Toon posts:

PowerDVD - Dxr 3 - Win XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Tot 25 october had ik geen enkel probleem met m'n Dvd-beeld op m'n TV.(werkte toen met win 2000,Creative Dvd speler 6x,Creative Geforce 256 DDR)
Creative Encore Drx-3 werkt niet met Win XP.
Na de FAQ heb doorgelezen, kan XP wel overweg met PowerDVD of WinDVD.(werk nu met Win XP Pro NL, Creative Dvd speler 6x, Creative Geforce 256 DDR, PowerDvd 3.0)
Maar hoe krijg ik nu beeld op m'n TV?
Weet iemand oplossing?

Alvast bedankt.
Micha

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 12:13

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Niet...dat wil zeggen, alleen via de eigen DXR drivers kun je de video-out uitgang op de DXR kaart aan de gang krijgen..

Dus via powerdvd zul je geen beeld uit de DXR kaart krijgen (op tv dus), wel kun je via powerdvd en een evt. TV-out op je video-kaart beeld op een tv krijgen...maar dan moet je dus wel een video kaart met tv-out hebben...

Maar ik kan wel vertellen dat de DXR3 WEL werkt onder WindowsXP....en wel met de Realmagic Hollywood+ drivers...Zou zeggen probeer die eens...

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga gelijk even zoeken.

Dank je wel, Micha

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 28-02 08:42

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

heb jij dxr3 al werkend onder XP met de hollywooddrivers? Ik heb alles geinstalleerd maar krijg een 'eeprom tempered' melding van DVD station....en ik kon nergens een hack ervoor vinden..

aAarGhh

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-02 12:13

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Ik kreeg dat probleem in het begin ook (tampered eeprom, program closing)...weet niet 100% hoe ik het wegkreeg, heb het idee dat het kwam doordat ik de DXR3 compleet opnieuw installeerde...

Dus NIET de DXR3 eerst met creative drivers installeren en dan een zgn. driver update doen naar de Hollywood+ drivers..

Maar de DXR3 eerst verwijderen uit apparaatbeheer, opnieuw booten en als hij zegt nieuw apparaat gevonden te hebben hem installeren met de H+ drivers..(als de Creaf drivers alsnog autom. geinstalleerd worden dan wel een driver update doen, maar wel VOORDAT je opnieuw boot..)

Als dit niet de oorzaak is dan denk ik dat het aan een (verborgen) IRQ-conflict ligt...had ik in 't begin ook...heb de DXR3 nu grforceerd (via BIOS) op IRQ-5..werkt prima zo onder de H+ drivers (de laatste "beta" drivers op de Sigma site)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• jellyshock

jellyshock

mmmzz raar.... de h+ drivers kijken of de eeprom van h+ zelf is , als er creative staat ( wat met dxr3 het geval is) dan geeft ie de eeprom fout, dus volgens mij ( dat was in win98 zo) moet er een ssort van hack overheen..
raar dat het bij jou wel werkt.... Ik heb ook meteen de h+ drivers bij de eerste installatie gebruikt

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Dragon Lee

Ik las jou 2e bericht te laat,maar ik geef de moed niet op, morgen weer een dag.

Nogmaals bedankt, want hier worden wijzer van!!!!

Met vriendelijke groet, Micha

Verwijderd

Topicstarter
Helaas het mocht niet baten,kreeg volgende melding:
" Creative PC-DVD Decoder Device Error "
This program encounters an error while initializing the decoder device of your Creative PC-DVD hardware.Please check that the Creative PC-DVD card is intalled and properly plugged in.

Wordt er gek van!!!
Of moet ik echt alles er uitknikkeren; Software Creative PC-DVD eruit dan de Dxr-3 kaart eruit opnieuw opstarten, dan de Dxr-3 kaart er weer in, Hollywood+ drivers meegeven, Rebooten, Software Creative PC-DVD erin, Rebooten.
Dus dan zou het moeten werken, probeer het morgen wel.

Micha

Verwijderd

Topicstarter
Kon het niet laten,

Maar het lukt niet,heb inderdaad nu gedonder met " Eeprom tampered ".
Wie weet raad??

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-03 13:15
Je kan dat geloof ik alleen doen als je je DVD Station opstart via Zone Selector. Dit tooltje vind je op :

http://www.hplus.hu/zs/index_gb.php

Verwijderd

Topicstarter
Werkt ook niet helaas
Veroorzaakt ernstige problemen in Win XP

Micha

• jellyshock

jellyshock

Zone selector werkt bij mij prima, alleen de éeprom message blijft komen :(.
maar we geven het niet op!!

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Zone Selector opnieuw geinstalleerd werkt nu prima maar voor de rest nog steeds melding van die "eeprom"

Echt niemand die de oplossing weet?

We wachten af.

Mazzel Micha

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik die " Eeprom tampered " kan omzeilen,
Kan nog steeds geen DVD bekijken op m'n T.V. en dat vind ik best wel jammer.

Hopelijk weet iemand raad.

Micha

Verwijderd

Ik heb m'n creative DXR3 kaart wel draaien onder XP. Ook de creative DVD player werkt gewoon en ik kan het beeld ook gewoon op de TV zetten.

Ik weet niet waar ik de drivers vandaan gehaald heb maar ik gebruik de win2k drivers. Die werken gewoon.

Ik heb wel wat problemen met m'n dvd speler maar dat heeft geen betrekking op de DXR3 kaart en dat staat weer in een ander topic.

Als je interesse hebt in de drivers kan ik ze wel ff op m'n chello homepage ruimte zetten....

Groeten demis

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-12-2025
bij mij werkt het nu ook goed met die h+ drivers maar werkt bij iemand divx+ ook??

want die wil ik ook wel aan de gang hebben

thnx

Verwijderd

Topicstarter
Beste CPQ800,

Dolgraag wil ik die drivers, na vele weken heb ik eigenlijk de moed opgeven, maar dankzij jou is er nieuw leven ingeblazen.

Voor verdere info uitwisseling dit is m'n mail:
migimu@hotmail.com

Een vrolijke Micha

Verwijderd

Ik heb de drivers geupload naar m'n chello homepageruimte.

Ik heb je ook een emailtje gestuurt voor de link en verdere installatie tips.

Veel suc6 ermee en laat me ff weten als het gelukt is.

Groeten demis
Pagina: 1