Toon posts:

Super vaag P200MMX probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik zit dus met een best wel raar en irritant probleem,

Ik heb pasgeleden een Pentium 200 MMX gekregen met een QDI moederbord, met een I430Tx chipset.
96 MB sdram.

Ok, dit is het probleem:

1: Toen ik hem de eerste keer aanzette deed die niks, powerled ging wel branden maar verder niks, naar een aantal keer de PC te hebben aan en uitgedrukt, starte die wel op.
Maar gaf maar 150 Mhz aan :?
Dit probleem was al een tijdje, de gene waar ik de pc van heb gekregen begreep er ook al niks van.
Maar ja Probleem 2:

2: Na een tijdje in de bios te hebben geklooid, met de multiplier (dan bedoel ik een stuk of 10 keer Save en exit :r
En toen gaf die dus in een keer 180 Mhz aan, en daarvoor alleen maar 150 of minder, dus ik weer de multiplier standaard op 200 zetten en ja hoor, wopla hij deed.

Dus ik blij, ik formatteren Win98Se erop, en jahoor alles draait perfect, voor een tweede PC redelijk snel.
Maar ik zet dat ding dus weer uit, ik doe hem weer aan, en je raad het al weer hetzelfde probleem :?
Weer die 150 Mhz :r
Dus ik weer klooien, en dus deed die wel weer na een tijdje.

Dus als iemand hier een antwoord op weet, zou ik die graag willen horen.

Alvast bedankt

PS: Ik heb hem nu constant aanstaan dus nu draait die wel goed. *D

Verwijderd

Batterijtje mobo leeg ? Jumpertjes die verkeerd staan ?

Verwijderd

Topicstarter
Nope de batterij is helemaal vol, is net nieuw.
En het is een jumperless Mobo, je kan de multiplier in de bios instellen, dus daarom is het ook zo raar :?

In ieder geval bedankt

Verwijderd

Tsja das zeker vaag dan :? Hopelijk weet iemand anders er antwoord op. Heb zelf trouwens ook wel eens problemen met mn oude 200mmx en Intel TC430HX mobo (niet willen opstarten enzo). Moet dan ook een paar keer aan/uit achter elkaar. Zou het aan de ouderdom liggen ? :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat heb ik dus ook :9 Hij zou wel langzaam aan het doodgaan zijn, ik zou hem eens aan het infuse leggen *D

Nou ja, thnx anyway

Verwijderd

Misschien heb je een overgelockte 150mhz of 180mhz gekocht en blijkt ie het toch niet helemaal te trekken en gaat ie dus de hele tijd terug naar zijn oude snelheid.

Toen ik mijn oude p3-500 nog had en hier 620mhz van maakte, deed ie het soms een dag goed (maar vaak vastlopers) maar als ie was vastgelopen of werd gereboot dan sprong ie weer terug naar 500mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Nee daar kan het ook niet aan liggen, het is een originele gekochte Pentium 200MMX :?
Daarom is het dus ook zo super vaag, want hij staat nu 4 dagen aan, wel een paar keer gereboot, maar hij draait nu gewoon goed :D gelukkig.

Thnx anyway

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Heb net hetzelfde aan de hand met een Pentium1 233 Mhz MMX,en volgens mij ligt het toch aan het batterijtje...dat je een nieuwe hebt geplaatst is best mogelijk,maar die kan ook stuk zijn.

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:00
Klinkt inderdaad alsof je hem overgeclocked hebt.
En dat hij multipleyer gelocked is.

Zet de multi gewoon op standaard, en frut lekker met de frontside bus.
Ik heb hetzelde bordje gehad met een P166mmx die succesvol naar de 225 ging met 75mhz ipv 66mhz!

Succes

American Express vraagbaak

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Een 150 of een 180MHz P1-MMX bestaan niet voor de gewone desktop series, dus dat kan het ook gewoon niet zijn..

Maar inderdaad lijkt het erop alsof jouw bios-settings gewoon niet worden onthouden..
Als het batterijtje nog wel goed is betekend dat of dat er ergens een spoortje beschadigd is o.i.d. zodat het bios geen stroom krijgt als het mobo uit staat, of er maakt ergens een condensatortje kortsluiting, waardoor de batterij meteen leeggemaakt wordt als het mobo uit staat..
Derde mogelijkheid is dat het ding gewoon niet wordt opgeladen op een of andere manier..

Misschien dat je een keer met een multimeter kunt meten of de spanning ook echt op het batterijtje blijft staan, ook als het mobo uit is..

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:09
QDI :r
Heb hier nu een Explorer II, dat ding deugt ook van geen kant. SIMMs in SIMM1&2 herkent ie wel, maar 2x8 maakt ie 8MB van. Stop ik dezelfde SIMMs in SIMM3&4, is het wel 16MB.
En DIMMs geven stuk voor stuk een fluitconcert.

• razoon
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10-2025

razoon

"Keep on keeping on"

Heb ongeveer hetzelfde probeleem met een Pentium 200MMX. Starte altijd goed op. Maar nu niet meer. Geen beeld. Wel draaiende fannetjes etc. Soms start ie nog wel gewoon op.
Dan loopt vaak opeens, zonder dat ik wat doe, Internet Explorer vast. Ik had er 16 mb edo simms in. Deed er 64 mb simms in. Iets andere types geloof ik. Maar op die orginele 16 mb doet ie nu ook vreemd.

Verwijderd

Topicstarter
Ach ik laat hem nu gewoon dag en nacht aanstaan, tot die gaat roken ofzo :P

Nou ja ik denk persoonlijk dat er een kontakje kapot is op het mobo.
In elk geval bedankt, en als iemand nog eventuele ideeën heeft, zou ik deze graag willen horen.

Greetzzz

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

De MP van dat ding is 3 he? (3*66,6=ongeveer200)Als de FSB op 50 staat dan kom je dus op 150 uit. 180 is een FSB van 60 dan. Dan moet je in de bios ff zetten dat ie een FSB van 66 heeft (als je dat op dat mobo kan instellen)

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Verwijderd

als het een auto was zou je denken aan de startmotor (8>

in dit geval zou het kunnen dat de voeding de powersurge bij het opstarten niet meer trekt..

tweede mogelijkheid is dat je mobo af en toe kortsluiting maakt
bijv. tegen de casing aan

Verwijderd

Topicstarter
De MP is verschillend in te stellen, meerdere mogelijkheden om op 200 te komen.
1: is standaard speedeasy 200MMX
2: 3X 66+ 200MMX

En je hebt 50, 55, 60 enz X 2 2.5 3 3.5

Dus, ik denk dat er iets beschadigd is ofzo.
maar hij is van een vriend van me geweest, en die heeft hem twee keer los gehad, waar ik bij was. (ik heb de dingen die erin moesten zelf ingebouwd *D :P
Maar ja, op een dag deed die dus nog maar in een keer 150 Mhz.
Dus tja blijft gewoon vaag probleem :r

greetzzzz

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 13:00

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Wordt ie wel goed gekoeld?

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• MatHack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MatHack

Dev by day, Gamer by night

Ik heb zelf ook een P200MMX en bij mij heb ik ook de instellingen die je hebt getypt, maar hij wil niet op MP 3.5 draaien, want dan springt hij terug -> MP locked dus.

Mijn P200MMX kan wel op 250 draaien, dan moet ik dus 3*83.33, dit zal bij jouw ook wel lukken denk ik!!

There's no place like 127.0.0.1

Verwijderd

probeer maar is die processor en geheugen uit hun voetjes te halen en er op nieuw instoppen. Soms doet dat echt wonderen, zoals bij een ouwe P2 233 bak van mij

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Ha, weet je wat mijn probleem was???
Ik had er een 200MMX op en er kon alleen een gewone 200 op.

uhmmmm

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:20 schreef Twynn het volgende:
Hmm.. Een 150 of een 180MHz P1-MMX bestaan niet voor de gewone desktop series, dus dat kan het ook gewoon niet zijn..
Dergelijke processoren worden vaak uit oude laptops gesloopt, dus t kan wel!

Verwijderd

Op woensdag 31 oktober 2001 19:08 schreef razoon het volgende:
Ha, weet je wat mijn probleem was???
Ik had er een 200MMX op en er kon alleen een gewone 200 op.

uhmmmm
Dat hoort niet uit te maken hoor...
Heb ook een 166MMX in een MB dat alleen P54C ondersteunt... No MMX dus... Werkt uitstekend... Is een server gedurende 1 jaar, en is nog niet down geweest.
8-)

• razoon

razoon

"Keep on keeping on"

Nou ik had die 200MMX er ook een half jaartje op draaien toen mn systeem raar begon te doen. Pentium 120 op gezet en alles weer perfect. Misschien cpu probleem, nog niet getest.

Verwijderd

I430Tx chipset.
96 MB sdram
Is zowieso nogal (Maxima spreaking] dom. De 430TX chipset cacht maximaal 64MB RAM en wordt dus alleen maar trager met meer geheugen. Evenals de FX en VX chipsets. Alleen de HX chipset kan/kon meer dan 64MB (128MB) aan geheugen cachen.
het is een originele gekochte Pentium 200MMX
Nou, origineel...
Kan, maar destijds werden op grote schaal P166MMX's als 200MHz exemplaren verkocht incluis "omgekatte" keramieke behuizingen. Verklaart ook de haperingen daar destijds er nog wel degelijk verschil was in productieproces gescheiden processoren....
op een dag deed die dus nog maar in een keer 150 Mhz..
Dus heb je wel een echte 200MHz daar deze idd naar 150 MHz terugschakelde bij een "defect".

Ik gok het erop dat ie op is en da's niet zo vreemd na een levensduur van ruim 4-5 jaar. Met een beetje rotte cooling wordt de levensduur zomaar 1-2 jaar minder.
Heb ook een 166MMX in een MB dat alleen P54C ondersteunt... No MMX dus... Werkt uitstekend... Is een server gedurende 1 jaar, en is nog niet down geweest
Dus jouw MMX (met een core Voltage van 2,8 Volt) leeft nog steeds in een 3,50 Volt only socket? Moet je wel een ENORME koelkast erop gemonteerd hebben. Technisch is dit vrijwel niet mogelijk. Hulde.

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor alle reacties, maar het probleem is al opgelost:)

Greetzzz
Pagina: 1