Toon posts:

Anchor in Flash probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een frameset met in het linker deel een flash menu en in het rechter deel html pagina's met anchors.

Als ik aan een volgende link aanmaak:
activiteiten.htm#vandaag
Gaat hij op de pagina activiteiten naar de plaats van het anker vandaag.

Als ik dezelfde link in het flash menu zet, gaag hij wel naar de pagina maar niet naar het anker. De link is letterlijk gecopieerd dus geen tikfout oid. Graag hulp want ik word helemaal gek. Het is me eerder wel gelukt, maar ik zie geen verschil in de menu's

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:55
* Willem snapt het niet helemaal

Is het probleem nou:
Je probeert vanuit de Flash movie (navigatie) te linken naar een #anchor in het rechter (HTML) frame :?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat klopt. Dus een actie geturl met de paginanaam gevolgd door # ankernaam.
Hij geeft alleen op de een of andere manier het anker niet mee. Bij een eerder gemaakt menu in flash werkte het wel. Ik heb beide vergeleken, maar er is geen enkel verschil in.

Ik hoop dat iemand weet waarom het anker niet meegegeven wordt.

• Willem
Op maandag 29 oktober 2001 23:21 schreef evd het volgende:
Ja, dat klopt. Dus een actie geturl met de paginanaam gevolgd door # ankernaam.
Hij geeft alleen op de een of andere manier het anker niet mee. Bij een eerder gemaakt menu in flash werkte het wel. Ik heb beide vergeleken, maar er is geen enkel verschil in.

Ik hoop dat iemand weet waarom het anker niet meegegeven wordt.
Hoe is de exacte code in Flash ?
Denk eraan dat je het goede target meegeeft.
(Dat is de naam van het rechter-frame).

Probeer eens.

Verwijderd

Topicstarter
De exacte code is:

on (release) {
getURL ("activiteiten.htm#integratie", "frm_main");
}

De naam van het frame klopt. De activiteiten pagina wordt geladen, maar als je met javascript de source opvraagt, staat #integratie er niet achter. Als je dezelfde link in html maakt, staat het er wel achter. #integratie wordt niet meegegeven.

De volgende code is van een eerder gemaakte site en dat werkte wel:

on (release) {
getURL ("sectoren.asp#onderhoud", "right");
}

Ik zie (naast de andere namen) geen verschil in de code.

• Willem
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:03 schreef evd het volgende:
De exacte code is:

on (release) {
getURL ("activiteiten.htm#integratie", "frm_main");
}

De naam van het frame klopt. De activiteiten pagina wordt geladen, maar als je met javascript de source opvraagt, staat #integratie er niet achter. Als je dezelfde link in html maakt, staat het er wel achter. #integratie wordt niet meegegeven.

De volgende code is van een eerder gemaakte site en dat werkte wel:

on (release) {
getURL ("sectoren.asp#onderhoud", "right");
}

Ik zie (naast de andere namen) geen verschil in de code.
En heb je geprobeerd in de Flash "frm_main" te veranderin in "right" ? Ik zou zeggen dat het aan de onduidelijke struktuur in je site zit.

Maak duidelijke framesets, gebruik makkelijke namen, geen hoofdletters en dat soort dingen. Dan nog eens proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei, de namen van de frames kloppen. Het frame right is van een oude site. Deze site is anders opgezet en heeft ook andere namen.

Ik ben echter ook achter de fout gekomen. Tenminste als je het een fout wilt noemen. Het slaat echt helemaal nergens op. Als ik precies dezelfde site open in de root van mijn pws, dan werkt het wel. Als ik hem open dmv localhost/site/index.htm werkt het wel, open ik hem doormiddel van het pad dus c:\site\index.htm, dan werkt het niet.

Toen ik hem via mijn localhost opende, gaf javascript wel de source inclusief anchor weer. Als ik hem via het pad open, is de anchor verdwenen.

Raar verhaal, maar ben blij dat ik er uit ben. In ieder geval bedankt voor je aandacht.

• Willem
Op dinsdag 30 oktober 2001 09:21 schreef evd het volgende:
Zoals ik al zei, de namen van de frames kloppen. Het frame right is van een oude site. Deze site is anders opgezet en heeft ook andere namen.

Ik ben echter ook achter de fout gekomen. Tenminste als je het een fout wilt noemen. Het slaat echt helemaal nergens op. Als ik precies dezelfde site open in de root van mijn pws, dan werkt het wel. Als ik hem open dmv localhost/site/index.htm werkt het wel, open ik hem doormiddel van het pad dus c:\site\index.htm, dan werkt het niet.

Toen ik hem via mijn localhost opende, gaf javascript wel de source inclusief anchor weer. Als ik hem via het pad open, is de anchor verdwenen.

Raar verhaal, maar ben blij dat ik er uit ben. In ieder geval bedankt voor je aandacht.
OK no problem :).
Maar stom zeg, helemaal niet aan gedacht dat je eventueel een webserver draaide.

good luck.

Pagina: 1