Op dinsdag 30 oktober 2001 00:27 schreef InterCC het volgende:
Hmm. Mijn indruk na het lezen van de review over de Canon Pro90IS is dat het een hele goede 3M pixel camera is. En zeker 1 van de beste, maar over de DSC-707 wordt gezegd dat het niet eerlijk is om met 3 en 4M pixel toestelen te vergelijken, omdat de DSC-707 5M pixel is
true.... true.....
(en dus beter?)
Nope.... dat niet per definitie.
Naar mijn mening is de DSC-707 dus beter, maar ik ben een echt leek op foto gebied dus om nou te zeggen dat mijn mening wat waard is

Vergelijk foto's op dpreview van camera's die je interessant vindt.......
Hogere resolutie=beter? Ja en nee tegelijkertijd.
Hogere resolutie betekent automatisch ook scherpere afdrukken. Maar er komt veel meer bij kijken; ook de kwaliteit van de lenzen en software is van belang.
Maar stel even (voor het gemak) dat die hetzelfde is bij (bijvoorbeeld) de 707 en de Pro90IS.
Dan heb je dus een camera met veel pixels en minder zoom tegenover een camera met minder pixels en veel zoom.
Wat is dan uiteindelijk het verschil?
Ook al heb je met de 707 minder zoom, als je dezelfde foto schiet (welliswaar met minder zoom), en je snijdt de randen van de foto af totdat je een foto overhoudt met dezelfde resolutie als dezelfde foto van de Pro90IS (snap je hem nog?), dan toch heb je verschil.
Waar zit dat verschil dan in?
Met de Pro90IS ZIE je WAT je schiet, terwijl je met een camera met minder zoom een beetje loopt te 'gokken' wat je schiet. (misschien wat overdreven gesteld maar ik denk dat wel duidelijk is wat ik hier bedoel).
Als je foto's maakt waarbij je niet maximaal zoom gebruikt van een Pro90IS, dan zal de sony denk ik beter zijn met dezelfde foto (immers komt de hogere resolutie van de 707 dan tot z'n recht) terwijl je een foto waarbij je gebruik maakt van de maximale zoom, de foto van de Pro90IS weer gemiddeld beter zal zijn (vanwege het nuttige gebruik van de betere zoom)
Is er hier nou niemand met een Sony DSC-707

Ik niet helaas. Van die 505, 505F en 707 vind ik eigenlijk alleen die 707 interessant... maar heb ik nog niet in handen gehad. Ik zou overigens niet snel overstappen van m'n Pro90IS naar een 707 puur vanwege de zoom. Maar andere personen kunnen andere prioriteiten hebben en voor de 707 gaan (of nog andere camera).......
Ik denk dat voor iemand die veel portretfoto's schiet en andere foto's waarbij niet teveel zoom vereist is, met een 707 beter af is dan met een Pro 90 IS. Terwijl iemand die graag van grote afstand schiet meer gebaat is bij de zoom van een Pro90IS of vergelijkbare camera....