Werkt een crosscable ook met een PCMCIA kaart?

Pagina: 1
Acties:

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 22:12
Misschien een domme vraag maar :?... op een normaal netwerk kan je 2 kaartjes direct op elkaar aansluiten met een cross-kabel...

Heb nu een PCMCIA-kaart... moet dit ook zo? of kan het ook met een normale patchkabel??

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
werkt precies hetzelfde. Als je die PCMCIA rechtsteeks op een andere (PCMCIA)netwerkkaart aansluit moet je cross gebruiken.

• Cyborg-BG-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04-2025

Cyborg-BG-

Nu met random icon...

je kan zelfs een gewone nic met een cross op een pcmcia aansluiten:P dus... een pcmcia gedraagt zich hetzelfde als een "gewone netwerkkaart" :D

Kunt u mijn Domeinnaam renamen??

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 11:31

Wuursj

want worst is al bezet

Op maandag 29 oktober 2001 22:29 schreef Griffin2k het volgende:
Misschien een domme vraag maar ...
Bestaan niet! ;)

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
[quote
Bestaan niet! ;)
[/quote]
Wel domme topic titels >:)
Op maandag 29 oktober 2001 22:29 schreef Griffin2k het volgende:
op een normaal netwerk kan je 2 kaartjes direct op elkaar aansluiten met een cross-kabel...
Zolang het een netwerk kaart is met een RJ45 plug en 10 of 100 mbit is kan je gewoon een crosscable er tussen liggen. Maakt niet uit of het ISA, PCI, PCMCIA, USB of ingebouwd is.

Verwijderd

Aanvullende vraag:

Bij een PCMCIA kaart een kabel zit met aan 1 kant een UTP eindstuk. Ik heb een overgangsblokje om een 2de kabel vanaf daar te verlengen naar een netwerkkaart.

Beide cross zal dan fout zijn lijkt me?
Hoe kun je zien of een kabel cross-kabel is?

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:05 schreef ItSnows het volgende:
kijk naar de kleurtjes van de draadjes aan beide uiteinden van je kabel, bij een normale kabel zullen deze in dezelfde volgorde zitten, bij een cross cable is het een andere volgorde (welke volgorde precies weet ik niet uit mijn hoofd)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-08 11:31

Wuursj

want worst is al bezet

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:12 schreef UnDnYaBLe het volgende:

[..]

kijk naar de kleurtjes van de draadjes aan beide uiteinden van je kabel, bij een normale kabel zullen deze in dezelfde volgorde zitten, bij een cross cable is het een andere volgorde (welke volgorde precies weet ik niet uit mijn hoofd)
dat ligt er ook aan in welke volgorde je ze maakt, als je het niet volgens de standaard doet, werkt die kabel even goed.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:05 schreef ItSnows het volgende:
Aanvullende vraag:

Bij een PCMCIA kaart een kabel zit met aan 1 kant een UTP eindstuk. Ik heb een overgangsblokje om een 2de kabel vanaf daar te verlengen naar een netwerkkaart.

Beide cross zal dan fout zijn lijkt me?
als je een koppelstukje hebt moet 1 kabel cross en 1 straight zijn. heb je 2 rechte of 2 cross moet je ff je koppelstukje omsolderen. (zoek ff naar de juiste volgorde van de draden en welke er gecrossed moet worden)

zo maak je dus een 2-poortshub :)

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Kijk hier eens naar. Erg handig. Hier staat duidelijk hoe je er zelf een kunt maken en dus ook wat het verschil is.

http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/STORES/service/crosslink.html

suc6

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:19 schreef Reut het volgende:
Kijk hier eens naar. Erg handig. Hier staat duidelijk hoe je er zelf een kunt maken en dus ook wat het verschil is.

http://www.scintilla.utwente.nl/commissies/STORES/service/crosslink.html

suc6
Staat hier ook in de FAQ.. lekker puh :P

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-08 16:28
There is no such thing as a stupid question, just stupid people :P

Flickr PSN ID= cheironnl

• Reut
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-05 11:46

Reut

Tjoepie, nu met schroefdoppie

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:20 schreef Marv het volgende:

[..]

Staat hier ook in de FAQ.. lekker puh :P
Jep, goed he?
Maar het maakt wel duidelijk hoe je het verschil kunt zien, toch? :)

Om nu maar gelijk bruut naar de FAQ te verwijzen is ook zo wat. ;)

Boom......Boom......Boom......Boom......Boom......booooooooooom

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 11:21 schreef cheiron het volgende:
There is no such thing as a stupid question, just stupid people :P
But some people abuse the privilege :)

---OT---

Je moet een crosslink kabel gebruiken om de kabel in balans te houden, heb niks met de netwerkkaart zelf te maken.

Verwijderd

lang leve duidelijk topic-titels

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 11:33 schreef ruuddie het volgende:
lang leve duidelijk topic-titels
Inderdaad, al was het van jouw kant misschien wat netter geweest om dat even in [forum=26] te melden in plaats van er hier over te mekkeren. Zie ook dit.

Speciaal voor de topicstarter nog een stukje over topictitels uit de NT FAQ:
:? Topictitels

Een topic is het eerste wat mensen zien van jouw probleem, het kan iemand naar je probleem toelokken of alle interesse afwenden. Zie het wat dat betreft maar als de kop van een kranteartikeltje. Als je een topic start, probeer dan in de topictitel je probleem/vraag zo duidelijk mogelijk samen te vatten.

Aan de hand van goede topictitels kunnen mensen met kennis van jouw probleem ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

Het is te verwachten we dat dit eigenlijk voor zich spreekt, maar voor de zekerheid is het toch nog maar even vermeld, én geven we je nog eens een paar voorbeeldjes van goede en foute topictitels:

Foute topictitels:
  • <li>HELP ! <li>Netwerk! <li>vraagje.... <li>PROBLEEM!
Goede topictitels :
  • <li>[W2K] Help, mijn computers zien elkaar niet! <li>Hoe zet ik een linux netwerk op? <li>Vraagje over Subnetting... <li>Hub link up/down, Hub stuk/NIC probleem?
Aan de hand van de topictitels die goed zijn, kunnen mensen met kennis van een bepaald iets ook sneller reageren, omdat ze zien waar jouw topic over gaat, in plaats van een nietszeggende topictitel die ze overslaan. Het is dus ook in je eigen voordeel.

Last but not least: topictitles volledig in CAPS worden (door moderators, maar ook door users) niet gewaardeerd, dat komt verschrikkelijk SCHREEUWERIG over.
Uiteraard heb ik de topictitel een schop de goeie kant op gegeven, volgende keer een zelf aan denken svp.

Antwoord op je vraag: een PCMCIA netwerkkaart functioneert exact hetzelfde in een netwerk als een gewone netwerkkaart. Alle regeltjes wat betreft wanneer je een crosscable moet gebruiken en wanneer niet, blijven dus exact hetzelfde.
Pagina: 1