3Dmark2001 gehalveerd door bios update?

Pagina: 1
Acties:

• subsonik
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-08 00:27
Yo,

heb m'n systeem beetje geupgraded. Heb dus een MSI K7T Turbo Raid mobo. Daar zat "some" bios versie op, 2.4 dacht ik. Met m'n duron800 en een ATI radeon haalde ik een 3Dmark2001 van +/- 2300 onder win2K, alles standaard settings.

Nu heb ik dus bios update gedaan, en ik draai mijn 800 aan 8 x 133 (1066). Er zit de laatste versie van het bios in (3.0), en behalve snellere HD's is m'n config gelijk gebleven. Nu is mijn hoogste 3Dmark die ik eruit kan persen niet hoger dan 1700, terwijl ik met de vroegere bios versie bijna 3000 haalde.

Aangezien alle drivers, bios settings, het OS enz. ongeveer gelijk gebleven is, denk ik dat die nieuwe bios verantwoordelijk is voor die belachelijk lage scores. Zou trouwens typisch zijn voor MSI, daar is een nieuwe versie niet noodzakelijk beter, integendeel zelfs |:(

Heeft iemand soortgelijke ervaringen? Ik hoor het graag. Geen zever aub.

Verwijderd

Denk toch dat je weer wat met settings moet gaan klooien in je bios en anders... misschien de via drivers vergeten of niet goed geinstalld (scheelde de helft bij mij).

Verwijderd

probeer je via drivers eens te reïnstallen :)

• subsonik
Laatste VIA drivers zijn al geïnstalleerd. AGP 4x staat aan in het bios, en nog wa andere bullshit, maar haalt sowieso niets uit :(

Verwijderd

en je had je bios al een keer op "performance defaults" geprobeerd ? :?

• subsonik
Die stond op performance defaults na de bios upgrade, dus...

Ik denk echt niet dat het aan de bios settings ligt, eerder aan de versie van mijn bios of aan de laatste via AGP driver...

Verwijderd

je bios even opnieuw instellen

Verwijderd

En het is niet gehalveerd, maar 500 punten verschil. 2300 is toch echt niet 3000...
;)

Controleer eens dat de AGPx4 aanstaat ???

• subsonik
OK, ff voor de duidelijkheid:

- voor bios update: 2300 marks met alles standaard, bijna 3000 na wat overklokken

- na de bios update: 1500 marks alles standaard, 1650 na overklokken...

Ik denk dus dat het aan de bios update ligt, en ik vraag of er andere mensen zijn met die ervaring.

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
who cares about 3d Mark

Verwijderd

3DMark 2001 wordt 3DMark 1000 en een half ofzo?
>:)
Gewoon bios terugflashen

• subsonik
Eigenlijk kan het mij ook niet veel schelen, zeker aangezien de performance van mijn PC echt super is dankzij m'n nieuwe raid config en nieuwe IDE drivers. Maar tis toch geen leuk gevoel...

• subsonik
Okay, the story continues...

ik heb de laatste via4in1 (v4.35) geinstalled, maar de AGP driver gaf steeds problemen, en werd niet herkend in device manager. Dan maar handmatig die driver geïnstalleerd ("update driver") en sindsdien wil win2K niet booten. In safe modus kan ik die driver wel uninstallen, en downgraden naar oudere versies, maar hij wil niet booten in normale modus, behalve ZONDER agp driver.

Ik heb al vanalles uitgeprobeerd, en nu zonder AGP driver heb ik een 3Dmark 2001 score van +/- 2100 *D

Eén raad: NEVER BUY AN MSI! In totaal toch al een uur of 40 mee bezig geweest, gewoon door miserabele drivers, bios updates, en het ontbreken van support.

Ik vind het vrij verdacht dat een epox mobo met exact dezelfde chipset, processor, ram en videokaart, exact dezelfde drivers en exact hetzelfde OS daar geen problemen mee heeft...

• Acid_Burn
  • Laatst online: 21-08 11:09

Acid_Burn

uhuh

Ik ben zeer tevreden over mijn MSI K7T Turbo hoor.. ook na biosupdates :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• subsonik
Raar... ik heb er echt nog niet anders dan miserie mee gehad... ik durf geen nieuwe driver of bios update meer installeren, en wil zo snel mogelijk van dat kreng af.

Maar terug ontopic: is er hier iemand die ook al dergelijke problemen gehad heeft met z'n AGP driver?

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
misschien doe je zelf wat fout.... niet msi

beetje nonchalante opmerkingen ook:
Laatste VIA drivers zijn al geïnstalleerd. AGP 4x staat aan in het bios, en nog wa andere bullshit, maar haalt sowieso niets uit
Sidebanding?
Instellingen van je ram?
cpu vcore?

'bullshit en het maakt sowieso nix uit' |:(

• subsonik
Mjah, bullshit is het niet, maar het maakt nix uit...

De instellingen in het MSI bios zijn ook niet erg uitgebreid hoor...

- CPU duron 800 @ 8 x 133, Vcore 1,85V
- 512 meg ram op CAS 3
- AGP 4x enabled (disabled levert een iets lagere 3Dmark op)
- Fast R/W turn around voor het moment disabled, enabled: zelfde resultaat

Maar het blijft een feit dat ik met een driverprobleem zit. Ik heb de vraag op de VIA forums gesteld, maar nog geen antwoord gekregen.

Het zou erg onwaarschijnlijk zijn dat ik door wat bios instellingen te veranderen die driver wel geinstalleerd krijg, en dat win2K dan opeens wél wil booten. Ik heb het trouwens al es geprobeerd, door de settings wat conservatiever te doen, maar dat haalde nix uit.

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-08 14:26

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mijn Abit KT7-RAID is ook een stuk langzamer nadat ik BIOS 3R ofzo er in geflashed heb :(
Nog niet echt de tijd gehad om uitgebreid met drivers en BIOS settings te experimenteren :(

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Ik weet wel waar aan het ligt.
Maar je bent niet te helpen.

Zelf ingenomen kleuter |:(

Toedels

• subsonik
Tegen wie heb je het?

Ik denk dat het indd aan de versie 3 van m'n bios ligt, maar heb nog geen tijd gehad om es terug te flashen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:31
Moved naar [forum=8].
Pagina: 1