Modules weg onder Redhat 7.2

Pagina: 1
Acties:

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:28

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
Lo,

Tot vandaag heb ik altijd Redhat 6.2 als gateway gehad. Vandaag heb ik dus een nieuwe server gebouwd en Redhat 7.2 erop gezet. Ikke vrolijk die firewall aanmaken zoals hieronder. Blijkt dus dat die modules niet aanwezig zijn :?

Nu kan ik dus wel op internet, maar op een FTP server kan ik niet meer komen. Wie weet de oplossing?

Oude Firewall
code:
1
2
3
4
5
6
   insmod ip_masq_ftp
   insmod ip_masq_irc
   insmod ip_masq_quake

ipchains -P forward DENY
   ipchains -A forward -s 192.168.17.0/24 -j MASQ

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Werkt 7.2 niet met een 2.4 kernel en daardoor waarschijnlijk met iptables ? Zou wel verklaren waarom je die modules niet meer hebt. Er zijn vervangers voor (deels) en deels zijn ze overbodig geworden. Kijk maar eens in je /lib/modules/kernelversie/kernel/net/netfilter dir . Daar zouden ze moeten staan.

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
7.2 = kernel 2.4.7 ja

Maar onder die dir staan geen modules...

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Je zou de kernelsource kunnen nemen en zelf aan het bakken gaan. Lijkt me vreemd dat er geen iptables modules bijzitten. Helaas voor jou heb ik al jaren geen RedHat bak meer.

• x-wolf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-05-2024
je moet idd met iptables gaan werken of ipchains in je kernel opnemen. Standaard heeft 7.2 als idd de 2.4.7 kernel en ondersteunt dus iptables en standaard geen ipchains meer. Iptables is overigens makkelijker om te leren dan ipchains en heeft veel van die modules niet meer nodig

• WHiZZi

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Topicstarter
code:
1
2
   ipchains -P forward DENY
   ipchains -A forward -s 192.168.17.0/24 -j MASQ

Op dit moment draait me firewall dus zo. Wat moet ik nu veranderen zodat ik weer kan FTPen en Video/Audio online kan gebruiken?

Pagina: 1