Toon posts:

SB Live 1024 + Minidisk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een SB live al een tijdje met mogelijkheid tot het opnemen van minidisks erbij. Echter, geen kabeltje ofsow... Ik heb dus echt GEEN idee hoe ik nou van mn SB live kan opnemen direkt naar mn minidisk... Ik heb al op de site van creative enzo gekeken, en nix gevonden. Ik heel braaf een optisch kabeltje gekocht, maar ik krijg niet echt de indruk dat mn SB live digitale signalen creëerd enzo, aangezien ik GEEN idee heb in welk gaat ik die optische kabel zou moeten douwen dan!? (Er komt uit mn cd speler een rood lasertje als zijnde het signaal.. niet uit mn SB live)

Ik heb het ook bij een vriend van me geprobeerd, daar lukte het ook niet. Dus het ligt niet echt aan mijn kaart alleen (zelfs toen ie nog nieuw was werkte het niet =)) De computerwinkel zei dat er speciale kabeltjes voor waren, maar dat hij niet precies wist wat... En dus zoek ik nu naar het juiste kabeltje dat ik nodig heb... Of wellicht een andere oplossing (software-matig ?!)

Anyway, xou heel blij zijn enzo als ik nu mn (mp3)cd's op minidisk kan zetten ;)

Thnx alvast

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op maandag 29 oktober 2001 20:51 schreef ultimate het volgende:
Ik heb dus een SB live al een tijdje met mogelijkheid tot het opnemen van minidisks erbij. Echter, geen kabeltje ofsow... Ik heb dus echt GEEN idee hoe ik nou van mn SB live kan opnemen direkt naar mn minidisk... Ik heb al op de site van creative enzo gekeken, en nix gevonden. Ik heel braaf een optisch kabeltje gekocht, maar ik krijg niet echt de indruk dat mn SB live digitale signalen creëerd enzo, aangezien ik GEEN idee heb in welk gaat ik die optische kabel zou moeten douwen dan!? (Er komt uit mn cd speler een rood lasertje als zijnde het signaal.. niet uit mn SB live)

Ik heb het ook bij een vriend van me geprobeerd, daar lukte het ook niet. Dus het ligt niet echt aan mijn kaart alleen (zelfs toen ie nog nieuw was werkte het niet =)) De computerwinkel zei dat er speciale kabeltjes voor waren, maar dat hij niet precies wist wat... En dus zoek ik nu naar het juiste kabeltje dat ik nodig heb... Of wellicht een andere oplossing (software-matig ?!)

Anyway, xou heel blij zijn enzo als ik nu mn (mp3)cd's op minidisk kan zetten ;)

Thnx alvast
Heel simpel. Achterop je SB Live zit een geel jack busje.

Dat is de Coaxiale digitale uitgang.
Als je een minidisc deck hebt, dan zal je waarschijnlijk een digitaal coax ingang hebben in de vorm van een tulp stekkertje. Als je een portable hebt zit er waarschijnlijk net zo'n aansluiting op als achterop je SB (mini jack plug).

Goed, nou afhankelijk van je minidisk, kan je gewoon een kabel gaan halen, met of 2x jack eraan.. of 1tje met aan 1 kant jack, en aan de ander kant tulp.

Succes.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

Verwijderd

En anders kun je nog altijd een coax naar optisch converter maken (of kopen, maar maken is leuker >:))
Als je een portable hebt zit er waarschijnlijk net zo'n aansluiting op als achterop je SB (mini jack plug).
Dit gaat niet altijd op. Heb hier een portable liggen van sony en die heeft een mini jack voor stereo analoog (wat we dus niet willen) en een optische ingang in 1. En het irritante is dat daar dus weer een andere optische kabel voor nodig is (met een lange insteek). Hoe wou je het in zo'n geval oplossen ? Dan kan het alleen maar optisch en heb je weinig tot geen keus :'(

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:23

Sick Nick

Drop the top!

Of je neemt gewoon een jack-jack kabeltje en je neemt gewoon analoog op, kost je veel minder en is goed genoeg aangezien je toch mp3 gaat opnemen.

Verwijderd

sb live heeft 2 digitalen ingangen en 1 digitale uitgang dus aansluiten kan je hem altijd

Verwijderd

Op dinsdag 30 oktober 2001 10:57 schreef Sick_Nick het volgende:
Of je neemt gewoon een jack-jack kabeltje en je neemt gewoon analoog op, kost je veel minder en is goed genoeg aangezien je toch mp3 gaat opnemen.
Maar dan verspeel je ook de mogelijkheid om namen in te voeren via de peecee. Niet dat dat veel uitmaakt, maar toch ;)

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:21

Wuursj

want worst is al bezet

Dat met die digitale uitgang van je SB live schijnt heel vaag te werken (behalve als je een duurdere versie hebt, niet de value zoals ik). Ik heb hem nog niet aan de geng gekregen maar het schijnt volgen creative dat je er een apart kaartje voor nodig hebt (voor boven op de gewone kaart). Maar je kunt hem, volgens andere mensen, met wat vage programma's aan de geng krijgen. Moet je eens aan ViperGTS vragen, die heeft er al mee geklooit en misschien vind je dat topic nog met de search.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al ns geprobeerd op te nemen met een gewone analoge kabel (is dat die jack-jack ?! Ik weet namelijk ook niet echt wat dat inhoudt, lol).

De optische kabel die ik nu heb, heeft aan 2 kanten een lange punt (waar een rood lasertje komt als ie dus is aangesloten :)) Hoe dan ook, ik zou dus geen idee hebben waar ik het stekkertje in moet douwen... (ik heb dus ook nog 2 gaatjes over zeg maar :P)

Als volgt, vanaf achterkant bekeken (v.l.n.r)

Gameport - rearspeakers - frontspeaker - mic - ??? (blauw)- digi out (geel)

De digi out is meest logische natuurlijk, maar als ik daar dus zo'n optische kabel indouw (wat ze mij vertelden bij Daalmeyer) dan zegt mn minidisk "DIN INPLUG" (oftewel geen signaal binnenkrijgend...)

Gebruik ik dan toch het verkeerde kabeltje of is het toch zo'n jack-jack ding ?! (zo ja, leg ietsies duidelijker uit wat het is, ik ben niet zo bij in die termen, lolz :D`

Mn minidisk heeft btw een optical/line in en een mic in... (meer niet :P)

Verwijderd

Euhm, heeft iemand een foto van al deze dingen bij de hand ? Dat is lijkt me veel makkelijker dan het uitleggen hehe

hmmm, zal wel ff wat foto's maken zometeen :)

Verwijderd

Topicstarter
hmmk, lamaar =)

Het is me al duidelijk :D

Ik heb net een half uur met de helpdesk van Creative gechat (ik d8 dat het nooit zou lukken te connecten, aangezien ik al een week lang probeer, hehe). Zo'n jack kabel is dus gewoon een analoge kabel met koptelefoon plug zeg maar ;)

Digitaal opnemen is dus echter niet mogelijk, tenzij ik een Digital I/O card erbij koop, waar ik nou niet echt om sta te springen, hehe :9

Nou ja, toch bedankt voor jullie hulp :D

/me n00b is weer geholpen, lolz

Verwijderd

Lol, ok :)

het kan wel, maar gewoon niet makkelijk (DIY)

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Uhh, het moet dus echt wel kunnen digitaal opnemen. Je moet dan wel een converter naar optisch maken, maar het moet echt wel kunnen.

Verwijderd

je kan coax naar optisch converten, kost hier in arnhem 90 piek. Kun je dus gewoon met je live gebruiken

Verwijderd

ik heb hier nog wel ergens een schema van spdif naar optisch. Zal het opzoeken als ik van de sneak terug ben :)

• tbusquet
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:55 schreef Zotty het volgende:
En anders kun je nog altijd een coax naar optisch converter maken (of kopen, maar maken is leuker >:))
[..]

Dit gaat niet altijd op. Heb hier een portable liggen van sony en die heeft een mini jack voor stereo analoog (wat we dus niet willen) en een optische ingang in 1. En het irritante is dat daar dus weer een andere optische kabel voor nodig is (met een lange insteek). Hoe wou je het in zo'n geval oplossen ? Dan kan het alleen maar optisch en heb je weinig tot geen keus :'(
Ja, dat heeft mijn portable MD ook ja, maar ik kan op hetzelfde optische ingangetje ook een dig. coax sig. zetten.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• tbusquet
Op dinsdag 30 oktober 2001 10:57 schreef Tijn_3d het volgende:
sb live heeft 2 digitalen ingangen en 1 digitale uitgang dus aansluiten kan je hem altijd
de live ! 1024 player niet hoor.
En ik dacht dat we het daar toch over hadden hier ??

• tbusquet
lama

Verwijderd

http://members.ozemail.com.au/~atrac/

beetje solderen en voila je hebt een digitale in- en uitgang aan je kaart :7
Pagina: 1