linux als applicatieserver voor windows clients?

Pagina: 1
Acties:

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hmmm.... zegt subject voldoende? Nadere uitleg:

ik moet een basisschool aansluiten op Kennisnet. Dit moet gebeuren met win2k. Kennisnet schijnt dit als vereiste te hebben.
Om nou niet voor elke bak die een applicatie via het netwerk wil oproepen een win2k licentie te gebruiken wil ik een aantal programma's imagen (cdrom image) naar een hdd en die onder linux aanroepen. Is dat mogelijk?
Dus een voorbeeldje:

Office van cdrom draaien --> geen cdrom maar hdd cdromimage
besturingssysteem is dan linux want geen licentie zut voor het aanloggen op die bak....

Hmmm als het verhaaltje duidelijk is, fijn... anders dan meot ik het even anders zien te verwoorden |:(

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:49

Arjan A

Cenosillicafoob

Kan met Samba.
Meer valt er niet over te zeggen, 't kan gewoon :)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Zwerver
  • Niet online
Kijk, dat dacht ik al.... zo'n bevestiging was alles wat ik wilde horen ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

Verwijderd

Als je straks meer wil met samba in een dergelijke omgeving (zal wel), neem dan in ieder geval sowieso versie 2.2.2 (www.samba.org)

• Zwerver
  • Niet online
Ik weet het.... anders dan loop ik weer tegen allerlei vervelende dingen aan.... Overigens: welke distri als die (op één uurtje per week na) door een n00b op linuxgebied beheerd moet worden? In principe moet die met dat ene uurtje onderhoud van mijn kant dus wel goed moeten blijven draaien....

Verwijderd

Tja persoonlijk zou ik voor zo'n omgeving toch echt voor Slackware of Debian gaan.

Vooral die laatste omdat het daarmee enorm makkelijk updaten is.

Sja en beveiliging is toch ook wel iets waar je een beetje mee moet opletten. Tegenwoordig zijn de kids al heel wat verder dan wat simpele dos-commando'tjes uit mijn tijd ;).

Als het echt door een newbie beheerd moet worden, dan is RedHat wel aan te raden (ook goed te gebruiken door iemand met meer ervaring).

• Zwerver
  • Niet online
tja, zelf werk ik thuis **dus nu niet, want bij mijn ouders... even voor diegene die gaan kijken welke browser dit is** met SuSE 7.2 als desktop en een LFS systeem als server... maar dat zal wel te moeilijk voor die ander zijn... zal wel redhat of idd debian worden denk ik... Maar dan moet ik eerst ff kijken hoe apt-get werkt ;) Nooit mee gewerkt... dat wordt dus weer een oude pc erbij scoopen ergens....

Pagina: 1