Toon posts:

[freesco] Op 1 pc werkt pop3 wel op andere niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heuj!

Ik heb een freesco routertje met kabelverbinding (chello) en 2 pc-tjes daarop aangesloten. Nu gebruikt 1 pc al een tijdje pop3-mail. Dat werkte in het begin niet, maar na het forwarden van poort 110 weer wel. Nu is er van dat hele geforward nix meer terug te vinden (?) Waar moet ik dat zoeken anyways?
Nu wil ik om de 2e pc ook pop3-mail, maar dat gaat dus niet, omdat outlook aangeeft dat de mail-server niet gevonden kan worden (meerdere accounts geprobeerd). Wie weet raad?? Kan de oplossing zijn om poorten 110 en 25 simpelweg OPEN te zetten? Hoe doe ik dat dan?? Forwarden naar 2 pc's kan natuurlijk niet...

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mocht je zulk soort problemen hebben, ga naar naar je web control panel op je locale freesco machine. Ga dan naar port forwarding verwijder deze poorten van 25 / 110 - waarschijnlijk heb je poort 25 / 110 geforward naar een enkel lokaal adres zodat je die niet kan gebruiken met een ander.

Heb alleen zelf nog nooit zulke problemen gehad hoeft ook niet NAT ondersteund die optie voor het ophalen van je pop-mail.

Mocht het nog niet lukken post ff een rapportje van je configuratie...

HINT: probeer eerst ff die poorten te verwijderen daarna ff pingen van die mailserver's op die workstations daarna ff pop-mail instellen en het zal weer werken (hoop ik) :o

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019