Alpha8045 met stille fan of waterkoeling?

Pagina: 1
Acties:

• Ron_Tweaker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-11-2024
Tweakers,

Omdat ik een aantal reviews heb gelezen omtrent de nieuwe Alpha 8045 heatsink ben ik toch aan het twijfelen of ik mijn waterkoelingssysteem misschien ga ombouwen met de betreffende Alpha 8045 heatsink + een stille fan zoals een Sunon of anders een Panaflo.

Zijn er al tweakers onder jullie die deze heatsink gebruiken en die positieve ervaringen hebben?

Overigens... ik gebruik waterkoeling alleen om een stil systeem te krijgen, zo ook in geval van luchtkoeling.

Ik ben in het verleden een Alpha PEP66T gewend met een Delta AFB60-HP fan... en dat werkt zoals jullie weten; enorm luidruchtig!

Alvast bedankt voor jullie reactie.

:)

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Als je het aandurft en wel een beetje geld kan missen zou ik voor waterkoeling gaan :
1. tis lekker stil
2. stabiele lage temperaturen
3. zwaar cool om te bouwen!

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als je nu al waterkoeling hebt, tenmiste, dat begrijp ik uit je verhaal, dan zou ik echt niet terug wisselen naar lucht. Water is toch beter. Al scheelt het niet veel.

Geen inspiratie

• Ron_Tweaker
Als je nu al waterkoeling hebt, tenmiste, dat begrijp ik uit je verhaal, dan zou ik echt niet terug wisselen naar lucht. Water is toch beter. Al scheelt het niet veel.
Tja... om het verhaal even af te maken. Ik heb inderdaad waterkoeling. Alleen de onderdelen heb ik nog niet in mijn PC zitten. Ik vraag me gewoon af of zo'n Alpha 8045 in combinatie met een stille 80mm fan ook vrij rustig is voor je gehoor en misschien koelt hij even goed als met waterkoeling.

Zelf heb ik de volgende waterkoelingsonderdelen:
- Sicce Idra pomp
- Black Ice radiator
- DangerDen Maze II

Mzzl.

Apple | Marantz | B&W

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:55

botoo

💀 too old to die young

8045 met een beschaafde fan = koel en stil :)
maar ik denk niet dat het geluid minder is dan een waterkoeling...

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

• Ron_Tweaker
8045 met een beschaafde fan = koel en stil :)
maar ik denk niet dat het geluid minder is dan een waterkoeling...
Ik denk (weet eigenlijk zeker) dat het geluid met waterkoeling veel en veel minder is. Alleen waar het eigenlijk om gaat; kan ik met de 8045 dezelfde temperaturen halen als met waterkoeling? Ik wil dan gebruik maken van een Panaflo fan.

Apple | Marantz | B&W

Verwijderd

Volgens mij is het geluid van die ALPHA stiller of tenminste stil. Een RAD moet je toch ook koelen met fans. Zolang je maar een stille 8cm fan op je ALPHA zet zal je systeem wel stil zijn. Allen koelt het wel minder goed, dan waterkoeling.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
het lijkt mij dat je waterkoeling beter is.

op zo'n black ice rad kan een 120mm fan. een 120mm fan is (meestal) stiller op een gelijk aantal cfm.
en de rad heeft meer koel oppervlak dan de alpha.

ik zou dus gewoon je waterkoeling houden met een zeer stille 120mm fan op je rad.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:55

botoo

💀 too old to die young

kan ik met de 8045 dezelfde temperaturen halen als met waterkoeling?
Ik heb geen ervaring met waterkoeling, maar ik heb met de 8045 nog geen temp (stressed) van boven de 44 C gezien.
TB 1.0@1333 vCore 1.85 (default), en toch maar een 33cfm fan (stil dus).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1