Help ...!!!

Pagina: 1
Acties:

• saigon66
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-02 03:36
Opeens herkent WinXP mijn DVD-rom en mijn Plextor SCSI writer niet meer . Ze hebben altijd gewerkt maar vandaan toen ik mijn PC aan doen dan zie ik mijn DVD en CD writer niet meer . Ik heb alles geprobeerd maar het wil niet lukken . Kunnen jullie me met spoed willen helpen zodat ik mijn DVD en Writer terug krijgen ??? Alvast bedankt

• Xanax959
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:54

Xanax959

relax...

Duidelijk topic (maakte me wel nieuwsgierig...)
Wat heb je gedaan, en eventueel specs?
Heb je al kaarten en kabels in/uit je moederbord gedaan? (los contactje?)

Atari portfolio Dos 2.11

Verwijderd

Herkent de BIOS je DVD-ROM en CD-R nog wel?

• saigon66
In bios herkent die wel . Ik heb alle kabel los getrokken en op nieuw in gepluggen , maar niet gelukt . Ze hebben van ochten nog goed gewerk . Ik word gek hier . Help me ,aub ????

Verwijderd

ik geloof dat ik zoiets eens meegemaakt heb in win2k..., waren ook mn cd drives weg....

ik kwam er ook niet uit, heb toen gereinstalled...., hoop dat voor je dat je niet hoeft....

Verwijderd

kun je winxp niet laten zoeken naar hardware ofzo?
of eens kijken of er een conflict ofzo is met andere hardware?

• RupS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-01 12:46
En kijk ff of je IDE controllers nog werken in Device Manager, misschien dat het daar al fout gaat..

[off-topic]
Het wordt op prijs gesteld als je je topictitel duidelijk maakt:

[WINXP] DVD en Brander worden niet meer herkend

[/off-topic]

• saigon66
Ik heb ook gedaan , laten WinXP opzoek naar harware maar toen mijn WINXP vraagt dat ik de WinXP CD in de CD legen om te installeren maar ik kun niet installen zonder dat WinXp e DVD rom en brander niet herkent.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op maandag 29 oktober 2001 21:45 schreef saigon66 het volgende:
Ik heb ook gedaan , laten WinXP opzoek naar harware maar toen mijn WINXP vraagt dat ik de WinXP CD in de CD legen om te installeren maar ik kun niet installen zonder dat WinXp e DVD rom en brander niet herkent.
Geen netwerkje?

Met een netwerk is dat 2e probleem snel opgelost...

Mgoed... ik vermoed dat dat bij jou niet het geval is (hoewel het (gemiddeld) snel en goedkoop (relatief begrip....) is op te lossen)

Ook al heb je geen netwerk en heb je belangrijke zooi op je HDD staan.... je kan mogelijk een kennis/vriend/buurman/familielid/etc. vragen om langs te komen met pc en netwerkervaring EN materiaal.......

Succes

PS.
zoals je waarschijnlijk begrijpt, heb ik niet direct DE oplossing voor HET probleem.... ik draai op 3 pc's XP en heb het probleem gelukkig nog niet gehad. Dus heb ik ook niet kunnen testen of die 'hardwaredetectie' werkt.... maar mocht het bij mij voorkomen dan kan ik het in ieder geval wel snel testen (kep dus wel een netwerkje draaien en op 1 pc de installatie-cd van XP op de HDD gezet).
Mocht het binnenkort een keer voorkomen, dan zal ik het proberen en hier m'n bevindingen delen.....

• Roadrad
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
Hi....heb je toevallig Easy CD creator geinstalleerd, of dit geprobeerd. Ik heb hetzelfde gehad met een oude versie van ECDC en XP. Je dient je systeem te "restoren" vanaf een zgn. system-restore-point van voor dat je ECDC had geinstalleerd. Kijk is in je Help files van XP

succes
Pagina: 1