mailserver onder Redhat

Pagina: 1
Acties:

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik zit erover te denken een mailserver op te zetten voor slechts 1 doel, nl. mail die op dat adres binnenkomt doorsturen naar een mailbox. Het gaat om 1 dnsadres met 16 verschillende mailadressen die dan alle 16 apart moeten doorlinken naar de echte mailbox. Voordeel hiervan is nl. dat je dan de rest van je leven :) alleen maar op de server de echte mailboxen hoeft in te voeren en dus iedereen altijd naar hetzelfde adres kan blijven sturen. Welke mailserver is hier uitermate geschikt voor (en is ook niet al te moeilijk op te zetten) onder RedHat 7.0?

Verwijderd

Lekker onder windows doen. Ik heb het ook geprobeert met linux maar is toch moeilijk (vin ik:(). Daarbei heeft MDaemon nog als voordeel dat je niet pesee gebonden bent aan pop mail maar dat je ook gebruik kan maken van webmail.

Hopelijk heb ik nu niet een flamewar geopend. En ja ik weet dat linux niks voor mij is :)

Verwijderd

www.postfix.org

Simpel en erg betrouwbaar.

• x-wolf
Op maandag 29 oktober 2001 23:25 schreef AkroBatic het volgende:
Lekker onder windows doen. Ik heb het ook geprobeert met linux maar is toch moeilijk (vin ik:(). Daarbei heeft MDaemon nog als voordeel dat je niet pesee gebonden bent aan pop mail maar dat je ook gebruik kan maken van webmail.

Hopelijk heb ik nu niet een flamewar geopend. En ja ik weet dat linux niks voor mij is :)
Windows :r is geen optie want deze server is ook al router/apache webserver/ftpserver en dat met slechts 32 MB (en idd, niet voor professioneel gebruik maar gewoon voor om kleine pagina online te hebben). Werk op deze server dus alleen in de console mode. En om de flamewar te openen, ik kreeg op deze server W2k niet langer dan 4 dagen online (daarna was verbinding supertraag of verbroken), met RH draai ik nu al meer dan 2 maanden non stop. Zal nu stoppen met flamen maar zoals je begrijpt, ik post niet voor niks in non-windows OS :9

Postfix, is dat nu veel beter dan Sendmail of qmail? (in gedachten houdende dat ik dus alleen wil doorlinken naar echte adres en dus geen echte pop3 account wil opzetten)?

• x-wolf
Ik zit nu net de postfix howto's te lezen maar vraag me af hoe dit doorlinken nou eigenlijk echt wordt genoemd zodat ik weet waar ik naar moet zoeken. Is dit virtual hosting?

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 13:49
toevoegen in virtusertable bestand onder /etc/mail

hierkomtmailbinnen@bla.com hiermoetmailheen@bla2.com

inkomende mail wordt dan doorgestuurd naar het opgegeven mailadres.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

• x-wolf
Perfect!!!
Ga het deze week nog op mijn testserver installeren om eens te kijken of ik dit aan de praat krijg!
Bedankt! :)
Pagina: 1