ik moet kiezen, wat ga ik doen?

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 09:21
Ik heb nu een amd k6-2 550 mhz met 256 mb ram , diamond viper v770 non-ultra. Nu wou ik gaan upgraden maar ik kan niet kiezen. Ik kan ofwel een geforce 2mx kopen ofwel een ahtlon thunderbird 1 ghz kopen. Wat zou ik doen. Ik speel niet heel veel spellen, tis maar af en toe. Ik wil ongeveer weten wat mijn framerate bij bv quake 3 zou zijn. Nu is die in 800 bij 600 een 29 fps. Hoe hoog is die als ik de geforce 2 mx zou pakken en hoe hoog is die als ik die thunderbird 1 gig zou pakken?

Verwijderd

Hm, ik heb nu zelf toevallig ff een MSI K7T Turbo, 512MB, 1Ghz athlon met een viper V770 ultra. Ik kan je wel zeggen dat die viper nog heel redelijk gaat met een 1Ghz athlon. Quake 3 heb ik niet, maar bijvoorbeeld Max Payne gaat tot in 800x600 met alles op maximaal nog lekker soepeltjes (meer als 30fps). Sacrifice draait ook gewoon lekker in 1024x786 en ik heb een 3dmark2000 score van 3530 met dit kaartje. Verder heb ik niet echt veel games gespeeld met dit kaartje en morgen kan ik m'n geforce 2 GTS pro alweer ophalen van het postkantoor. Maargoed, er viel mee te gamen.

Ik zou dus eerst een athlon 1Ghz kopen... dat heeft zo'n geweldige impact op de gehele prestaties van het systeem (had zelf een k6-3+ 450@600) dat het zelfs een langzame videokaart nog wel redelijk omhoog kan trekken. Terwijl een snelle videokaart met een k6-2 nog geen ruk sneller gaat worden denk ik :D Die processor kan gewoon niet genoeg data aanvoeren voor die videokaart.

Verwijderd

Tsja wat wil je uitgeven? Bij die Athlon hoort een nieuw mobo en waarschijnlijk een nieuwe kast(met voeding). Bij die videokaart komt helemaal nix. Dus :?

Verwijderd

Koop geen geforce 2 mx!

Geloof mij zo'n upgrade stelt niet veel voor!

• RedVox
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02-2024

RedVox

Universe Radio!

Persoonlijk zou ik absoluut gaan voor de Amd.
Zeker zal de gf2 je enige winst geven maar waarschijnlijk alleen als je eens een game doet. De winst die de Amd je geeft merk je overal. En met een beetje geluk als je uit eindelijk de videokaart (na de Amd) koopt heb je een gf3 waar je nu een gf 2 voor hebt.

RedVox