Ik heb een Java programmatje (console) die vraagt om een loginnaam en wachtwoord. Bij het invoeren van het ww krijg je het dus op het scherm te zien, maar ik wil sterretjes afbeelden per ingevoerd teken. Ik heb al vanalles geprobeerd, zoals het veranderen van de standaard-in- en uitvoer met System.setOut / SetIn, maar dat helpt niets. Is dit uberhaupt mogelijk, en zo ja, hoe ?
Verwijderd
IIRC kan je het echoen niet onderdukken.
Het enige dat je zou kunnen doen is tekens gelijk weer verwijderen enzo, maar het blijft een kludge.
Het enige dat je zou kunnen doen is tekens gelijk weer verwijderen enzo, maar het blijft een kludge.
Kun je het niet char voor char getten? Met System.in.read() ?
Het is weer een tijd geleden dan ik ge java't heb, maar het leek me wel mogelijk.
Het is weer een tijd geleden dan ik ge java't heb, maar het leek me wel mogelijk.
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
zo doe ik het ja, maar dan komt het wel op het schermOp maandag 29 oktober 2001 23:54 schreef Gerco het volgende:
Kun je het niet char voor char getten? Met System.in.read() ?
Volgens mij is de enige echte oplossing om niet de console te gebruiken.
En anders inderdaad char voor char inlezen en direct weer verwijderen (eventueel weer een * toevoegen). Maar echt mooi is dat niet nee
En anders inderdaad char voor char inlezen en direct weer verwijderen (eventueel weer een * toevoegen). Maar echt mooi is dat niet nee
Je kantoch wel ergens de keyboard echo uit zetten?
Onder dos kon dat altijd wel.
Onder dos kon dat altijd wel.
code:
1
| Runtime.getRuntime ().exec ("echo off"); |
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| E:\>echo off
dir
Volume in drive E is WINNT
Volume Serial Number is F007-45C8
Directory of E:\
05-10-2001 16:17 <DIR> Documents and Settings
23-04-2001 11:07 <DIR> KPCMS
05-10-2001 17:59 <DIR> mssdk
18-10-2001 19:15 <DIR> Program Files
22-10-2001 22:22 <DIR> WINNT
0 File(s) 0 bytes
5 Dir(s) 2.941.861.888 bytes free
echo on
E:\> |
Nope, je blijft zien wat je tiept... alleen de prompt is niet te zien.
met System.in.read() lukt het niet omdat ie pas returnt als er op enter gedrukt is 
Ik had eigenlijk eerst op google moeten zoeken voordat ik dit topic opende
, want http://www.javaworld.com/javaworld/javaqa/2000-04/01-qa-0407-command.html is dan het 3e resultaat
Ik had eigenlijk eerst op google moeten zoeken voordat ik dit topic opende
Q: I need to read passwords from the command line. Is there a way to easily read characters from the command line securely in Java? Specifically, how do you echo * to the command line?
A: I've seen that question many times. Unfortunately, there does not appear to be a way to securely accept passwords on the command line from within a Java program by simply using the supplied Java APIs. Let's look at why that is the case.
Pagina: 1