JA....Op maandag 29 oktober 2001 23:05 schreef M_DaRK het volgende:
Misschien een stomme vraag... maar heeft een CPU ook nog een minimale werk temperatuur nodig?
Welke temperatuur? ik zou het niet weten...
Maar als je een CPU gaat supercoolen dan gaat hij toch echt vreemde dingen doen.....
Ik ben met wat bezig en dat kan de temp rond de 7 graden krijgen... Is dit tekoud
zoveelte kouder zoveelte beter... zolang je het extreem snel afkoelen en opwarmen maar een beetje tegenhoudt. (dan bedoel ik dus van -50 naar 50 Celsuis bijv.)
12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Ehh..nee zeker niet...peltiers krijgen het al op -32 graden ofzo..en ik weet zeker dat het nog extremer kan (vraag maar aan de japanners)Op maandag 29 oktober 2001 23:08 schreef M_DaRK het volgende:
Ik ben met wat bezig en dat kan de temp rond de 7 graden krijgen... Is dit tekoud
Kouder dan -273,? graden is het absolute nulpunt dus kouder kan in iedergeval niet.
Dus: je moet zoeken tussen -273,? C en -20 C (hier doet ie het sowieso nog wel).
[edit]
ff wat onzin verwijderd
Dus: je moet zoeken tussen -273,? C en -20 C (hier doet ie het sowieso nog wel).
[edit]
ff wat onzin verwijderd
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
voor een amd is dit -40
Reality beats fiction by far!
Verwijderd
Tja, dat draai ik dagelijks!Op maandag 29 oktober 2001 23:17 schreef E-MANs het volgende:
voor een amd is dit -40
Ik geloof dat je kletst... Overdracht van elektrisch signaal gaat niet dmv het bewegen van atomen/moleculen (warmte), maar door het afgeven van elektronen.Op maandag 29 oktober 2001 23:14 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Kouder dan -273,? graden is het absolute nulpunt dus kouder kan in iedergeval niet. Bij deze temp staan alle electronen stil en is er geen overdracht van elec. mogelijk.
Volgens mij werkt het nog prima op -273 C. Maar ik weet niet of condensators en andere dingetjes op het moederbord er geen last van hebben.
tja... dat ligt dus wel wat lager dan dat... in de 'oude' natuurkundeboeken staat -273,14 graden celcius maar een anderhalf jaar geleden hebben een paar nederlanders ontdekt dat die temperatuur nog wat lager ligt... Maar los daarvan....Op maandag 29 oktober 2001 23:14 schreef Disciplus-Simplex het volgende:
Kouder dan -273,? graden is het absolute nulpunt dus kouder kan in iedergeval niet. Bij deze temp staan alle electronen stil en is er geen overdracht van elec. mogelijk.
Nope..... absoluut niet... daarvoor moet je toch echt nog heel wat lager gaan zitten...Op maandag 29 oktober 2001 23:08 schreef M_DaRK het volgende:
maar:
dit klopt dus niet... (of ik lees het anders dan de schrijver bedoelt)Op maandag 29 oktober 2001 23:11 schreef P5ycho het volgende:
zoveelte kouder zoveelte beter... zolang je het extreem snel afkoelen en opwarmen maar een beetje tegenhoudt. (dan bedoel ik dus van -50 naar 50 Celsuis bijv.)
De snelheid van afkoelen heeft er niet echt veel mee te maken... het gaat meer om de absolute temperatuur.
Hoe kouder hoe beter? Echt niet... daar zit een grens aan. Waar die grens ligt, weet ik zo niet, bovendien is dat ook materiaalafhankelijk. Maar ik kan je wel zeggen dat je bij het absolute nulpunt (of in de buurt) toch echt problemen hebt... maar zie dat maar eens voor elkaar te krijgen
Ondermeer weerstanden gaan vreemde dingen doen bij die temperatuur... en weerstanden heb je dus echt meer dan genoeg op je mobo zitten......Op maandag 29 oktober 2001 23:21 schreef gcb het volgende:
[..]
Ik geloof dat je kletst... Overdracht van elektrisch signaal gaat niet dmv het bewegen van atomen/moleculen (warmte), maar door het afgeven van elektronen.
Volgens mij werkt het nog prima op -273 C. Maar ik weet niet of condensators en andere dingetjes op het moederbord er geen last van hebben.
wat een *********, -273 SUPER GELEIDING!!!!!!!!!
Gehhehehehe.... je haalt de woorden uit m'n vingersOp maandag 29 oktober 2001 23:25 schreef E-MANs het volgende:
wat een *********, -273 SUPER GELEIDING!!!!!!!!!
Dank jullie wel voor de snelle reacties 
Ik ga verder stoeien met mijn koeling!
Toevallig had ik dat gedeelte net verwijderd. De temp klopt in iedergeval en de rest laat ik graag over aan 'koude' deskundigen. Doe mij maar filters en regelsystemenOp maandag 29 oktober 2001 23:21 schreef gcb het volgende:
[..]
Ik geloof dat je kletst... Overdracht van elektrisch signaal gaat niet dmv het bewegen van atomen/moleculen (warmte), maar door het afgeven van elektronen.
Ik dien de wetenschap en put daar vreugde uit.......
Graag gedaan hoorOp maandag 29 oktober 2001 23:27 schreef M_DaRK het volgende:
Dank jullie wel voor de snelle reacties
Pagina: 1