 2 hersencellen die de eerste de best reply van een onwetende voor waarheid aanneemt en de boel maar dichtgooit?!
Ja hallo, denk eens na zeg, als iemand het een beetje volwassen kan brengen om te vragen "waarom is mijn topic dicht", dan ben ik echt niet de beroerdste en gaat het topic nog best vaak open, maar als je zo'n toon tegen me aanslaat, dan kan je het deze keer echt vergeten.

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:27 schreef Buzzman het volgende:
maar als je zo'n toon tegen me aanslaat, dan kan je het deze keer echt vergeten.
Klein yet belangrijk detail, het was zijn eigen topic niet eens.

• Chaos
  • Niet online
Freeware programmatjes zit net zo goed copyright op, maar die zijn wel vrij te verspreiden. Iets mag hier niet gepost worden omdat de auteur aangeeft dat het niet vrij te verspreiden is en niet omdat er copyright op zit. De mods hier roepen constant dat het niet verspreid mag worden omdat er copyright opzit, dat is onzin.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Dat heeft meer met de licentie te maken waaronder in dit geval het hele OS uitgebracht is (waar dit bestand essentieel voor is) dan met copyrights.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:32 schreef Chaos het volgende:
De mods hier roepen constant dat het niet verspreid mag worden omdat er copyright opzit, dat is onzin.
Daar heb je inderdaad helemaal gelijk in.

Maar het gaat hier nu over een file die deel uitmaakt van het commerciele Windows pakket. Er moet worden toegegeven dat je weinig aan die DLL hebt als je geen Windows hebt, maar strict genomen moet je in het bezit van Windows zijn om recht te hebben op het gebruik van die file.

En die DLL zou freeware zijn? Lijkt mij grote nonsense. Het is een belangrijk onderdeel van het OS, en waarom zou dat freeware zijn?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:29 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Klein yet belangrijk detail, het was zijn eigen topic niet eens.
idd :)

[topic=303252] is van okidokie

en
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/303225 is van Chris123

(volgens mij kennen ze elkaar wel?)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:32 schreef Chaos zijn toelichting
Je hebt gelijk... dat wist ik niet :)

Freeware is copyrighted software given away for free by the author. Although it is available for free, the author retains the copyright, which means that you cannot do anything with it that is not expressly allowed by the author. Usually, the author allows people to use the software, but not sell it.

Bron : http://www.pcwebopedia.com/TERM/f/freeware.htm

• Chaos
  • Niet online
waarom zou dat freeware zijn?
Dat is het niet, dat zeg ik ook niet. Het ging mij meer om de foute argumentatie die telkens weer gebruikt wordt.

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:40 schreef Chaos het volgende:

[..]

Dat is het niet, dat zeg ik ook niet. Het ging mij meer om de foute argumentatie die telkens weer gebruikt wordt.
Ik zal er in het vervolg op gaan letten dat ik ipv "dit is copyrighted", "dit is geen freeware" zal gebruiken :)

• Exirion
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:40 schreef Chaos het volgende:
Weet ik, maar dat beweerde degene die klaagde over Buzzman's slotje wel. Jij hebt gelijk dat Buzzman's argumentatie niet helemaal juist is, maar tegen degene die klaagde over het slotje bestrijd ik dat hij gelijk heeft omdat die DLL freeware zou zijn. Dat is net zo min juist.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:48

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Op dinsdag 30 oktober 2001 09:09 schreef Courage het volgende:

[..]

Op alle Open Source software zit ook copyright. Linus Torvalds bijvoorbeeld heeft het copyright van de Linux kernel. Het is aan de houder van het copyright om te beslissen wat ermee gebeurt. Dus als houder zegt "je mag het vrij distribueren", eventueel met voorwaarden, dan dien je je daaraan te houden.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

• cappie
  • Laatst online: 17-05 19:09

cappie

all lowercase

Die HAL.DLL is stuk op de kapotte ISO van WinXP die toevallig ook nog circuleert op het ISO circuit.. m'goed.. slotje d'r op, niet meer over hebben :)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Verwijderd

Even een revanche hier!!
Niks illegaliteit hier!!

De topic(s) ben ik gestart: Hal.dll missing or corrupt.....

Na vele, vele uren gepuzzel en geneuzel (helaas zonder hulp van mensen van deze site dankzij wat al te snelle oordelen van enen Buzzman (en anderen overigen)) ben ik erachter gekomen dat de setup van Windows XP het laden van de DDO (dynamic drive overlay) van m'n 2e harde schijf had verknald. Dit betekende dat W98 de MBR (master boot record) van die schijf (met daarop 3 partities D,E en F) niet meer kon lezen. Ook Windows XP kon bij het opstarten daardoor de schijf niet meer vinden (staat geïnstalleerd op de eerste partitie (D:) van m'n 2e harde schijf). De oplossing was uiteindelijk (..........) vrij simpel: updaten van Ontrack diskmanager (vanuit DOS) waardoor m'n DDO weer werd geladen vóór het opstarten van boot.ini: W98 vond de 3 partities weer en Windows XP draait als een tierelier!!

En ik moet zeggen: Windows XP is toch wel erg mooi en snel: hardware herkent ie snel en feilloos (afgezien van m'n scanner en de tv-capture-kaart; moet ik dus nog drivers bij zoeken) en vooral: m'n nieuwe Sony digitale video camera werd direct herkend en met het bijgeleverde programma heb ik al direct en makkelijk film in DV (avi) kwaliteit op mijn harde schijf kunnen zetten.

Aan Buzzman: ga je hier nu ook weer een slotje op plaatsen of bied je je excuses aan? (zijn we hier om Windows XP te promoten of zijn we hier om mensen te helpen......)

Chris
Pagina: 1