Komt iemand dit MB bekend voor?

Pagina: 1
Acties:

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
Afbeeldingslocatie: http://huizen.dds.nl/~roosmcd/plaatjes/photo.jpg

Het is één of ander server moederbord van NEC, ik weet het model van die server, maar echt goede docs zitten er niet bij. Maar ik vermoed dat dit gewoon een OEM bord van een andere fabrikant is, dus vandaar de vraag of iemand hem kent (ik heb wat zitten browsen, maar de borden die ik heb gezien hadden allemaal een andere plaatsing van de componenten).

Voor als het plaatje een beetje vaag is; hier nog even de specs wat ik al heb:

1 ISA (hoera!)
4 PCI
3 64bits PCI (2 met 66 MHz :)
2 slot 1 cpu, pentium3 133 Mhz FSB (max 733 ?!?)
4 dimm registered
2 U160 scsi
VRM socket voor tweede cpu
Serverworks LE chipset
En verder nog wat zooi, 100Mb lan, IDe,floppy,etc.

Wat ik vooral wil weten is of je persé een terminator bord in die tweede cpu socket moet steken om hem te testen (anders moet ik dus 2 cpu's en een VRM halen) en of ik gewone dimms kan gebruiken (volgens NEC dus niet, maar die willen natuurlijk ook geld verdienen). En de system management bus, die kan ik gewoon onaangesloten laten zonder dat de computer rare dingen gaat doen?

Alvast bedankt,
Michiel

• SimplyMe
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 21:32

SimplyMe

Geestelijk Prettig Labiel

Waarschijnlijk moet er in slot twee een dummie is
anders zal het mobo niet booten

heb niet zelfde mobo maar wel een andere daar werkte dat ook niet bij

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dat van de terminators weet ik niet zo 1-2-3 (maar als je een modelnr kunt geven zou ik op m'n werk (NEC-CI) kunnen uitzoeken).
Gewone DIMMs lust de ServerWorks LE chipset niet zo- ze moeten dus echt ECC zijn.
SMB kun je onaangesloten laten (althans, meestal), dus dat is niet zo'n issue.

Wat ik alleen niet snap is hoe je erbij komt dat maar 2 van die 3 64-b PCI sloten 66MHz zijn- op de foto is duidelijk te zien dat ze alledrie de 66MHz keying hebben. Of mis ik hier iets?

Oslik blyat! Oslik!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 15:01
Heb je geen duidelijkere pic ?

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Zal zowieso een terminator in dat tweede slot moeten, voor zover mijn kennis daarover strekt is dat met al die slot 1 bakken zo...

Voor de rest wel een prettig plankje om in gebruik te nemen... :)
Have fun with it! :P

• mcdroos
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:37
Ik heb een PDF'je van de bijbehorende server gevonden op het net, daar staat dat van die 66MHz sloten in; typenummer van het MB is trouwens G7CPC..

Beter plaatje had ik niet, mijn USB webcam werkt niet goed met W2k, dus heb ik even mijn Indycam gebruikt (als je daar nog flink aan gaat pielen, kun je hem nog wel scherper krijgen, maar nu dus even niet).

Verwijderd

kijk gewoon es langs de rand van het mobo daar staan meestal weerde serie nummers, ga naar een drivers site en zoek daar op dat serie nummer,,, levert meestal goede resultaten op
Pagina: 1