Toon posts:

Tijd voor een 3dmark 2K XP steekproef met 21.81

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal topics gelezen en daar vond ik zeer bijzondere resultaten wat betreft 3dmark en de 21.81 drivers. Ik draai nu Windows XP en de 21.81 drivers met een GF2 PRO op 240/450 en een TB 1100 (10x110) en haal ongeveer 3650 3dmarks met 2001.

Nu zag ik iemand anders die een score haalde van 3700 met een TB 1200 (8x150) en een Geforce GTS op 220 en 380 onder windows 2k.

Nu mijn vraag..XP zou sneller moeten zijn dan 2k met games en mijn videokaart is duidelijk sneller en die 100 Mhz schelen toch zeker niet zo veel? Of maakt de 150 Mhz DDR bus zoveel uit t.o.v. mijn 110 DDR?

Als ik mijn video kaart zou terug klokken naar de normale snelheid heb ik iets van 3400 en dan is de videokaart nog steeds sneller dan de kaart van deze andere persoon.

Ik stel deze vraag omdat ik misschien wil switchen naar 2000 omdat ik XP te blij vind en te veel overbodige opties vind hebben. Het kan misschien zijn dat inmiddels de driver ondersteuning voor 2k beter is geworden???? :?

Zou iem die de zelfde drivers heeft en het bijna zelfde systeem voor mij eens in 2k een test willen doen met 3dmark 2001? want ik ben toch wel nieuwsgierig geworden :P!

Greetz,

Ro

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Dat 100 mhz cpu-verschil maakt verder niet zoveel uit aangezien 3dmark meer van je videokaart vraagt dan je CPU dus dat die videokaart sneller is, daarom is die score ook hoger. Ook maakt XP vergeleken met 2k bijna geen donder uit qua performance in games.

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is juist dat ik met de GF2 PRO 240 450 3650 haal

en de persoon met de GF2 GTS 220 380 3700 haalt!

Ik haal dus minder met een betere kaart!

Verwijderd

Maar je weet toch niks van de rest van dat andere persoon z'n configuratie, zoals ram, harde schijf enzo. Je kan nooit zeker wat zien aan anderen hun 3dmark score als niet alles behalve 1 onderdeel hetzelfde is.

Maar al wil je het uitproberen dan download je toch gewoon een "trial" versie van win2000 van internet :) En probeer je het dmv dual boot even uit.

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan idd wel, ga ik dat maar ff doen, voor de rest had die persoon TB 1200 (8x150) die videokaart waar ik het over had en 512 2-2-2 MB ram!

Verwijderd

Nu zag ik iemand anders die een score haalde van 3700 met een TB 1200 (8x150) en een Geforce GTS op 220 en 380 onder windows 2k.
Die persoon ben ik :)

Met de 12.90 en 14.70 drivers zat ik maar rond de 2900/3000 in 3dmk2001, maar met de 21.85 drivers haal ik idd om en nabij de 3700.

Heb zelfs nog wel eens hoger gehaald, onder W98, waar ik als top 3944 heb staan, maar dat was met de 12.60 geloof ik. (hm, toch nog eens met 21.85 proberen :))
(compare: http://gamershq.madonion.com/compare2k1.shtml?1033778) BTW, da's hoger dan de gemiddelde Ultra score op madonion :)

Verder moet je natuurlijk ook even kijken naar je instellingen van je kaart, dat kan namelijk ook een hoop schelen. (Ik gebruik zelf GeForce Tweak Util)

ook redelijk belangrijk is biostuning, daar laten de meesten ook behooorlijk wat performance liggen. Het aantal MB's RAM maakt niks uit in 3Dmk, maar timing juist wel! (Die 3944 heb ik gehaald toen ik nog maar 128 MB had, upgraden naar 512MB gaf echt geen enkele 3Dmark meer bij mij..)

En btw.....wie zegt er dat WinXP per definitie sneller lopen moet als Win2K :?

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik zie weinig verschil tussen Wik2k en WinXP.
Ik haal 6436 3dmarks2001 met mijn tb 1.4 en Elsa gf3 in Win2k. (21.85 drivers)

Als ik mijn prestaties vergelijk met dezelfde configuratie maar dan met XP, is er weinig verschil. Ik zit vaak hoger.

Hebben jullie overigens hetzelfde merk gf2 ultra?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Is geen Ultra die van mij, maar een GTS, een creative overigens.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vraag me af wat er allemaal in de bios te tweaken valt.

Ik heb AGP driving value op DA staan, misschien dat EA sneller, is??? IK het de Aperture size op 128 gezet. Enneh, ja, natuurlijk 4x AGP en ws write 1 en read 1 enabled.

Fast writes heb ik nog niet geporbeerd, maar die schijnt vaak vast te lopen. En sideband adressing weet ik niet zoveel van!

Verwijderd

SBA heb ik in de bios van mijn videokaart enabled, en Fast Writes gebruik ik niet, want die haalt bij mij de performance juist omlaag, kan liggen aan de hogere FSB, want daar kan FW vaak niet tegen.

Driving Value heb ik op DB staan (snelst)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, die kende ik nog niet. Zeker ook snel instabiel??

Weet je toevallig ook een website waar ik die info kan vinden? Over de verschillende mogelijke driving value settings?

Ik heb trouwens ook koude boot problems met mn kaart, en ik heb ook een Abit kt7, enig idee waar het aan kan liggen?

Verwijderd

Die koude bootprobs had ik ook, maar ik heb mijn SB128 van pci 2 naar pci 3 verplaatst, en toen was dat over.

AGP driving value op DB zetten geeft bij geen instabilieteit, maar echt sneller wordt het er ook niet van. Maarja.....baad het niet dan schaad het niet right?
Een link weet ik zo 1-2-3 niet, ik hoorde het van iemand anders, Edward geloof ik.

Verwijderd

Topicstarter
ff proberen dan maar, ik heb inmiddels ook dat Geforce tweak util, nu vraag ik me af welke compatibility modes ik moet aanklikken?? Alleen die van het mobo? Of alle merken die ik heb? Of helemaal niet als ik geen problemen heb??

Verwijderd

Kan er zelf ff niet bij (zit nu met me leptop) Maar ik heb volgens mij alleen die W2000 patch aan staan, verder geen compatibiliteits modes oid.

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Op maandag 29 oktober 2001 22:22 schreef Ro2 het volgende:
Het vage is juist dat ik met de GF2 PRO 240 450 3650 haal

en de persoon met de GF2 GTS 220 380 3700 haalt!

Ik haal dus minder met een betere kaart!
ach gut, ga snel naar de winkel waar je hem kochte en scheld die verkoper helemaal uit!,

jemig als je niet eens snapt dat die "score" afhankelijk is van meerdere factoren dan moet je eens een tips & truucs kopen :) zelfs de domste/kleinste/stoutste registerinstellingen kunnen al verschil maken in zo'n benchmark.
Pagina: 1