Geforce4?? En dan??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-07-2022

ND863

Forget aircraft - Fly Airbus

Topicstarter
hallo

ik zat met een gedachte,
Nu is er de Geforce3, de spellen die dan de fincties ondersteunen komen pas over een jaar of 2 uit. Maar de processor word ook al lekker snel. Dus we halen straks met een spel 300Frames per seconde, maar daar heb je toch niets aan als nu al 150 FPS haalt.

Dus
Gaan ze dadelijk nog wel snellere videokaarten maken? of stopt de productie van nieuwe kaarten omdat het toch geen zin meer heeft?

Stel je P4 2,5GHZ (nee die is nog niet uit) en een Geforce4 ofzo met een Ultra high speed efficient(hoe?) mobo en dddddr geheugen dan heb je aan T&L toch ook niets?

Graag julie reacties, ben benieuwd

To be, or not to be a FRUITVLIEG!??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die 300 fps vertalen ze dan heus wel weer in nieuwe technieken. Denk aan FSAA 4x; dat snoept toch aardig wat frames weg.

En bekijk trouwens 3Dmark2001 eens; ik zou al dat moois graag willen zien op 1280x1024x32 met FSAA4x met MEER dan 25 fps. Toch?

Wees maar niet bang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Nog een vraagje, Geforce2mx heeft T&L waarom is ie dan nog veel te snel voor mijn AMD K6-500Mhz? Hij ontlast toch mijn CPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-08 15:56

Servowire

prutser:~#

Nee ik denk dat de PC industrie zoiet heeft van:
"Nou is het genoeg, we stoppen met hardware maken, en we gaan fijn punniken!"

:P

met papier mache kun je alles maken!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
Zo moet je het niet bekijken.

De GeForce kaart is zo snel dat hij steeds moet wachten totdat de cpu bepaalde gegevens heeft verwerkt of pas kan gaan verwerken. Je CPU is dus de bottle-neck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 20:49
wel de bottleneck ja, maar het gaat wel helpen
als ie dr een MXje in douwt want die ontlast
de processor zodat ie nog redelijk spellen moet
kunnen draaien

over geforce4 en verder, ze blijven toch wel nieuwe dingen verzinnen, zo lang de spelletjes nog van echt te onderscheiden zijn gaat het nog nut hebben, meer fps dan 50 is echt niet nodig, maar ze blijven nog wel eventjes
meer detail in die spelletjes stoppen
misschien wordt wel de tijd tussen de aankoop van een videokaart en het moment dat spelletjes hem ondersteunen steeds groter
misschien een videokaart die realtime mpeg5 can encoden van het signaal van de video-in
dat is nog wel leuk om te beginnen, heb je geen videorecorder meer nodig

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:45
Op maandag 29 oktober 2001 20:53 schreef ND het volgende:
hallo

ik zat met een gedachte,
Nu is er de Geforce3, de spellen die dan de fincties ondersteunen komen pas over een jaar of 2 uit. Maar de processor word ook al lekker snel. Dus we halen straks met een spel 300Frames per seconde, maar daar heb je toch niets aan als nu al 150 FPS haalt.

Dus
Gaan ze dadelijk nog wel snellere videokaarten maken? of stopt de productie van nieuwe kaarten omdat het toch geen zin meer heeft?

Stel je P4 2,5GHZ (nee die is nog niet uit) en een Geforce4 ofzo met een Ultra high speed efficient(hoe?) mobo en dddddr geheugen dan heb je aan T&L toch ook niets?

???

snellere videokaarten kunnen complexere dingen weergeven.
zo zal je gelijdelijk die polygonen hoofden zien verdwijnen, steeds meer bomen zien staan en misschien dat ze elk grassprietje gaan renderen?
er zit geen grens aan! wat ze in geanimeerde films zoals finalfantasy doen kan theoretisch ook op de pc. de hardware is er alleen niet snel genoeg voor.
hoe sneller de hardware, hoe mooier de spellen zullen worden.
sneller videokaarten heeft dus wel zin, want daar hebben de game programmeurs weer wat aan.
kan niet w8ten op de dag dat ik eindelijk kan gaan gamen zonder dat ik tegen vierkante hoofden zit aan te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zelfs zo dat de functies van de Gforce1 nog niet eens allemaal gebruikt worden, T&L..wordt zeer weinig gebruikt in spellen...alleen is de chip van de Gf1 te langzaam geworden, gaat ook gebeuren met de Gf3, komen er eindelijk spellen uit voor die kaart, is ie veels te langzaam en heb je een Gf4 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

hallo

ik zat met een gedachte,

Dus

2 words: Virtual Reality :9~

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

euh, worden videokaarten langzamer dan ?? Ik dacht dat de spellen veeleisender werden.

RGZ

MASH :+
Op maandag 29 oktober 2001 22:15 schreef CB het volgende:
Het is zelfs zo dat de functies van de Gforce1 nog niet eens allemaal gebruikt worden, T&L..wordt zeer weinig gebruikt in spellen...alleen is de chip van de Gf1 te langzaam geworden, gaat ook gebeuren met de Gf3, komen er eindelijk spellen uit voor die kaart, is ie veels te langzaam en heb je een Gf4 nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
ik kan niet wachten totdat de G-force3 50 piek gaat kosten! :P

Dan is denk ik al de Geforce6 op de markt, zullen ze dan zeggen "Ah die Geforce3 is een flut kaart!"???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Laatst online: 23:12

BrZ

Op dinsdag 30 oktober 2001 14:24 schreef ND het volgende:
ik kan niet wachten totdat de G-force3 50 piek gaat kosten! :P

Dan is denk ik al de Geforce6 op de markt, zullen ze dan zeggen "Ah die Geforce3 is een flut kaart!"???
Jah, weet ik wel zeker... ik heb bv gisteren een TNT2 ultra in mijn moeders pc gestopt omdat ik dat kaartje gewoon over had... "troep", terwijl hij echt het beste was toen ik hem kocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 10:04
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:51 schreef BrZ het volgende:

[..]

Jah, weet ik wel zeker... ik heb bv gisteren een TNT2 ultra in mijn moeders pc gestopt omdat ik dat kaartje gewoon over had... "troep", terwijl hij echt het beste was toen ik hem kocht...
zo zou het ook worden met een gf3
maar dat kan nog wel ff duren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 30 oktober 2001 14:51 schreef BrZ het volgende:

[..]

die heb ik nog steeds. heb er destijds 575,- voor neergelegd. Tijd voor een nieuwe

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:09
hallo

ik zat met een gedachte,

Dus

Vreemde beredenering, aangezien ze op dit moment echt al wel in staat zijn om een spel te maken waar zelfs een GeForce 8 uit het jaar 2010 op zal crashen. Het is maar net hoe gedetailleerd je het wil hebben.

Nu is een model 200 polygonen, strak 1000 en over 5 jaar 10.000 en zo verder, meer models tegelijk, nog betere textures, nog hogere resoluties, 3d beeld etc etc blabla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 17:34

4POX

Everybody is wired

Over een paar jaar is het idee van een GPU al weer achterhaald.. Dan zijn de PC zo snel dat je weer terug gaat naar softwarematige 3D werelden..

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:36
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:10 schreef thedolf het volgende:

[..]

die heb ik nog steeds. heb er destijds 575,- voor neergelegd. Tijd voor een nieuwe
Ach ik heb 700 betaald voor m'n GF1 DDR :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op dinsdag 30 oktober 2001 15:27 schreef 4POX het volgende:
Over een paar jaar is het idee van een GPU al weer achterhaald.. Dan zijn de PC zo snel dat je weer terug gaat naar softwarematige 3D werelden..
software matig is toch mooier? (1600*1200 etc etc, kijk maar naar die delta force spel, 1 geloof ik)

in iedergeval is software matig ALLES mogelijk, pixel shader, vertex shaders, etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 20-08 18:25
Het wordt tijd voor een tijdmachine. Kopen in de toekomst voor 60 tientjes, hier verkopen voor 600 piek >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:13 schreef amd_ruluzzz het volgende:
Het wordt tijd voor een tijdmachine. Kopen in de toekomst voor 60 tientjes, hier verkopen voor 600 piek >:)
jah en dan gaan zie de tijdmachines zo snel mogelijk maken zodat iemand sneller dat ding kan kopen voor 60 piek in de toekomst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Jah.. Kom je terug uit de toekomst met een vette kaart is de AGP standaard al lang verdwenen.. Heb je er nog geen ruk aan >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
erm mensen maar 60 tientjes = 60x10 IS 600 piekies :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
off topic
Op dinsdag 30 oktober 2001 19:28 schreef caesartje het volgende:
erm mensen maar 60 tientjes = 60x10 IS 600 piekies :+
nou volg ik hem niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de indruk dat diegene die begon over geforce 4 nu voor de gek gehouden wordt.
Ik wil eventjes vermelden dat er wel degelijk gegevens zijn over de geforce 4. NVIDIA ontkent natuurlijk.
geforce 4 heeft 10x sample aliasing
Body, Object, iets met d, Environment
128 mb ddr ram
Nog veel gekkere technieken.
Het enige probleem is dat er veel te weinig spelletjes ontwikkelaars de kaarten productie bij kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

duf |:(

1 tientje is 10 piek
dus 60 tientjes is 60 x 10 is 600 tadaaa!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:28 schreef Beest144 het volgende:
duf |:(

1 tientje is 10 piek
dus 60 tientjes is 60 x 10 is 600 tadaaa!!!
owja |:( ,duhh...

Hier zog zo'n voorbeel Geforce4 met 128 DDR geheugen, volgens mij is op dit moment 64MB nog steeds teveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over een jaartje of 5 , zijn spellen gewoon foto-realistisch , dan speel je Fifa 2007 en dan lijkt het net of je Studio-Sport aan het kijekn bent denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Denken jullie dat er straks een stop gaat komen totdat de CPU de GPU kan bijkomen? En als de CPU bijna net zo snel word als de GPU weer verder gaat met productie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

nVidia heeft ooit gezegd dat ten tijde van de GeForce6 videokaarten uit 100 miljoen transistors bestaan, draaidende op 500MHz. De GeForce10 zou heel grofweg geschat 400 miljoen transistors op 750MHz moeten zijn.

Natuurlijk heb je dat soort zieke power niet nodig voor Quake3. Maar denk eens aan het verschil in realisme tussen Duke Nukem en Max Payne, maar dan in het kwadraat, en dat nog eens een keer in het kwadraat.

nVidia denkt aan spellen met 5 miljoen polygonen per frame, tegenover ongeveer 20.000 polygonen nu. nVidia denkt veel verder dan Quake3 en verder dan Toy Story...

Het grootste probleem dat hardwaremakers op het moment hebben is inderdaad het ontbreken van zware software/games, om mensen zo gek te krijgen het nieuwste van het nieuwste te kopen. Daardoor zal het misschien allemaal niet zo snel gaat als we hopen, maar reken er maar niet op dat het na de GeForce4 ineens ophoudt :)

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Heb je ooit wel eens TreeMark gedraaid? Stel je dan in plaats van zo'n klein boompje een flinke volwassen eik voor, en plaats deze in een bos met nog veel meer bomen. Kleed het geheel aan met 1024x1024 textures en zet er nog een paar hi-polygon wilde dieren tussen.
Zorg hierbij voor realistische bewegingen. (blaadjes ritselen door de wind bijv.)

Wat je nu hebt is zomaar een voorbeeld van een 3D omgeving die fotorealistisch is, en deze zal als een diavoorstelling lopen op het door jou voorgestelde systeem.
Je zult dus altijd tevreden zijn met wat je hebt, totdat je iets beters kunt krijgen.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08 21:18

Bluppy2

Hip!

zullen we dan eigenlijk nog naar ons saaie 17"CRTje kijken?

Of hebben we over pakweg 5 jaar allemaal zo'n dun scherm?
* Bluppy2 hoopt op een ST Holodeck ;)

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:15

Yucko

One clown to rule them all !

dus, je koopt iets in de toekomst voor 60 tientjes (=600 piek) en je verkoopt het in het heden weer voor 600 piek ?

DEAL !! Ga maar halen zou ik dan zeggen. :)

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:14 schreef bluppy2 het volgende:

Misschien worden de 50 inch schermen wel goedkoop. 50 inch platte plasmabuis voor 399 gulden ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[zeik-modus]

EURO !!!

[zeik-modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ND863

ND863

Topicstarter
Hee een idee, met de Geforce 6 een beeld verkrijgen maar niet op de monitor maar zwevend boven je bureau of tafel. Natuurlijk wel met de nodige high end details enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:05

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:14 schreef bluppy2 het volgende:

Die bestaat al, namelijk star trek elite force holomatch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Laatst online: 17-04 14:07
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:36 schreef ND het volgende:
Denken jullie dat er straks een stop gaat komen totdat de CPU de GPU kan bijkomen? En als de CPU bijna net zo snel word als de GPU weer verder gaat met productie
CPU is altijd nog beter hoor, CPU (centrale processor unit) GPU (graphics processor unit) het verschil. CPU kan alles, GPU alleen maar graphics renderen.

als een GPU echt sneller was dan waren cpu fabrikanten echt wel slim genoeg om van een GPU een CPU te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

3Dfx zag het licht al wat T&L betreft... useless op het moment..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad.. ik heb nu mooi een Geforge 3. En het speelt geweldig.. maar ik wil gewoon overal minimaal 50 frames/sec bij alle tests en inderdaad onder de hoogste resolutie die mogelijk is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip_Janssen
  • Laatst online: 16:42
Het is nou eenmaal een gegeven dat de mens altijd meer wil! Je ontkomt er gewoon niet aan.
Vorig jaar had ik een Duron 600 met 128MB geheugen en een Savage 4 :r kaart. Dat was voor toen best snel. Nu heb ik sinds een half jaar een Duron 900, 256MB DDR en een G-Force 2 pro. Het verschil is maar een half jaar en toch super groot! De snelheid en beeldkwaliteit zij superieur. De functies zijn veel uitgebreider. Je kunt gewoon niet stil blijven staan.
Ik heb gisteren voor de gein nog eens die oude Savage 4 gepakt en daarmee een potje counterstrike gespeeld... Ik wist niet hoesnel ik m'n g-force weer terug moest zetten.
Technologische vooruitgang is heerlijk, op zo'n moment!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 06:47
Op dinsdag 30 oktober 2001 21:23 schreef JaJoah het volgende:

[..]

dus, je koopt iets in de toekomst voor 60 tientjes (=600 piek) en je verkoopt het in het heden weer voor 600 piek ?

DEAL !! Ga maar halen zou ik dan zeggen. :)
Koop dan ook gelijk Windows Longhorn voor mij >:)

Wat XP stabiel, wedden van niet.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Laatst online: 16-09 12:51
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:36 schreef ND het volgende:
Nee als je ziet dat je 200FPS kan krijgen in lage resoluties terwijl dat in 1600*1200 nog maar 50FPS is dan moeten de GPU's nog HEEL veel inhalen dacht ik zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neejoh
  • Laatst online: 24-04 18:27
Op dinsdag 30 oktober 2001 20:33 schreef Shaggy16 het volgende:
Over een jaartje of 5 , zijn spellen gewoon foto-realistisch , dan speel je Fifa 2007 en dan lijkt het net of je Studio-Sport aan het kijekn bent denk ik.
Eerlijk gezegt lijkt me het dan lang niet meer zo leuk om te gamen! Ik weet niet, maar op de een of andere manier lijkt me dat maar neits :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm nee ik ben nu al tevreden als ik een ATI All in Wonder Radeon 8500 DV heb... hopelijk op HCC... hopen & bidden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, ik vind jouw vraag ook wel erg leuk bedacht, maar ze vinden ook nieuwe snufjes uit zoals al eerder gezegt FSAA, en wat te bedenken van spellen fabrikanten. Die maken hun spellen ook zo mooi mogelijk en willen dus alle snufjes in hun spellen invoegen :)
Moet je voor de gein eens in Quake 2 de TimeDemo starten. Ik haalde op 1280*1024 200fps :P

Ofwel dat spel was toe der tijd best wel een zwaar spel, maar nu loopt het als een trein. Omdat ie de nieuwe snuffies gewoon weg niet ondersteunt :)
Pagina: 1