Toon posts:

netwerkproblemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
had altijd een mooi peer to peer netwerkje tussen twee systemen (W2K en Wme)
maar dit werkt niet meer en krijg het met geen mogelijkheid meer aan de
praat. Wme geeft zichzelf wel weer in de standaard Mshome-workgroup, maar de
W2k is nergens te vinden.
Bij eenzelde aktie op de W2K machine krijgje na eentijd de foutmelding
Mshome is niet toegankelijk, lijst met servers niet beschikbaar...
Bij Netwerk identificatie staat dat ie lid van werkgroep MSHOME is.
computernaam is server
ip w2k (server) 192.168.0.1
ip wme 192.168.0.2
dit op 255.255.255.0
Wie weet raad?

Verwijderd

Kun je ze pingen ?

Zoniet, check kabels

• drgnsoul
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-07-2024
dit probleem heb ik precies ook... en ik heb al van alles geprobeerd... ik heb een Windows Xp bak als server en een Windows 98 bak als client...

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Draai je win2k soms als domeinserver??? dat zou kunnen verklaren waarom je er niet bij kunt komen. Je moet dan de WinME-bak in het domein erbij zetten. Anders heb je geen toegang. Maar ik dacht dat je andersom (dus met win2k op winme) de pc wel moet zien.....strange

iRacing Profiel

Verwijderd

crosslink/gewone kabel ? Klinkt simpel, maar vaak zijn het die kleine dingen die je over het hoofd ziet

Verwijderd

(8>

Zit je op dun ethernet , of op UTP , met UTP domme opmerking maar toch 2 PC's aan elkaar dan twisted kabel , via hubje dan rechtdoor UTP kabel.

Beide PC's moeten in de zelfde werkgroep zitten ,de computer naam zelf maakt niets uit.

Ziet de PC wel zijn eigen lokale netwerk ??

Kan je vanaf de ms-dos prompt je zelf pingen ?? en daarna de andere PC???.
ping 192.xxxxxxxx
zie je een reply of een time out .

Staat op 1 of beide PC's File and Printer sharing aan ?? ,
maak dan een map aan en share deze dan , wacht even en kijk dan of je op de andere PC deze map ziet.

Installeer even alle protocollen in je netwerk , dus TCP/IP [ heb je natuurlijk al ], IPX/SPX en Netbui.
Kijk dan of beide machines gezien worden , zo ja sloop dan 1 voor 1 de protocollen weg behalve natuurlijk TCP/IP.

Suk6s....

• drgnsoul
ik heb wel een crosscable... ze kunnen elkaar tenslotte wel pingen... ik heb Win XP/2K (dual-boot) als server draaien... en heb er een Win 98 bak aanhangen op een UTP cable (zie crosscable) als ik mijzelf ga pingen op de Win XP/2K dan krijg ik een reply... heb ook op beide bakken file sharing aangezet... ze kunnen elkaar in het netwerkomgeving niet zien... krijg een error in Win XP/2K wanneer ik op het netwerk wil kijken... en de Win 98 bak ziet alleen zichzelf in het netwerk... iig bedankt voor alle tips...

Verwijderd

Topicstarter
W2K machine ziet ook eigen netwerk niet

• drgnsoul
nee W2 kan eigen netwerk ook niet vinden
Pagina: 1