als ik mijn pctv rave kaart installeer werkt mijn netwerkkaart niet meer (sitecom 100mbps), windows (98se) vraagt me weer om hem te installen, maar dan hangt mijn pc telkens. pctv rave eruit, en alles werkt weer. kent iemand het probleem en kan mij hierbij helpen?
Verwijderd
klinkt als een hardware conflict...
probeer eens beide te verwijderen uit je apparaatbeheer(dus je netwerkkaart en alle onderdelen van pc-tv rave, dus ook de onderdelen onder spelbesturing ofzo), en dan opnieuw te laten detecteren door windows....
anders eens kijken of je zelf een io adres en irq adres kunt toewijzen aan een van beide wat nog niet in gebruik is
probeer eens beide te verwijderen uit je apparaatbeheer(dus je netwerkkaart en alle onderdelen van pc-tv rave, dus ook de onderdelen onder spelbesturing ofzo), en dan opnieuw te laten detecteren door windows....
anders eens kijken of je zelf een io adres en irq adres kunt toewijzen aan een van beide wat nog niet in gebruik is
Dat is een IRQ conflict. Heb ik ook vaak gehad met de PCTV Rave icm andere kaarten, zoals NIC's. Kijk even in je bios of je de kaarten apparte IRQ's kunt toewijzen.
"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©
PCTV heeft idd een eigen irq nodig, en eist dit zelf ook toe
dan komt je netwerkkaart in de problemen ja...
maar ik heb ook al genoeg ervaring met 'magische' magneetvelden die de netwerkkaart verneukten... de pctv kaart 1 slot verder en het was ook gefix0rd
dan komt je netwerkkaart in de problemen ja...
maar ik heb ook al genoeg ervaring met 'magische' magneetvelden die de netwerkkaart verneukten... de pctv kaart 1 slot verder en het was ook gefix0rd
Pagina: 1