ntfs> fat 32

Pagina: 1
Acties:

• r.schifferling
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-09-2025
ik wil straks xp instaleren maar kan ik dan mijn schijven omzetten naar ntfs zonder dat ik mij gegevens kwijt ben of moet eerst alles geformateerd worden ?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 22:58 schreef r.schifferling het volgende:
ik wil straks xp instaleren maar kan ik dan mijn schijven omzetten naar ntfs zonder dat ik mij gegevens kwijt ben of moet eerst alles geformateerd worden ?
Tja....

Voordat iemand ijverig met de term PartitionMagic gaat smijten:
Heb ik geprobeerd maar niet echt succesvol........ (misschien verkeerd gedaan? of te oude versie... maar dat lijkt me niet; ik draaide op dat moment versie 6.0 met W2K)

Hoewel ik nu niet meer met het probleem zit, ben ook ik benieuwd naar oplossingen.....

Verwijderd

tijdens het installeren kan winxp alles omzetten naar NTFS zonder dat je je gegevens verliest. Net zoals je vroeger ook met zo'n util van windows naar fat32 kon converteren zonder dat je gegevens verloren gingen.

Ik heb het zelf in elk geval ook tijdens de installatie van winxp naar NTFS om laten zetten en dat ging gewoon prima, maar ik heb nu fat32 toch maar weer terug gezet met PM... NTFS is namelijk wel degelijk langzamer. WinXP heb ik er trouwes ook weer afgegooid, back 2 win2k + fat32 :P

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:08 schreef PsyFlux het volgende:
tijdens het installeren kan winxp alles omzetten naar NTFS zonder dat je je gegevens verliest. Net zoals je vroeger ook met zo'n util van windows naar fat32 kon converteren zonder dat je gegevens verloren gingen.

Ik heb het zelf in elk geval ook tijdens de installatie van winxp naar NTFS om laten zetten en dat ging gewoon prima, maar ik heb nu fat32 toch maar weer terug gezet met PM... NTFS is namelijk wel degelijk langzamer. WinXP heb ik er trouwes ook weer afgegooid, back 2 win2k + fat32 :P
Onder welk OS heb je die NTFS terug gezet naar Fat32? onder XP of onder W2K?

En met welke versie van PM?

Leuk om je commentaar te horen maar erg informatief is het helaas niet, dus graag een aanvulling omdat je dus WEL genoeg informatie hebt :)

maareh... [offtopic] waarom terug naar W2K..... ik heb eerst op 1 pc XP geprobeerd.... en ben binnen 2 weken overgestapt naar 3 pc's met XP; W2K=goed maar XP=evengoedmaarnetietsfraaiermetwatextraleukeopties/mogelijkheden

Verwijderd

Onder win2k met PowerQuest PartitionMagic Pro
Version 7.0 (Build 283) 8/10/2001 :P
Tsja, welke info moet je nog meer hebben? Het ging gewoon zonder problemen.

Verder: Ga onder winxp maar es een paar honderd files selecteren: langzaaaaaam! en dat op een athlon 1Ghz en 512MB! En vraag dan nog maar eens de properties op van de geselecteerde files! Gelijk een vastloper van explorer... Verder heb ik grote problemen met het uppen/downen van grotere bestanden naar/van FTP sites. Maakt niet uit welk programma ik gebruik, ze kappen der allemaal mee...

En als je bijvoorbeeld in winamp het open file knopje gebruikt en dan met de rechtermuisknop files selecteert om te enque'en in de playlist loopt de boel ook geheid vast. Dan nog die vervelende mediaspeler 7 en het feit dat je uren bezig bent om de boel zoveel mogelijk als de oude win2k eruit te laten zien... dan kun je toch beter gelijk win2k nemen? Is nog stabieler ook en heeft geen driverproblemen met m'n SB live bijvoorbeeld.

Verder liep ik na een week nog steeds te kloten met de interface, zo mistte ik bijvoorbeeld de statusbar onderin 'deze computer' en het stukje aan de linkerkant met thumbnails en info over je hd's enzo... en ik moest al helemaal kotsen toen ik iets op m'n hd probeerde te vinden... gelijk zo'n hondje derbij :r

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:35 schreef PsyFlux het volgende:
Onder win2k met PowerQuest PartitionMagic Pro
Version 7.0 (Build 283) 8/10/2001 :P
Tsja, welke info moet je nog meer hebben? Het ging gewoon zonder problemen.
Duidelijke info... hier zal bij mij het verschil zitten in de versie van PQ (lijkt me gezien ik het ook met W2K heb geprobeerd, alleen met PQ6)
Verder: Ga onder winxp maar es een paar honderd files selecteren: langzaaaaaam! en dat op een athlon 1Ghz en 512MB! En vraag dan nog maar eens de properties op van de geselecteerde files! Gelijk een vastloper van explorer... Verder heb ik grote problemen met het uppen/downen van grotere bestanden naar/van FTP sites. Maakt niet uit welk programma ik gebruik, ze kappen der allemaal mee...
Ik ben erachter dat IE6.0 dus echt sux met FTP, maar LeechFTP geeft bij mij echt totaal GEEN problemen.
En als je bijvoorbeeld in winamp het open file knopje gebruikt en dan met de rechtermuisknop files selecteert om te enque'en in de playlist loopt de boel ook geheid vast.
nog niet geprobeerd... gewoon alleen nog maar gebruik gemaakt van mediaplayer. Wel leuk om op te letten zodra ik WinAmp ga gebruiken onder XP
Dan nog die vervelende mediaspeler 7
Love it... met name het gedeelte als je fullscreen aan het werken bent....
en het feit dat je uren bezig bent om de boel zoveel mogelijk als de oude win2k eruit te laten zien... dan kun je toch beter gelijk win2k nemen?
Tja... kwestie van wennen imho. Ik probeer nu ook eindeljk eens de overstap te maken van WordPerfect naar Word.
Is nog stabieler ook en heeft geen driverproblemen met m'n SB live bijvoorbeeld.
Hm.... dit komt me ook bekend voor uit de beginperiode van W2K hoewel die dus echt gewoon NIET lekker met m'n L!ve overweg kon... terwijl XP dat dus wel kan. Alleen de SB-software geeft wat problemen als het gaat om de L!ve-Launcher. Maar dat is voor mij niet zo'n enorm probleem.
Verder liep ik na een week nog steeds te kloten met de interface, zo mistte ik bijvoorbeeld de statusbar onderin 'deze computer' en het stukje aan de linkerkant met thumbnails en info over je hd's enzo...
Hier deel ik je mening ook niet; ik zie niet helemaal wat je bedoelt... mgoed; kan uiteraard verschillen per persoon
en ik moest al helemaal kotsen toen ik iets op m'n hd probeerde te vinden... gelijk zo'n hondje derbij :r
Hier kan ik inkomen.... vies pluizig beest wat volgens mij z'n neus vol stront heeft zitten; dat zoeken schiet niet echt op 8-)

Verwijderd

Op maandag 29 oktober 2001 23:35 schreef PsyFlux het volgende:
Verder liep ik na een week nog steeds te kloten met de interface, zo mistte ik bijvoorbeeld de statusbar onderin 'deze computer' en het stukje aan de linkerkant met thumbnails en info over je hd's enzo... en ik moest al helemaal kotsen toen ik iets op m'n hd probeerde te vinden... gelijk zo'n hondje derbij :r
Helemaal mee eens! Ik dacht dat iedereen XP zo geweldig vond en dat ik de enige was die spontaan de toetsen op m'n toetsenbord vastbraakte toen ik die schurfthond zag. Blijkbaar toch niet.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:16
(in winnt/2k/xp command prompt, ga naar 'run' en tik 'cmd', enter)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
C:\>convert /?
Converts FAT volumes to NTFS.

CONVERT volume /FS:NTFS [/V]

volume    Specifies the drive letter (followed by a colon),
          mount point, or volume name.
  /FS:NTFS    Specifies that the volume to be converted to NTFS.
  /V        Specifies that Convert should be run in verbose mode.

C:\>

12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 22:58 schreef r.schifferling het volgende:
Woeps.... ik zie (nu 'al') dat ik verkeerd heb gelezen... ik dacht dat je van NTFS terug wilde naar FAT32 |:(

Dat is dus waar ik het over had.....
Pagina: 1