MS Intellimouse Explorer onnauwkeurig in RTCW

Pagina: 1
Acties:

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 00:02

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Tsjah, denk ik eens wat goeds te kopen, heb ik dit weer. Vanmiddag een nieuwe muis gekocht, een optische Microsoft dus. Deze kwam goed uit een review op de frontpage, dus mede daarom heb ik hem gekozen.

Mijn probleem is: de muis is lekker in Windows, maar hopeloos onnauwkeurig in RTCW. Als je bv met een bazooka (allies) vanaf het landingsvaartuig een bunker uit wilt roken, neemt de muis zulke sprongen dat je alleen boven of onder de kijkspleet kunt schieten :( Dat is zwaar bagger dus, je kunt niet fatsoenlijk richten.

Mijn vraag; wat doe ik fout? Moet ik weer terug naar mijn oude Logitech Gaming Mouse? Of is het simpel op te lossen?

BVD

Fun while it lasted: World Community Grid!

Verwijderd

Ruilen?? Mijne werkt namelijk wel lekker!!!

Verwijderd

misschien nieuwe drivers :?

• Devian
  • Laatst online: 20:47
heb ik hier geen last van

https://wren.co/join/Devian

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Hebben jullie er geen last van in Windows, of ook niet in games? In Windows heb ik ook geen last nl, maar in RTCW is het balluh.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Update; na installatie op de PS2-poort is de accuratie ietwat verbeterd. Niet tot op het niveau van mijn oldie, Logitech Wingman Gaming, maar acceptabel. Nu heb ik nog een item, als ik snel de muis beweeg is de pointer de weg kwijt (hapert). Dat klinkt als een probleem van de eerste optical muizen :(

Heeft iemand hier ook last van? Het is wel irritant :'(

• Devian
  • Laatst online: 20:47
moet je de muis maar heel snel naar rechts bewegen... dan gaat tie naar links toe :D

https://wren.co/join/Devian

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
En up! Bij hele snelle bewegingen van de muis gaat mijn pointer nog steeds niet in 1x mee. Is dat normaal voor deze 3rd generation optical mouse? Wie test het even?

Tip; ga aan de rand van je beeld staan, en beweeg zo hard mogelijk met je muis over het scherm. Bij mij hapert de cursor dan, voordat er reactie komt.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 17:50

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Mijn intellimouse explorer 3.0 doet t perfect onder windows en rtcw demo

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

Hmm.. Mijn Intelli-Explorer doet het ook lekker. Nooit problemen mee gehad eigenlijk. Vaag is dat je in Windows zelf geen problemen hebt, alleen in Games. Misschien muissnelheid in game aanpassen ofzo?
Ik heb die trouwens meestal behoorlijk hoog staan, en railen in Q3 zonder zoom gaat perfect. Heb trouwens geen drivers van Microsoft geinstalleerd eigenlijk. Gebruik de gewone van Windows 98SE. (onder 2k werkt het trouwens ook goed).

Maar omdattie dus onder windows wel gewoon goed werkt lijkt het me een setting in het spel dat niet lekker staat voor de MS-muis...

edit:

Heb 'm trouwens ook op PS2 aangesloten. USB vond ik minder lekker werken, mede wegens slechte ondersteuning in DOS-mode

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: Speel je het spel over internet of LAN? Over internet kan je door een hoge ping nl. enige controle verliezen. Hetzelfde treed op als je bv je video instelling zo enorm hoog heb staan, dat je Videokaart het beeldje niet snel genoeg kan renderen en je dus je muisbeweging later ziet. Probeer eens andere games, geen MP, of probeer in RTCW de mouse sensetifity (<Spelling?) hoger te zetten

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
[/quote]
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:04 schreef FReGGeL het volgende:
Hmm.. Mijn Intelli-Explorer doet het ook lekker. Nooit problemen mee gehad eigenlijk. Vaag is dat je in Windows zelf geen problemen hebt, alleen in Games. Misschien muissnelheid in game aanpassen ofzo?
Ik heb die trouwens meestal behoorlijk hoog staan, en railen in Q3 zonder zoom gaat perfect. Heb trouwens geen drivers van Microsoft geinstalleerd eigenlijk. Gebruik de gewone van Windows 98SE. (onder 2k werkt het trouwens ook goed).

Maar omdattie dus onder windows wel gewoon goed werkt lijkt het me een setting in het spel dat niet lekker staat voor de MS-muis...

edit:

Heb 'm trouwens ook op PS2 aangesloten. USB vond ik minder lekker werken, mede wegens slechte ondersteuning in DOS-mode
Helaas werkt in Windows de muis ook niet optimaal, bij snelle bewegingen ben ik de cursor kwijt. Die staat dan ff heen en weer te flippen en komt vervolgens op een andere plaats dan waar ik hem wil hebben.
Op dinsdag 30 oktober 2001 17:17 schreef NickArts het volgende:
Even voor de duidelijkheid: Speel je het spel over internet of LAN? Over internet kan je door een hoge ping nl. enige controle verliezen. Hetzelfde treed op als je bv je video instelling zo enorm hoog heb staan, dat je Videokaart het beeldje niet snel genoeg kan renderen en je dus je muisbeweging later ziet. Probeer eens andere games, geen MP, of probeer in RTCW de mouse sensetifity (<Spelling?) hoger te zetten
Ik heb beide gedaan, over internet en over LAN, maar het werkt bij allebei niet geweldig. Door mijn muis te verplaatsen naar PS2 is de nauwkeurigheid al wat verbeterd. Maar wat niet verbetert is dat bij snelle bewegingen de cursor de kluts kwijtraakt. :'( Dat treedt ook op in Windows.

Voor de duidelijkheid mijn config:
Athlon 1400, 256MB, Geforce2 GTS
1024x758x32 @ 100Hz

Verwijderd

Je config is in elk geval een STUK beter dan die van mij, dus daar zal het ECHT niet aan liggen. ;)

Wat voor ondergrond gebruik je... Ofwel Muismat?
Dat kan namelijk ONWIJS veel schelen. Er zijn ondergronden waar de muis inderdaad vaag op kan reageren. Zo min mogelijk motief in elk geval is het beste. :)

Probeer in elk geval eens wat verschillende dingen uit, alstie nog blijft haperen en verspringen zou ik terug gaan naar de winkel om 'm te (laten) testen.

• scorpionv

scorpionv

This space for rent

Topicstarter
Ok mensen, ik ben eruit. Ik ben terug geweest naar de winkel, daar deed de muis het wel normaal. Ik zeg: Installeer die Mouseware dan eens! En jawel, toen kreeg ik dezelfde symptomen als thuis. Ik heb m'n Microsoft ingeruild voor een dual optical van Logitech, en die roult (kreeg nog 45 terug ook ;) ). Als Microsoft geen fatsoenlijke software kan schrijven (duh) voor hun hardware, dan hoef ik die hardware ook niet.

Logitech kicks ass, vanavond 28 pts gescoord in RTCW zonder dynamiet, documents etc. Just fragging. Nr 2 van de Axis zat op 13, Nr 1 van de Allies op 16. Jawohl! Affirmative! Logitech roult! Good game!

Pagina: 1