HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Werkt 7.2 niet met een 2.4 kernel en daardoor waarschijnlijk met iptables ? Zou wel verklaren waarom je die modules niet meer hebt. Er zijn vervangers voor (deels) en deels zijn ze overbodig geworden. Kijk maar eens in je /lib/modules/kernelversie/kernel/net/netfilter dir . Daar zouden ze moeten staan.
7.2 = kernel 2.4.7 ja
Maar onder die dir staan geen modules...
Maar onder die dir staan geen modules...
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
Je zou de kernelsource kunnen nemen en zelf aan het bakken gaan. Lijkt me vreemd dat er geen iptables modules bijzitten. Helaas voor jou heb ik al jaren geen RedHat bak meer.
je moet idd met iptables gaan werken of ipchains in je kernel opnemen. Standaard heeft 7.2 als idd de 2.4.7 kernel en ondersteunt dus iptables en standaard geen ipchains meer. Iptables is overigens makkelijker om te leren dan ipchains en heeft veel van die modules niet meer nodig
code:
1
2
| ipchains -P forward DENY ipchains -A forward -s 192.168.17.0/24 -j MASQ |
Op dit moment draait me firewall dus zo. Wat moet ik nu veranderen zodat ik weer kan FTPen en Video/Audio online kan gebruiken?
Pagina: 1