Toon posts:

Western Digital Kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb 2 maanden geleden een Western Digital 60gb ATA100 7200rpm gekocht. Nou is hij laatst kapot gegaan, nou heeft een vriend van mij dezelfde hardeschijf. en die heeft dezelfde problemen.
Als je wilt gaan formateren komt hij na een paar procent de melding dat het station niet gereed is en het formateren wordt afgebroken.
Heeft iemand ook problemen hiermee, of heeft iemand een oplossing please reply!!!!
thanx |:(

Verwijderd

wat versta je onder kapot?
hij is dus nog wel gewoon te benaderen???
onder kapot versta ik helemaal kapot, dat ie dus gewoon nix meer doet en niet te benaderen..., maar bij jou weet je computer dus nog wel van t bestaan van die schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, klopt maar jij weet ook, dat zon hardeschijf dat niet hoort te doen.....
Hij is dus niet goed meer als je het zo wilt noemen.... :(

• rrenzo
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05-2024

rrenzo

Meestal als een drive kapot is dan vindt de BIOS hem niet eens meer (is mijn rijke ervaring).
Ik zou als ik jou was alle IDE kabels lostrekken en opnieuw vastmaken; desnoods een andere kabel proberen.
Controleer ook eens of je toevallig niet hebt OC't; zet BIOS op OPTIMIZED mode, en probeer via dos proggies (PQMagic etc) eens of alle sectoren benaderbaar zijn...
Als dat allemaal niet werk, dan istie vast kapot...:'(

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Draai eens een drive fitness test of iets dergelijks voor de HD en kijk wat dat programma je verteld. Als een schijf met windhoos niet meer te defragmenteren valt wil het nog niet zeggen dat je hele HD naar de kl*te is (dwz je hebt nog een redelijke kans dat het op te lossen is).

Neem eens een kijkje op http://www.westerndigital.com/service/diagnostics.html en draai het programmaatje. Kijk wat daar uitkomt en post dat in een reactie...

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

kijk ook eens of western digital geen diagnose programmaatjes heeft voor HD's..., ibm heeft ze wel(zijn ook wel te gebruiken voor andere schijven, kijk maar op www.ibm.com, hij heet drive fitness test, of dft)

scandisk en norton disk doctor erover gehaald?
edit:
te laat..... :)

Verwijderd

Topicstarter
bij die vriend van mij, gaf hij aan dat hij beschadigde clusters had, en dat test proggie van WD kwam niet verder dan 5 procent bij mij en bij hem.
Ik weet dus verder ook niet veel. heb nu mijn oude hd er in zitten. een Quantum Fireball LCT20 40 gig 4400rpm, ja zeer traag, maar het is voor nood. deze heeft af en toe ook rare kuren, als ik een mp3 afspeel en ik heb msn aanstaan. kapt hij er mee. loopt vaste en als ik op reset knop druk herkent het bios mijn HD niet meer, ik zet hem dan helemaal uit en dan weer aan, dan doet hij het weer. heel raar, mijn Moederbord is getest en daar ligt het niet aan.
wie weet raadt

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
-> OM :)

Verwijderd

Ik heb een Compaq Deskpro Pentium III 800 en heb dus hetzelfde probleem met exact dezelfde HD. Ik heb een diagnostisch programma van western digital gedownload en deze geeft aan dat er een probleem is met de HD en gaat een recovery programma laden deze stopt bij 5% en gaat niet meer verder en windows geeft aan dat het programma niet meer reageert. Ik heb de harde schijf op 6 augustus gekocht en hij heeft het tot voorkort goed gedaan. Ook kan ik de HD niet meer formatteren en is windows erg traag.

Mijn conclusie is dus dat de Harde Schijf kapot is. ( de helpdesk van Norrod geeft dit ook aan )

Groeten....
Pagina: 1