Winroute + PPPoE i.c.m. Wanadoo Premium

Pagina: 1
Acties:

• GrandPuba
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10-2025
Beste tweakers,

Ik krijg komende vrijdag Wanadoo premium.
Nu ben ik hier dus al van te voren even mee bezig, en heb dus even naar het PPPoE protocol gekeken, de software van wanadoo die wordt meegeleverd, EnterNet 300 en RASPPPoE
Nu heb ik dus al winroute draaien, en dit wil ik dus zo houden omdat ik er tevreden mee ben.
Ik heb dus op win2k advanced server RASPPPoE geinstalled, maar nu vraag ik me af hoe ik dit in de NAT interface van Winroute moet aangeven.
Bij winroute hebben ze het over dat er een ras connectie bij komt in de interface table als ik het goed begrijp, maar ik kan dit dus nergens terug vinden, dus ga ik er vanuit dat ik dus NAT perform op me NIC, klopt dat?
Of is het slimmer om de Enternet 300 software te gebruiken, die een PPPoE Adapter aanmaakt die te selecteren is in winroute.

Ik hoop dat jullie me hier iets over kunnen vertellen.

Alvast bedankt

Verwijderd

Ik heb mijn modem (Alcatel Speed Touch Home) omgebouwd naar een router. Ben ik van al het gezeik af van winroute en sygate.

Ik weet wel dat sygate werkt met Raspppoe.
Van winroute weet ik het niet. Daar werkt wel Enternet 300 op

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Kijk eens op de site van Winroute, daar staat een heel verhaal over PPPoE. Het nederlandse verhaal was nog niet klaar van de week, dus moet je ff als USA inloggen, en dan bij 'download/support' en vervolgens 'hot topics'. Helaas werkt diep-linken niet meer anders had ik de url wel gepost.....

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Is dat PPPoE verhaal gewoon niet een dialup/in (lees VPN) verbinding onder windows?
Zo ja, dan kun je winroute daar gewoon voor gebruiken..
Gewoon in windows die verbinding aanmaken en die dan in winroute als dialup verbinding defineren..
Zet hem op permanent en je bent altijd verbonden.. Daar zorgt winroute dan voor

Wupsje.

• GrandPuba
PPPoE komt inderdaad neer op iets dat lijkt op VPN, maar het is anders, omdat je bij vpn met een ip of server (belt)connect als inbellen.

PPPoE werkt wel met Winroute, dat had ik dus al wel op de site van tiny software gelezen.
Het probleem is alleen dat je eigenlijk een soort 3d party driver gebruikt om je verbinding te maken RASPPPoE of enternet 300 van casema/wanadoo, winroute ziet dus van deze programma's wel de RAS connectie, alleen geeft een error NO Phonebook entry found, Wanneer je hem gebruikt voor je NAT interface.
Weet iemand hoe je dit dus in Win2k kan oplossen?

Ik vind Sygate geen oplossing, omdat je dan je firewall en mailserver via andere software moet gebruiken CPU use!
En dat vind ik dus zo te gek van winroute.

Windows XP ondersteund stadaard al PPPoE >:) , alleen Winroute ondersteund geen Windows XP dus hang je pc met de boot met een BSOD :(

Als iemand "IETS" weet laat het me dan weten

• GrandPuba
Winroute werk nu perfect, probleem ligt aan de lange naam die RASPPPoE aan de verbinding geeft!!!!!!!!!!!

Grtz GrandPuba
Pagina: 1