Phreak schopt kont, Grrrrrene ook ;)
hij is zeer vaag. maar ben bezig met het proberen te begrijpen ervan. alleen diodes teken je anders, tis een gevuld driehoekje met een streepje eronder, en dan de punt naar waar de stroom naartoemoet
kunnen jullie het verbeteren ik heb het van iemand gekregen dus ik zou weten of het goed is maar de bedoeling is dat ie 7v 12v en uit gaat
Eej, je had er van mij toch 1 gehad?
Was die niet goed genoeg?
Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!
je moet es weten wat voor eisen hij had!!Op maandag 29 oktober 2001 23:15 schreef Whuzz het volgende:
Eej, je had er van mij toch 1 gehad?
ik had hem een guide gegeven van VH waar je zowiets had. maar neehoor meneer moest dus een schakeling waarin dus een BI led als rood/groen van kleur veranderd als je tussen de 7 en 12V schakelt en bijv. een blauw ledje laat branden als ie uitstaat.
kortom maak het niet te moeilijk voor jezelf want je mag het zelf ook allemaal gaan solderen.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
solderen is nie moeilijk das best leuk duss
ik wil enkel weten of deze goed is damm
ik wil enkel weten of deze goed is damm
Verwijderd
Hij lijkt behoorlijk wat op deze:
http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/dv_712_bicolor.jpg
En ja, die klopt
http://www.fanbus.com/thelab/Schematics/dv_712_bicolor.jpg
En ja, die klopt
Ik weet er alles van. Heb voor hem een schema in elkaar gezet waar alles inzat wat hij wilde.Op dinsdag 30 oktober 2001 03:15 schreef ReseTTim het volgende:
je moet es weten wat voor eisen hij had!!
Maar dat was kennelijk toch niet goed genoeg. Was het allemaal niet zo dringend als hij het deed voorkomen. Veel werk voor nix dus
[onzin modus]
Leuk de belgische vlag
[/onzin modus]
Leuk de belgische vlag
[/onzin modus]
hmz ik heb het schema hier maar ik kan ze moeilijk naar 2 laten kijken maar hier komt ie :
beschrijfing van de onderste :
1: fan (geel is de + aansluiting, oranje de min)
2: molex connector uit je voeding
3: 3-standen schakelaar, 2 polig. (aan/uit/aan)
4: weerstanden voor de dual-color led. De waarde weet ik niet precies, maar ik VERMOED 470 ohm. (Vraag voor de zekerheid na!!!)
5: dou-color led. Bovenste pootje = als de fan op 7 volt draait,
onderste pootje is voor de 12 volt.
Kun je zelf kiezen wanner je hem rood en groen wilt hebben.
6: diodes
7: relai met minstens 1 verbreek contack
8: weerstand, 330 ohm
9: blauwel led

dit was het orgineel dat ik bij het schema kreeg VAN Whuzz
!!!!!
beschrijfing van de onderste :1: fan (geel is de + aansluiting, oranje de min)
2: molex connector uit je voeding
3: 3-standen schakelaar, 2 polig. (aan/uit/aan)
4: weerstanden voor de dual-color led. De waarde weet ik niet precies, maar ik VERMOED 470 ohm. (Vraag voor de zekerheid na!!!)
5: dou-color led. Bovenste pootje = als de fan op 7 volt draait,
onderste pootje is voor de 12 volt.
Kun je zelf kiezen wanner je hem rood en groen wilt hebben.
6: diodes
7: relai met minstens 1 verbreek contack
8: weerstand, 330 ohm
9: blauwel led
dit was het orgineel dat ik bij het schema kreeg VAN Whuzz
!!!!!
die laatste is wel mooi en aardig maar dat relais staat me ergens een beetje tegen weet nog niet precies waarom maar zo een gevoel
Die laatste is van mij 
relais is alleen maar het schema. Het moet een relais zijn met ten minste 1 verbreek-contact.
Hij heeft trouwens de verkeerd gepost, want dit is het schema ZONDER relais er in
[Edit2]
LOL! Zie nu waarom je icon niet werkt...
Een link naar een item op de desktop gaat NIET werken.
Staat volgens mij zelfs in de FAQ

[/Edit2]
relais is alleen maar het schema. Het moet een relais zijn met ten minste 1 verbreek-contact.
Hij heeft trouwens de verkeerd gepost, want dit is het schema ZONDER relais er in
edit:
Trouwens Enriqueeeee, als je iemand anders' schema online zet is het wel zo netjes er even credits bij te zetten...
Trouwens Enriqueeeee, als je iemand anders' schema online zet is het wel zo netjes er even credits bij te zetten...
[Edit2]
LOL! Zie nu waarom je icon niet werkt...
Een link naar een item op de desktop gaat NIET werken.
Staat volgens mij zelfs in de FAQ
[/Edit2]
denk dat het is dat een relais altijd + en - nodig heeft om te kunnen werken hebt dus nog ergens een extra stukje draag nodig om eraan te hangen anders zal je relais niet werken.
relais=schakelaar. dus zit ergens in een stroomkring om het verschil in spanning te overbruggen. Hier heb je er een ingezet als een soort weerstand dat werkt niet helemaal
relais=schakelaar. dus zit ergens in een stroomkring om het verschil in spanning te overbruggen. Hier heb je er een ingezet als een soort weerstand dat werkt niet helemaal
Zoals ik al zei, hij heeft het oude schema gepost.Op dinsdag 30 oktober 2001 18:03 schreef brainball het volgende:
denk dat het is dat een relais altijd + en - nodig heeft om te kunnen werken hebt dus nog ergens een extra stukje draag nodig om eraan te hangen anders zal je relais niet werken.
Daar zit niet eens een relais in
damm die met de relai heb ik nie meer
heb jij die misschien nog
Pagina: 1