Bios update zonder processor? :eek:

Pagina: 1
Acties:

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Ik heb een Asus A7V133 mobo liggen, zonder CPU want die was doorgebrand.
Nu wil ik een XP (1600+) kopen, maar daarvoor heb ik eerst een bios update nodig. Maar ja dat gaat een beetje lastig zonder CPU of niet? :?
Iemand ander tips dan iemand's CPU lenen wat ik misschien dan maar moet doen? :)

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

Verwijderd

Stuur een emailtje naar Asus met de vraag of je met een XP 1600+ erin de BIOS die je nu hebt kunt updaten naar de nieuwste ??

Of bel met Asus Duitsland....

Verwijderd

Ik denk dat je ook wel kunt booten zonder die bios update... het enigste wat die 'update' volges mij namelijk inhoudt is dattie de XP processor detecteert en goed herkent. Het lijkt me in elk geval wel dat je met een XP processor kunt booten en de boel updaten. Misschien dat de bios er niet uitkomt wat voor processor het is, maar dat het echt niet werkt kan ik me haast niet voorstellen.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Op maandag 29 oktober 2001 22:52 schreef PsyFlux het volgende:
Ik denk dat je ook wel kunt booten zonder die bios update... het enigste wat die 'update' volges mij namelijk inhoudt is dattie de XP processor detecteert en goed herkent. Het lijkt me in elk geval wel dat je met een XP processor kunt booten en de boel updaten. Misschien dat de bios er niet uitkomt wat voor processor het is, maar dat het echt niet werkt kan ik me haast niet voorstellen.
Same here (denk ik dus ook). Zal wel gewoon een microcode update zijn...

• QuestGamer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-05 22:58
Dus ik kan zonder problemen een XP 1600+ op mijn mobo plaatsen? :?

Ik stream Poker, Retro Games & Good Vibes op Twitch.tv/Questje :-)

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:45

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Waarschijnlijk NIET. Bij mij liep mijn nieuwe asus av7m 266 vast na de IRQ config table, ik kon dus niet van floppy booten of whatever! Heb dus ook een duron800 erbij moeten kopen van 150 piek, bios up-gedate en vervolgens procesoor weer geruild :)

/dev/null

Pagina: 1