Weet niet welke Zalman heatsink je wilt kopen, maar ik heb zelf een Silverado en een Zalman CNPS3100G, en die Silverado is stukken beter qua koelen dan die Zalman. Ik moet toegeven dat die Zalman
echt niet te horen was terwijl de Silverado ook op 6 volt lichtjes suist (niet hoorbaar met dichte kast), maar de koelresultaten van de Zalman waren dan ook behoorlijk beroerd. Ik moet er wel bijvertellen dat de fan niet echt helemaal mooi boven de heatsink zat in mijn kast/mobo combinatie (Aopen HQ45 & MSI K7T Turbo) maar volges het boekje was het nauwelijks een probleem. Nu hebben de nieuwste Zalman's een 92mm fan ipv van 80mm en is de arm draaibaar zodat je de fan kunt richten, dus ik verwacht wel dat ze beter zullen zijn dan de versie die ik heb maar of je die al in Nederland kunt krijgen vraag ik me wel weer af...
De videokaart koeler is wel een hele grote aanrader daarentegen. Ik heb zelf de ZM17CU en hij komt qua performance heel dicht in de buurt van een blue orb. In elk geval meer dan voldoende om een huidige videokaart met fan toch passief te koelen. Echt overklokken zit er dan niet meer in, maar hey dat kan je ook niet verwachten van een passieve heatsink

Ik heb trouwes wel ASII adhesive gebruikt ipv van die standaard groen/rode meuk die erbij geleverd wordt.
Ervaring met Zalman PSU's heb ik helaas niet, maar als je er vanuit gaat dat die ZalmanCNPS3100G
echt onhoorbaar is zoals ze claimen dan kun je wel wat goeds van die voeding verwachten... jammer alleen dat je de voeding gelijk tot het maximale moet stressen en dat is dus ook iets wat ik persoonlijk niet zou doen, al was het alleen al om de stabiliteit van het systeem. Ik weet ook geen andere alternatieven eigenlijk... ik heb zelf de Aopen PSU van m'n kast gemod (fan vervangen door een Papst 8412NG @ 7 volt en het roostertje aan de achterkant verwijderd) maar hij is helaas nog lang niet zo stil als ik graag zou willen. Het meeste lawaai komt denk ik nog steeds doordat bepaalde onderdelen binnenin vrij dicht tegen de fan aanzitten wat voor turbulentie zorgt.
Misschien dat ik er nog eens een Enermax ingooi, maar ik vind het nog steeds een beetje vreemd om een voeding met 2 fans te nemen in een poging om de boel stiller te maken

Verder schijnen ook die enermaxen met nieuwe kap waarbij de air intake wel op de goede plaats zit tov de warmtesensor nog steeds niet echt geweldig stil te zijn... ik ben zelf dus ook nog steeds op zoek naar een betere optie.