Ik heb een dll waar ik de api niet van heb. Onder win95 kon ik mooi met quickview de interface bekijken. Kan dit ook met win2k/vb6
Met de VB Object Browser misschien? (DLL als Reference toevoegen, vervolgens Object Browser openen)Op maandag 29 oktober 2001 20:52 schreef Doekman het volgende:
Ik heb een dll waar ik de api niet van heb. Onder win95 kon ik mooi met quickview de interface bekijken. Kan dit ook met win2k/vb6
Verwijderd
Met " dependency walker " onder win2k kun je veel info tevoorschijn halen.Met de VB Object Browser misschien? (DLL als Reference toevoegen, vervolgens Object Browser openen)
Voor een COM dll zit de hele interface erin gebakken.
Voor een 'gewone' dll heb je meer geluk nodig. JE kunt wel de namen van de functies achterhalen (meestal), maar NIET het aantal en typen van de parameters. En al helemaal niet wat die parameters dan wel doen.
Dus ik hoop voor je dat het een COM dll is. Hoe heet die dll en waar hoort 'ie bij?
Voor een 'gewone' dll heb je meer geluk nodig. JE kunt wel de namen van de functies achterhalen (meestal), maar NIET het aantal en typen van de parameters. En al helemaal niet wat die parameters dan wel doen.
Dus ik hoop voor je dat het een COM dll is. Hoe heet die dll en waar hoort 'ie bij?
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Zelfs dat niet, de typelibrary is optioneel.VB prakt 'm er altijd voor de gezelligheid bij maar 't hoeft niet.'t kan wel es praktish zijn als je eigen software uit wat com objecten bestaad waarvan je niet wil dat jan en alleman ze kan gebruiken, gewoon geen typelibrary meeleveren, hebben ze geen idee wat voor interfaces er in die dll zitten.Op maandag 29 oktober 2001 21:58 schreef Gerco het volgende:
Voor een COM dll zit de hele interface erin gebakken.
Ja, dat klopt, maar ik neem voor de gezelligheid even aan dat die dll bedoeld is om door anderen gebruikt te worden. Is dat niet zo, dan komt 'ie nergens idd.Op maandag 29 oktober 2001 22:03 schreef Yarvieh het volgende:
gewoon geen typelibrary meeleveren, hebben ze geen idee wat voor interfaces er in die dll zitten.
En in dat geval is de maker van de dll gedwongen om early-binding te gebruiken. Wat lang niet in alle gevallen prettig is. (of zit ik nu weer uit mn nek te lullen
- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!
Verwijderd
Hmmz nee ja nou ehh nee ehhOp maandag 29 oktober 2001 22:05 schreef Gerco het volgende:
En in dat geval is de maker van de dll gedwongen om early-binding te gebruiken. Wat lang niet in alle gevallen prettig is. (of zit ik nu weer uit mn nek te lullen)
Helaas, het is geen COMponent. Dan had ik met OleVIEW, VB object browser lekker kunnen kijken. 
Het gaat om mime.dll van Netscape. OK, die kan ik ook van mozilla afhalen, maar ik moet een simpele mime-parser hebben, maar ik ga die dan maar zelf maken (base64 encoding heb ik al, de rest is relatief simpel
maar veel werk
maar wel leuk
)
Ook al heb je zo'n typelib, er zijn binnen com ook weer hidden functions (vtable binding, maar ze staan niet in de bijgeleverde typelib. Of dit ook kan met latebinding weet ik niet).
Het gaat om mime.dll van Netscape. OK, die kan ik ook van mozilla afhalen, maar ik moet een simpele mime-parser hebben, maar ik ga die dan maar zelf maken (base64 encoding heb ik al, de rest is relatief simpel
Ook al heb je zo'n typelib, er zijn binnen com ook weer hidden functions (vtable binding, maar ze staan niet in de bijgeleverde typelib. Of dit ook kan met latebinding weet ik niet).
Verwijderd
kan je nix met Libwww zit een mime decoder in, compleet met source, met 'n beetje klooien is dat vast wel aan vb te hangen.
Pagina: 1