Goede digitale camera + printer?

Pagina: 1
Acties:

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 13:42
Mijn moeder is over een weekje jarig en nu wil ze voor d'r verjaardag een goede digitale camera hebben van m'n pa. Ik was dus ff aan het opzoeken welke me pa aan me ma gaat geven :)
na wat opzoeken en zo dacht ik eigenlijk dat dit:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/998408865.jpg

Wel een hele goede camera is. (Sony DSC-707). Op de site van sony heb ik alleen maar positieve dingen gevonden (doh :) ) en in deze review: http://www.tweakers.net/nieuws/18087
staat ook geen slechts.

Dus als niemand een betere camera weet wordt deze het denk ik :)

En dan moet er ook nog een goede printer komen die de foto's scherp op fotopapier kan afdrukken. Daar weet ik helemaal niks van dus als iemand wat goede ideeen heeft..

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
en jij maar foto's schieten zeker met de camera van je moeder :)

• InterCC
Op maandag 29 oktober 2001 22:48 schreef juanp het volgende:
en jij maar foto's schieten zeker met de camera van je moeder :)
Ehm ja, maar dat doet er ff niet toe :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
wow ben gelijk verliefd(korreltje zout bij nemen) op die camera hoeveel kost die in nederland?? en waar??

• InterCC
+/- 3000 piek. Staat in de pricewatch :)
http://www.tweakers.net/pricewatch/20552

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 22:46 schreef InterCC het volgende:
Dus als niemand een betere camera weet wordt deze het denk ik :)
dat is vrij relatief/persoonsgebonden
Los van het feit dattie memorysticks gebruikt vind ik het ook een interessante camera.

Er zijn echt VEEL betere camera's; koop gewoon een dure digitale spiegelreflexcamera met meer dan 4Mpixels en een vrachtje dure lenzen.....

Mja... dan ben je ook een enorme vracht geld kwijt... zelfs zoveel dat je je moeder dan ook een leuk nieuw boodschappenautootje kan kopen/geven.

Dus:
Wat zijn je wensen/eisen aan de camera?
En dan moet er ook nog een goede printer komen die de foto's scherp op fotopapier kan afdrukken. Daar weet ik helemaal niks van dus als iemand wat goede ideeen heeft..
Ik ben zelf dol op m'n HP 930c; goede fotokwaliteit voor een lage prijs (printer......... de cardridges zijn :r belachelijk duur :( )

of een andere HP met FotoRET III

• InterCC
Nouja.. Veel betere camera's.. Het moet financieel niet uit de hand lopen.. 3 ruggen voor een foto camera is wel redelijk veel als verjaardag cadeau en incl pinter al wel helemaal...

Enne als m'n ma er volgend jaar (vooral tijdens rally's denk ik) foto's mee gaat maken dan wordt lenzen verwisselen echt helemaal niks. Uitleggen hoe in en uit zoomen moet en nightshot en zo lukt wel, maar als ik begin over lenzen verwisselen krijg ik denk ik wel te horen
ja daaaag
Dus een "simpele camera" als de DSC-707 lijkt me wel redelijk en niet echt super persoonsgebonden

• InterCC
Op maandag 29 oktober 2001 23:11 schreef wfvn het volgende:

Ik ben zelf dol op m'n HP 930c; goede fotokwaliteit voor een lage prijs (printer......... de cardridges zijn :r belachelijk duur :( )

of een andere HP met FotoRET III
Hmm. Maar een HP930 is niet heel erg goed en als er foto's gemaakt kunnen worden op 2,560 x 1,920 dan is een hele goede printer denk ik niet weg.
Die FotoRET III is dus wel heel erg goed?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:27 schreef InterCC het volgende:
Nouja.. Veel betere camera's.. Het moet financieel niet uit de hand lopen.. 3 ruggen voor een foto camera is wel redelijk veel als verjaardag cadeau en incl pinter al wel helemaal...

Enne als m'n ma er volgend jaar (vooral tijdens rally's denk ik) foto's mee gaat maken dan wordt lenzen verwisselen echt helemaal niks. Uitleggen hoe in en uit zoomen moet en nightshot en zo lukt wel, maar als ik begin over lenzen verwisselen krijg ik denk ik wel te horen
[..]

Dus een "simpele camera" als de DSC-707 lijkt me wel redelijk en niet echt super persoonsgebonden
Als ik dit zo lees denk ik dat een Canon Pro90IS ook een interessante camera is; welliswaar lagere resolutie maar wel een aanzienlijk betere zoom (met gestabiliseerde lens die echt GEWELDIG is). Bij fotograferen van een rally is die zoom denk ik geen overbodige luxe.
Ik ben zelf van een fuji4900zoom (4.6Mpixel) teruggestapt naar een 2.6Mpixel-camera (de Pro90IS dus).
De Pro90 heeft wel 1 nadeel tov de 4900; hij heeft soms wat last van vignetting maar dat neem ik voor lief als ik de overige eigenschappen van de camera's vergelijk.

Ervaring met de 707 heb ik niet; maar moet bekennen dat ik ik dat ook best een interessante camera vind (stuk beter dan de 505; puur vanwege het 'oog-kijkgaatje')

Verwijderd

Ik heb thuis de HP Deskjet 970 cxi!

Ben er echt super tevreden over! De print kwaliteit is echt heel erg goed vind ik! Vooral met foto's!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:31 schreef InterCC het volgende:

[..]

Hmm. Maar een HP930 is niet heel erg goed
Waar baseer je dat op? omdat het de goedkoopste is van de nieuwe serie van HP? Dikke onzin want de kwaliteit van de (stuk of 10) nieuwe serie van HP is gewoon gelijk... de printers hebben alleen andere mogelijkheden qua aansluiten, snelheid e.d.
en als er foto's gemaakt kunnen worden op 2,560 x 1,920 dan is een hele goede printer denk ik niet weg.
Dat ben ik met je eens. Maar of je nou de duurste HP neemt of de 930 (die ik zelf heb); verschil in afdrukkwaliteit zie je NIET. Maar ik druk dus ook foto's van 1600x1200 af op die printer op A4-formaat en dat ziet er gewoon goed uit. In dat geval is de resolutie van de camera echt een underkill voor het geheel; de resolutie van de printer is aanzienlijk beter dan die van de camera. Ook met de resolutie van de 707 komt FotoRET III nog niet aan z'n trekken op A4-formaat......
Die FotoRET III is dus wel heel erg goed?
Ik vind dat wel ja....

• InterCC
Ik zal zo ff kijken op wat sites voor de camera's die net genoemd zijn, maar deze printer:
Afbeeldingslocatie: http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_1220_a3+_printer/pictures/dj1220c_lg.jpg
Is dus wel wat? (is de hp deskjet 1220 A3+ printer)
http://www.hp.nl/products/printers/inkjet/hp_deskjet_1220_a3+_printer/index.html

Spec
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
 print 11 pagina's per minuut zwart en 7 in kleur 
 hp photoret III (of 2400 dpi) voor kleur en 600 dpi voor zwart afdrukken 
 print van A6 tot A3+ op o.a. briefkaarten, transparanten, etiketten en enveloppen 
 afdrukvolume: 5000 pagina's per maand 
 invoercapaciteit: 160 vel 
 mogelijkheid om posters en boekjes te printen 
 inktniveau indicator  
 usb en parallelle poort 
 Windows, Dos en Mac compatible 
 gratis Autocad driver te downloaden via amerikaanse website 
 de hp deskjet 1220ps is standaard uitgerust met engelse Adobe PostScript- 
en Adobe PressReady software

• InterCC
Deze camera moet dus ook wel goed zijn :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/979134570.gif

En hier staat een review (erg positief ook).
http://www.tweakers.net/nieuws/15249?highlight=Pro+90+IS

hier staan trouwens meer info op de site van canon:
http://www.canon.nl/product_details_nl.asp?id=20000414

• InterCC
Op maandag 29 oktober 2001 23:39 schreef wfvn het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op? omdat het de goedkoopste is van de nieuwe serie van HP? Dikke onzin want de kwaliteit van de (stuk of 10) nieuwe serie van HP is gewoon gelijk... de printers hebben alleen andere mogelijkheden qua aansluiten, snelheid e.d.
Op me werk staat er 1 en die print wel mooi en zo, maar om nou te zeggen WOW. PHAT PHAT PHAT.. neuh :)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:51 schreef InterCC het volgende:
Deze camera moet dus ook wel goed zijn :)

[afbeelding]

En hier staat een review (erg positief ook).
http://www.tweakers.net/nieuws/15249?highlight=Pro+90+IS

hier staan trouwens meer info op de site van canon:
http://www.canon.nl/product_details_nl.asp?id=20000414
Ik heb hem dus en ben er erg tevreden over.
1 minpunt heb ik dus genoemd: het vignetting-probleem.
Op http://www.dpreview.com wordt het probleem in de review ook genoemd maar daar spreken ze over een incidentele foto waarin het voorkomt (1 op de 100 of zelfs 1000). Daar ben ik het niet mee eens maar mogelijk komt dat doordat ik een UV-filter voor m'n lens heb geschroefd en soms daar ook nog eens een polarisatiefilter voor hang (dat totaal maakt het in ieder geval NIET beter)

Maar los van dat min-punt ben ik echt enorm tevreden met de camera. Die zoom in combinatie met die gestabiliseerde lens is echt geweldig. Als je die 1x hebt gehad, wil je echt niet meer zonder.

De accu gaat lekker lang mee. (hoe dat met de 707 zit, weet ik niet maar ik vermoed dat dat ook wel goed zit; er zijn grote vorderingen op dat gebied bij de nieuwere digitale fototoestellen)

Nog een voordeel is (imho) de ondersteuning van microdrive (wat de 707 dus niet heeft; maar ik weet ook niet hoever de Sony Memorysticks zijn; met een 512MB-kaartje (als die bestaat) kom je ook echt een heeeeeel eind))

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 23:56 schreef InterCC het volgende:

[..]

Op me werk staat er 1 en die print wel mooi en zo, maar om nou te zeggen WOW. PHAT PHAT PHAT.. neuh :)
Check eens of je een foto (met fatsoenlijke resolutie: 1600x1200) afdrukt met:
- instelling op FotoRET III
- Juiste papierinstelling (dus niet op gewoon papier afdrukken maar wel op fotopapier en zorg er ook voor dat dat papier geselecteerd is voor je gaat afdrukken)
- de originele HP-cardridges (hoewel duurder, zijn ze beter afgestemd op het HP-fotopapier. Mogelijk zijn er ook surrogaat-merk-cardridges die goed zijn afgestemd op surrogaat-merk-fotopapier)

• InterCC
Hmm. Mijn indruk na het lezen van de review over de Canon Pro90IS is dat het een hele goede 3M pixel camera is. En zeker 1 van de beste, maar over de DSC-707 wordt gezegd dat het niet eerlijk is om met 3 en 4M pixel toestelen te vergelijken, omdat de DSC-707 5M pixel is (en dus beter?)

Naar mijn mening is de DSC-707 dus beter, maar ik ben een echt leek op foto gebied dus om nou te zeggen dat mijn mening wat waard is :)

Is er hier nou niemand met een Sony DSC-707 :?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 30 oktober 2001 00:27 schreef InterCC het volgende:
Hmm. Mijn indruk na het lezen van de review over de Canon Pro90IS is dat het een hele goede 3M pixel camera is. En zeker 1 van de beste, maar over de DSC-707 wordt gezegd dat het niet eerlijk is om met 3 en 4M pixel toestelen te vergelijken, omdat de DSC-707 5M pixel is
true.... true.....
(en dus beter?)
Nope.... dat niet per definitie.
Naar mijn mening is de DSC-707 dus beter, maar ik ben een echt leek op foto gebied dus om nou te zeggen dat mijn mening wat waard is :)
Vergelijk foto's op dpreview van camera's die je interessant vindt.......

Hogere resolutie=beter? Ja en nee tegelijkertijd.
Hogere resolutie betekent automatisch ook scherpere afdrukken. Maar er komt veel meer bij kijken; ook de kwaliteit van de lenzen en software is van belang.
Maar stel even (voor het gemak) dat die hetzelfde is bij (bijvoorbeeld) de 707 en de Pro90IS.
Dan heb je dus een camera met veel pixels en minder zoom tegenover een camera met minder pixels en veel zoom.

Wat is dan uiteindelijk het verschil?
Ook al heb je met de 707 minder zoom, als je dezelfde foto schiet (welliswaar met minder zoom), en je snijdt de randen van de foto af totdat je een foto overhoudt met dezelfde resolutie als dezelfde foto van de Pro90IS (snap je hem nog?), dan toch heb je verschil.
Waar zit dat verschil dan in?
Met de Pro90IS ZIE je WAT je schiet, terwijl je met een camera met minder zoom een beetje loopt te 'gokken' wat je schiet. (misschien wat overdreven gesteld maar ik denk dat wel duidelijk is wat ik hier bedoel).

Als je foto's maakt waarbij je niet maximaal zoom gebruikt van een Pro90IS, dan zal de sony denk ik beter zijn met dezelfde foto (immers komt de hogere resolutie van de 707 dan tot z'n recht) terwijl je een foto waarbij je gebruik maakt van de maximale zoom, de foto van de Pro90IS weer gemiddeld beter zal zijn (vanwege het nuttige gebruik van de betere zoom)
Is er hier nou niemand met een Sony DSC-707 :?
Ik niet helaas. Van die 505, 505F en 707 vind ik eigenlijk alleen die 707 interessant... maar heb ik nog niet in handen gehad. Ik zou overigens niet snel overstappen van m'n Pro90IS naar een 707 puur vanwege de zoom. Maar andere personen kunnen andere prioriteiten hebben en voor de 707 gaan (of nog andere camera).......

Ik denk dat voor iemand die veel portretfoto's schiet en andere foto's waarbij niet teveel zoom vereist is, met een 707 beter af is dan met een Pro 90 IS. Terwijl iemand die graag van grote afstand schiet meer gebaat is bij de zoom van een Pro90IS of vergelijkbare camera....

• InterCC
Ook al heb je met de 707 minder zoom, als je dezelfde foto schiet (welliswaar met minder zoom), en je snijdt de randen van de foto af totdat je een foto overhoudt met dezelfde resolutie als dezelfde foto van de Pro90IS (snap je hem nog?), dan toch heb je verschil.
Waar zit dat verschil dan in
Snap ik. Tnx voor de uitleg, maar :) als ik bvb ipv de randen eraf snij de foto resize naar de zelfde resolutie als de canon heeft. Dan zal de foto dus ook scherper worden...
Is de Canon dan nog beter dan de Sony?

• Marc H
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:35

Marc H

- - Is wakker - -

Laat ik het nog even moeilijker maken en nog een andere camera aanraden :)

Ik gebruik al een tijdje deze:
Afbeeldingslocatie: http://people.a2000.nl/hheida/6900.jpg
een Fuji Finepix 6900.

Voordelen (o.a.) Relatief compact en licht, zeker in vergelijking met een Canon Pro90IS. 6x optical zoom.

Review op DPreview.com

Prijs van de camera: ±2400,- zou alleen wel meteen een grotere smartmedia kaart er bij kopen, 128 mb is zeer aan te raden.
Een tweede accu, en de acculader (bij elkaar zo'n 600 gulden)

En die print ik uit op een HP deskjet 930, op HP premium glossy photopaper. En dat ziet er echt perfect uit.

Ik maak geen fouten, ik creëer leermomenten.

Verwijderd

Een gedachte. HP verkoopt wel eens bundels. Digitale camera + printer als set met een voordeelprijs. Kijk eens op de HP website of ze nog zoiets hebben.

De camera is vaak een HP 215. Niet het allerbeste van het allerbeste, maar maakt wel leuke plaatjes (stond een review in de laatste computer totaal geloof ik). En een kleurenprinter erbij dan. Maar of het nog steeds verkrijgbaar is...... Wat is het budget voor de verjaardag??

Verwijderd

ik heb er ook nog 1 de canon digital ixus 300 daar kun je ook nog mee filmen en hij is compact.
ik werk er zelf ook mee en het is een perfect dingetje
voor de printer zou ik een canon S 800 nemen daar zitten namelijk 6 patronen in voor een mooiere huidskleur ik heb daar afdrukken van gezien maar dat ziet er zeer goed uit. :9~

• InterCC
Op dinsdag 30 oktober 2001 12:19 schreef Coopah het volgende:
Een gedachte. HP verkoopt wel eens bundels. Digitale camera + printer als set met een voordeelprijs. Kijk eens op de HP website of ze nog zoiets hebben.

De camera is vaak een HP 215. Niet het allerbeste van het allerbeste, maar maakt wel leuke plaatjes (stond een review in de laatste computer totaal geloof ik). En een kleurenprinter erbij dan. Maar of het nog steeds verkrijgbaar is...... Wat is het budget voor de verjaardag??
Is niet echt een budget voor gegeven, maar meer dan 5000 zou ik niet op rekenen. Ik weet niet eens of me pa er wel 3000 voor alleen camera aan uit wil geven.. (denk dat dat wel goedkomt)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 30 oktober 2001 01:03 schreef Marc H het volgende:
Laat ik het nog even moeilijker maken en nog een andere camera aanraden :)

Ik gebruik al een tijdje deze:
[afbeelding]
een Fuji Finepix 6900.

Voordelen (o.a.) Relatief compact en licht, zeker in vergelijking met een Canon Pro90IS. 6x optical zoom.

Review op DPreview.com

Prijs van de camera: ±2400,- zou alleen wel meteen een grotere smartmedia kaart er bij kopen, 128 mb is zeer aan te raden.
Een tweede accu, en de acculader (bij elkaar zo'n 600 gulden)

En die print ik uit op een HP deskjet 930, op HP premium glossy photopaper. En dat ziet er echt perfect uit.
Ik heb zelf z'n voorganger gehad: de 4900 zoom. Fijne camera, inderdaad wat compacter (zeker als hij uit staat) dan de Pro90IS, bovendien een iets fijnere bediening (naar mijn mening) Maar voor mij was de accu echt een enorme belemmering bij die 4900zoom. Met de Pro90IS doe ik zeker 3x zo lang als met een accu van de 4900zoom. Ik had met die camera niet genoeg aan 2 accu's om 64MB vol te schieten (maximale resolutie, normale compressie) terwijl ik met m'n Pro90IS met 1 accu zonder problemen aanzienlijk langer en meer foto's schiet. Dit was voor mij de voornaamste reden om de 4900 aan de kant te schuiven en te gaan voor de Pro90IS (die bovendien ook nog eens een lekkere vracht meer zoom heeft)

Hoe zit dat met de 6900zoom; komt bovenstaand verhaal bekend voor of heeft Fuji behalve de resolutie en de kleur ook het energieverbruik verbeterd?

Verwijderd

Bij ZDnet.nl staat een review van 10 camera's momenteel.
Daar staan die Sony en Fuji ook in.

• InterCC
Op dinsdag 30 oktober 2001 23:28 schreef okidokie het volgende:
Bij ZDnet.nl staat een review van 10 camera's momenteel.
Daar staan die Sony en Fuji ook in.
Hmm. Waarschijnlijk lees/kijk ik er overheen, maar ik zie geen review staan over 10 camera's...

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 23:35 schreef InterCC het volgende:

[..]

Hmm. Waarschijnlijk lees/kijk ik er overheen, maar ik zie geen review staan over 10 camera's...
Sorry, het zijn er veel meer. Gisteren zitten lezen, maar vandaag staat de review aardig "verborgen".
http://www.zdnet.nl/doss.cfm?id=11562

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
kijk eens op:

http://computers.cnet.com/electronics/0-1429209.html?tag=st.co.1016.dir.1078

(www.cnet.com onder reviews)

wij hebben hier de kodak 3800. mooie foto's alleen mis ik afentoe een echte zoom i.p.v. digitalezoom.
ik heb geen sony genomen vanwege de memorystick. deze zijn gewoon te duur! :(

als printer kan ik je de canon S serie aanraden. supersnel een mooie afdrukken (ik heb de S600). aparte inkttanks.

http://computers.cnet.com/hardware/0-1063.html?tag=st.co.1016.dir.1063

héhé ik zie dat ie boven aan staat hier 8-)

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Pagina: 1